Yazar "Jamal Hamad, Ahmed" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Haberlerde infografik tasarımın izleyiciler üzerindeki etkisi: Model olarak Al Jazeera kanalı(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Jamal Hamad, AhmedÇalışma, temel olarak Irak'ta Al Jazeera haber kanalının izleyicileri üzerinde infografik tasarım kullanımının etkisini belirlemeyi amaçlamıştır. Bu çalışmada, Iraklı izleyicilerden veri toplamak için bir anket dağıtılarak nicel yaklaşıma güvenilmiştir. Araştırmacı tesadüfi örnekleme yöntemini kullanmış ve anket sosyal paylaşım siteleri aracılığıyla dağıtılmıştır. Araştırmacı, değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek için tanımlayıcı analitik, korelasyon analizi ve regresyon kullandı. Araştırmacı, haber gösteriminde infografik kullanımı ile haber kanalının izlenme artışı arasında istatistiksel olarak anlamlı pozitif bir ilişki olduğunu bulduğu çalışma sayesinde önemli sonuçlara ulaşmıştır. Medya kuruluşlarının haber algısının farklı biçimlerini kullanarak haberleri çekici hale getirdiği söylenebilir. Varsayım, bu görselleştirmelerin yalnızca hedef kitleyi artırmakla kalmayıp aynı zamanda haber tüketicisinin karmaşık bilgileri anlamasına da yardımcı olabileceği yönündedir. Ancak televizyon kanallarındaki haber algılarının geçerliliği konusunda çok az ampirik bilgi bulunmaktadır. Regresyon tablosunun sonuçlarına göre eğlence, güvenilirlik ve bilgilendirici infografiklerin özellikleri eğilim üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkiye sahipken, regresyon gerçekleştiğinde infografiklerin eğlence dışında kalan özelliklerinin bilişsel etkiler üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkiye sahip olduğunu gördük. Değeri 0,629'a ulaşmış olup bu durum bağımsız değişkenin bağımlı değişkendeki varyansın %62,9'unu açıkladığını göstermektedir.