Yazar "Kaya, Fatma Nur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Üniversite öğrencilerinde travmatik yaşam olaylarının araştırılması ve travmatik yaşam olayları saptananlarda travmatik yaşantının benlik saygısı ve psikolojik dayanıklılık ile ilişkisinin incelenmesi(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Kaya, Fatma NurBu araştırma üniversite öğrencilerinde travmatik yaşam olaylarının araştırılması ve travmatik yaşam olayları saptananlarda travmatik yaşantının benlik saygısı ve psikolojik dayanıklılık ile ne derece ilişkili olduğunu belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bağımsız değişkeni travmatik yaşantılar, bağımlı değişkenleri ise benlik saygısı ve psikolojik dayanıklılıktır. Araştırma kapsamında üniversite öğrencilerinin travmatik yaşam olayları, psikolojik dayanıklılık ve benlik saygılarının cinsiyet, yaş ve eğitim durumu değişkenleri açısından anlamlı derecede farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırma grubu, üniversite öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmaya, 308 birey katılmıştır. Araştırma genel tarama modellerinden, ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak bireylerin demografik bilgilerine ulaşmak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Ayrıca “Yaşam Olayları Kontrol Listesi”, “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği” ve “Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği” kullanılmıştır. Travmatik yaşam olayları, psikolojik dayanıklılık ve benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda travmatik yaşam olayları, psikolojik dayanıklılık ve benlik saygısı arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı görülmüştür. Travmatik yaşam olayları, psikolojik dayanıklılık ve benlik saygısının demografik değişkenlere (cinsiyet, yaş ve eğitim durumu) göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için Bağımsız Gruplar t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) yapılmıştır. Araştırma sonucunda travmatik yaşam olayları ve psikolojik dayanıklılık ile cinsiyet ve yaş arasında; benlik saygısı ile eğitim durumu anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür.