Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kavut, Sevgi" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bir İletişim Edimi ve Kişilerarası İletişim Bileşeni Olarak Dinleme Becerileri
    (Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, 2018-02-06) Kavut, Sevgi
    İletişim sürecinin önemli bir ayağı olan dinleme; sözsel girdileri anlama ve yorumlama sürecidir. Dinleme; fiziksel, duygusal ve entelektüel girdileri anlam arayışı ile bütünleştiren bir eylemdir. Günümüzde bireylerin duyguları anlama ve yönetebilme, empati kurabilme, ekip çalışmasına yatkın olma, ikna ve iletişim becerileri, liderlik, duygusal zeka ve dinleme becerileri gibi nitelikleri aranılan kişilerarası iletişim özellikleri arasında yer almaktadır. Rekabetin her geçen gün arttığı iş dünyasında özellikle üst düzey pozisyonlarda etkili ve başarılı bir lider olabilmenin yolunun dinleme becerilerinden geçtiğinden söz edilebilir. Kişilerarası iletişim becerisi olarak dinleme hem bireyler ve kurumlar arasında etkili ve sağlıklı iletişimin kurulmasında yardımcı nitelikte hem de iletişim çatışmalarının önlenmesinde kilit roldedir. Önemi herkes tarafından bilinen ancak göz ardı edilen dinleme becerileri iletişim sürecinin ve dolayısıyla başarının anahtarıdır. Günlük yaşamda kişilerin birbirlerini açık bir şekilde anlayabilmesi, empati kurabilmesi, iletişim çatışmalarının önlenmesi için etkin dinleme becerilerinin kazandırılması gerekmektedir. Dinleme becerilerinin önemine ilişkin farkındalık düzeyi giderek artmakla birlikte dinleme becerilerinin geliştirilmesine yönelik literatürde çok fazla çalışmanın olmadığı görülmektedir. Bu nedenle bu çalışmada dinleme becerisi ve önemi konusuna değinilecektir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Digital Identities In The Context of Blockchain and Artificial Intelligence
    (Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2021) Kavut, Sevgi
    Digital identity is an identity which involves from records and cultural capital, personal profiles created by interactions between individuals, commented “ I connect therefore I am” with expression, celebrity tag of Descartes “ I think therefore I am” by updating with social media platforms, in YouTube videos. A digital identity is comprised in time by users of technologies such as e-mail, text messaging, social media and so on electronic communication tools. Digital identity is defined in nine dimensions as digital access, digital law, digital communication, digital commerce, digital health, digital security, digital rights and digital responsibilities, digital literacy and digital ethic. The aim of this article is to reveal importance of digital identity concept and elements of digital identities and to explore roles of blockchain and artificial intelligence in development process of digital identities. This article is written as the theoretically. Therefore, in study has been used descriptive analysis method. Consequently, blockchain contributes increasing security measures of digital identity. In case artificial intelligence contributes development of digital identity with face recognition systems and algorithms. Moreover, digital identity got more secure thanks to blockchain systems while digital identities is defined more quickly and easily by means of developed technologies with artificial intelligence.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Halkla İlişkiler Aracı Olarak Web Siteleri ve Sosyal Medya: Araştırma Şirketleri Üzerine Bir Değerlendirme
    (Kürşat Öncül, 2019) Kavut, Sevgi
    Halkla ilişkiler; kurumsal amaçlar ve toplum beklentileri arasında sürekli uyumu sağlamak için hem içsel hem de dışsal paydaşlar ile iletişimi koordine etmektedir. Bu bağlamda halkla ilişkiler, web siteleri ve sosyal medya platformlarını tanıtım aracı olarak kullanmaktadır. Bu çalışmada Anahtar Eğitim ve Yönetim Danışmanlığı ve Alfa Pazar Araştırma ve Danışmanlık araştırma şirketlerinin web siteleri, Facebook ve Twitter sosyal medya araçları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı araştırma şirketlerinin web sitelerini ve sosyal medyayı kullanma derecelerini ve sebeplerini inceleyerek web sitelerinin ve sosyal medyanın halkla ilişkiler aracı olarak iletişim alanındaki önemini ortaya çıkarmak ve bu sayede iletişim alanına katkıda bulunmaktır. Bu araştırma psikoloji tabanlı eğitimler veren araştırma şirketleri üzerine olmasından dolayı Anahtar Eğitim ve Yönetim Danışmanlığı ve Alfa Pazar Araştırma ve Danışmanlık araştırma şirketlerinin web siteleri ve sosyal medya hesapları arasından Facebook ve Twitter ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada web siteleri ve sosyal medya hesapları içerik çözümlemesi yöntemiyle analiz edilmiştir. Bununla birlikte araştırmada Peirce’in göstergebilim yönteminden yararlanılmıştır. Bu çalışmada araştırma şirketlerinin web sitesi ve sosyal medyayı eğitim amacıyla kullandıkları, halkla ilişkiler ve tanıtım amacıyla kullanmadıkları sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak iyi bir web sitesinin doğruluk, yetkinlik, güncellik, erişim, tarafsızlık özelliklerine sahip olduğu bilinmektedir. Araştırma şirketleri halkla ilişkiler ve pazarlama aracı olarak web sitelerini ve sosyal medya platformlarını etkin kullanamamaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Karen Horney ve Nevrotik Kişilik Üzerine Bir Araştırma: Blue Jasmine Örneği
    (Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2018-02) Kavut, Sevgi
    İlk kadın kuramcılardan biri olan Karen Horney, anksiyete ve nevrozun kültürel etmenlerden kaynaklandığını belirten bütüncül bir yaklaşımı benimsemiştir. İnsan davranışlarının içgüdü denilen fizyolojik olaylardan kaynaklandığı yönündeki Freudçu görüşe karşı çıkmış olan Horney, bozuk davranışların aile içi ilişkilerdeki aksaklıklar sonucu ortaya çıktığı ve ayrıca sosyokültürel etmenlerin de bu öğrenme sürecini önemli oranda etkilediği görüşünü savunmuştur. Horney, kişiliği insanın yaşamı boyunca edindiği çevresel etkenlerin sonucunda gelişen ve algılar, duygular, düşünceler, yargılar, amaçların birbirleriyle etkileşimi sonucunda ortaya çıkan bir süreç olarak tanımlamıştır. Nevrotik kişiliğin gelişiminde kültürün oynadığı rolü vurgulayan Horney, nevrozda rol oynayan en önemli etkenin, çocuklukta yaşanan temel kaygı deneyimi olduğunu öne sürmüştür. Bu çalışmanın amacı, Karen Horney’ı ve psikoloji alanında yaptığı çalışmaları incelemek, alana kazandırdığı nevrotik eğilimler, nevrotik ihtiyaçlar, temel anksiyete, gerçek benlik, idealleştirilmiş imge ve dışsallaştırma kavramlarını irdeleyerek nevrotik eğilimlerin ve nevrotik ihtiyaçların insan yaşamı üzerindeki etkilerini değerlendirmektir. Bu nedenle bu çalışmanın alan araştırması kısmında “Blue Jasmine” filminin baş karakteri Jasmine üzerinden film analiz yöntemi kullanılarak nevrotik kişiliğin birey üzerindeki etkisi incelenmiştir. Filmdeki roller ve diyaloglar üzerinden Horney’in temel kavramları da örneklendirilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Marka Yönetimi Sürecinde Kurumsal İletişimin Rolü: Unilever Örneği
    (Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, 2017-11-20) Kavut, Sevgi
    Günümüzde iletişim teknolojilerinin yaygınlaşması ve rekabetin artması kurumların marka yönetimi sürecinde kurumsal iletişime olan ihtiyacını her geçen gün artırmaktadır. Kurumsal iletişimin farkına varıp kurum kimliği geliştiren markaların pazar içerisinde önde yer alan kuruluşlar olduğu bilinmektedir. Rakiplerinden ayrışmak isteyen kuruluşların kurumsal iletişime önem vermesi gerekmektedir. Kurumsal iletişim, bir kurumun kurumsal kimliğinin kurumsal imaja dönüşmüş halidir. Kurumsal iletişim; kurumlara markalarının ürün, hizmet veya işletmeden bağımsız ayrı bir kişiliğe sahip olabilmelerini sağlayabilmektedir. Bu bağlamda bu çalışmada kurumsal iletişim ve marka yönetimi konuları ele alınmış, kurumsal iletişimin marka yönetimi sürecinde oynadığı rol ve önemi üzerinde durulmuştur. Unilever firmasının web sitesinde yer alan kurumsal iletişim çalışmaları içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim