Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaya, Seren" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Freight Forwarder İşletmelerinde Müşteri Memnuniyetinin Araştırılması; İstanbul İlinde Mevcut Freight Forwarder Müşterileri Üzerine Bir Uygulama
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Kaya, Seren
    Lojistik, mal ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası alanda müşterilere en hızlı ve güvenilir şekilde ulaştırılmasını planlayan ve organize eden süreçtir. Bu özelliği ile lojistik faaliyetler işletmeler için oldukça önemli kavram haline gelmiş olup, stratejik açıdan işletmelerin yaşamı ve gelişimi için büyük avantajlar sağlamaktadır. Bu avantajlardan en önemlisi müşteri memnuniyeti sağlamak olmalıdır. İşletmelerin, varlıklarını sürdürebilmelerinin odak noktası müşterilerdir. Mevcut müşterilerin bağlılığını artırmak ve yeni müşterilere ulaşmak isteyen işletmeler, mal ve hizmetlerini en ideal şekilde müşterilere ulaştırmayı hedeflemektedir. İşletmelerin bu hedeflerini gerçekleştirebilmeleri için ihtiyaçları olan en büyük güç lojistik faaliyetler olmaktadır. Hali hazırda iş piyasasında rekabet avantajı sağlamak isteyen işletmelerin, temel yetenekleri dışında kalan lojistik faaliyetler için dış kaynak kullanımına gitmeleri lojistik alanında yeniliklere yol açmıştır. Lojistiğe olan ilgi arttıkça lojistik alanında hizmet sağlayıcı olarak faaliyet gösteren 3. parti lojistik işletmelerde de artış görülmeye başlanmıştır. Çalışmanın amacı; lojistik faaliyetlerinde dış kaynak kullanarak Freight Forwarder işletmelerinden hizmet alan müşterilerin memnuniyetinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda merkezi İstanbul ilinde bulunan Freight Forwarder müşterileri üzerinde yapılandırılmış görüşme yöntemi ile Freight Forwarder işletmelerinde müşteri memnuniyeti yaratan kriterlerin tespit edilmesine çalışılmıştır. Freight Forwarder müşterileri ile yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanan veriler içerik (sıklık-yoğunluk) analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda; Freight Forwarder müşterilerinin genel olarak almış oldukları hizmetten memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Müşterilerin en çok memnun oldukları hususun 'Maliyet avantajı sağlama' kriteri olduğu görülürken, en çok memnuniyetsizlik ifade ettikleri hususun 'Freight Forwarder işletmenin çalışanlarının ve alt taşıyıcıların paydaşlık konusunda gerekli yetkinlik ve iş disiplinini sağlayamaması' kriteri olduğu tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Impact of Logistics Activities on The Intention to Re-Purchase from E-Commerce Perspective
    (Gümüşhane Üniversitesi, 2018-08-31) Kaya, Seren; Turğut, Muhammed
    The increasingly competitive nature of globalization has directly affected the production and promotion processes of businesses. In the light of these developments, the commercial activities of the businesses have faced with the concept of 'E-Commerce'. Logistics activities become the most important factor in this method developed by businesses to increase customer satisfaction. Logistic activities help to reduce the costs of businesses and ensure that products are delivered to customers in a quick and reliable manner. In the same time, logistics activities are also directly related to customers' repurchase intentions. In this study, 159 students who have attended the E-Commerce course in Istanbul Gelisim University have participated in the survey on re-purchase perception in January, February and March and the data was analyzed and interpreted by SPSS program. The aim of the research is to determine the role of logistics activities in e-commerce and to measure customer satisfaction. According to the important findings of our research, it was examined that the choice of cargo, the ease of payment, the right product delivery and the sufficient customer service had a direct impact on the customer's intention to repurchase.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lojistik Süreçlerde Dış Kaynak Kullanımı: Freight Forwarder Firmalar
    (Şırnak Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2018) Eski, Sulhi; Kaya, Seren
    Günümüzde artan rekabet ve küreselleşme koşulları işletmeleri hızlı olmaya sevk ederken; alanlarında daha yüksek bir uzmanlık seviyesine çıkmalarını da zorunlu hale getirmiştir. Bunun yanı sıra tüm bunları gerçekleştirirken işletmeler için maliyet unsuru önemli bir yer tutmaktadır. Bu koşulları sağlamak adına işletmeler kendilerine rekabet avantajı sunan temel yetenekleri dışında kalan konular için bu hizmetleri veren firmalarla iş birliği yapmaktadırlar. Bu iş birlikleri firmanın uzmanlık alanı hariç tüm faaliyet süreçlerinde ortaya çıkabilmektedir. Ortaya çıkış sebebi maliyeti azaltmak olan dış kaynak kullanımı (outsourcing) kavramı günümüzde de firmalara hem rekabet hem de maliyet avantajı sağlamaya devam etmektedir. Firmalar temel yetenekleri dışında kalan tüm masraflı faaliyetler için dış kaynak kullanımı yoluna giderken ilk tercih edilenlerin başında lojistik faaliyetler gelmektedir. Bu faaliyetleri sunan Freight Forwarder firmalar sektör için önemli bir yer tutmaktadır.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim