Yazar "Keten, Seda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Assessment of Resonant Voice Therapy in the Treatment of Vocal Fold Nodules(Mosby Inc., 2019) Saltürk, Ziya; Özdemir, Erdi; Sari, Hüseyin; Keten, Seda; Kumral, Tolgar Lütfi; Berkiten, Guler; Tutar, BelginObjective: This study aimed to evaluate objective and subjective changes in the voices of adults with vocal fold nodules who received resonant voice therapy. Methods: Twenty-six female patients who had bilateral vocal fold nodules and 30 healthy women were included in the study. Patients were treated with vocal hygiene education and resonant voice therapy. Voice records were obtained for acoustic and aerodynamic analysis. Fundamental frequency, jitter, shimmer, and noise-to-harmonic ratio were analyzed for acoustic analysis. Maximum phonation time was used for aerodynamic evaluation. Voice Handicap Index 10 was completed by patients for subjective assessment. After 8 weeks of therapy analyses were repeated. Results: Stroboscopic analysis revealed that 14 patients had total and 9 had partial regression. Fundamental frequency increased from 152.27 ± 28.34 to 199.56 ± 11.25 in study group and this was statistically significant. Jitter, shimmer, and noise-to-harmonic ratio improvements were also significant. Voice Handicap Index scores decreased from 22.25 ± 3.82 to 8.92 ± 5.48 and this was statistically significant. Conclusion: Our finding that resonant voice therapy improved objective and subjective parameters of vocal function in patients with vocal fold nodules indicates that it is an effective treatment for VFNs and should be considered a therapeutic option. © 2018 The Voice FoundationÖğe Odyoloji ve Dil ve Konuşma Terapisi Öğrencilerinin HIV/AIDS Hakkındaki Bilgi ve Tutumlarının Değerlendirilmesi(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2024) Keten, Seda; Eryılmaz Canlı, Çiğdem; Kılıç, Fadime AybükeAmaç: Odyoloji ve dil ve konuşma terapisi öğrencileri, mesleki hayatlarında doğrudan ya da dolaylı olarak, HIV/AIDS’li hastaların tedavi süreçlerinde önemli roller üstlenebilir. Bu öğrencilerin HIV/AIDS hakkındaki bilgi düzeylerinin ve tutumlarının belirlenmesi, ilgili mesleklerdeki uygulamalar için önemli olabilir. Bu çalışma, odyoloji ile dil ve konuşma terapisi öğrencilerinin HIV/AIDS konusundaki bilgi düzeyi ve tutumlarını değerlendirilmeyi amaçlamaktadır. Yöntem: Bu çalışma nicel bir çalışma olup çalışma, yaşları 18 ve üzeri olan, odyoloji ve dil ve konuşma terapisi bölümlerinde öğrenim gören toplam 191 öğrenciden oluşan gönüllü bir katılımcı grubu üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu öğrencilerin 153'ü kadın, 38'i erkektir. Araştırmacılar tarafından oluşturulan “Katılımcı Bilgi Formu” ile “AIDS Bilgi Ölçeği (ABÖ)” ve “AIDS Tutum Ölçeği (ATÖ)” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. İlgili dökümanlar öğrencilere online olarak iletilmiş ve veriler online olarak toplanmıştır. Verilerin karşılaştırılmasında istatistiksel olarak anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Bulgular: Araştırma sonucunda öğrencilerin annelerinin eğitim düzeyi ile HIV/AIDS bilgi düzeyleri arasında anlamlı bir fark gözlenmiştir (p<,05). Anne eğitim düzeyi arttıkça bilgi düzeyi de artmıştır. AIDS’i daha önce duyan ve bu konuda bir şeyler okuyanların bilgi düzeyleri anlamlı derecede daha iyi olduğu tespit edilmiştir (p<,05). Metropolde büyümüş olan öğrencilerin AIDS tutum ölçeğinden aldıkları puan anlamlı derecede daha iyidir (p<,05). Dil ve konuşma terapisi bölümü öğrencileri ile odyoloji bölümü öğrencileri arasında HIV/AIDS hakkındaki bilgi ve tutum ile ilgili anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>,05). Sonuç: Araştırma sonucunda dil ve konuşma terapisi bölümü öğrencileri ile odyoloji bölümü öğrencilerinin HIV/AIDS hastalığı hakkında daha fazla bilgiye ihtiyacı olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin birçoğu bu hastalık hakkında olumsuz tutum sergilemiştir. Eğitimcilerin HIV/AIDS ile yaşayan bireylere yönelik önyargıların aşılmasını sağlayacak şekilde öğrencilerine eğitim vermesi gerektiğini ve bu konuyla ilgili eğitimlerin de müfredata dahil edilmesi gerektiği görüşündeyiz.