Yazar "Horuztepe, Bilal Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal ekonomik ağlar üzerinden gerçekleşen viral pazarlama ve reklamcılık uygulamalarının işletmelerin marka bilinirliği ile tüketicilerin satın alma davranışlarına etkisi: Ankara ilinde bir araştırma(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2025) Horuztepe, Bilal FatihBu çalışmanın amacı; sosyal ekonomik ağlarda gerçekleşen viral pazarlama ve reklamcılık uygulamalarının işletmelerin marka bilinirliği ve satın alma davranışlarına etkilerini, Ankara'da yaşan bireyler örneğinden hareketle değerlendirmektir. Bu bağlamda Ankara ili merkez ilçeleri olarak değerlendirilen Yenimahalle, Çankaya, Keçiören, Altındağ ve Mamak ilçelerinde yaşayan bireyler arasından rastgele örneklem yoluyla seçilen kişiler araştırmanın somut evreni olarak alınmıştır. Bu ilçelerde yaşayan bireylerden 627 kadın, 575 erkek olmak üzere toplamda 1202 kişi rastgele örneklem yoluyla seçilerek araştırma uygulanmıştır. Çalışmanın bulgular kısmında yer verilen bilgi ve veriler tarafımızdan geliştirilen "Sosyal Medya Kullanım Oranları ve Etkileri Ölçeği", "Viral Reklamlara Yönelik Tüketici Tutum Ölçeği", "Marka Bilinirliği Ölçeği", "Satın Alma Tarzı, Algılanan Kalite Ölçeği", ölçekleriyle toplanmıştır. Hazırlanan bütün ölçekler için öncelikli olarak pilot uygulamalar yapılmış ve elde edilen sonuçların pozitif yönde olduğu görülmüştür. Bununla birlikte hazırlanan çalışma doğrultusunda literatür taraması yapıldığında literatürde bu kapsamda bir çalışmanın yer almadığı görülmektedir. Bu yönüyle, hazırlanan çalışmanın literatürde eksik bir noktanın tamamlanmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Çalışma için yapılan araştırmalardan elde edilen veriler SPSS paket programı dahilinde betimsel analiz yöntemleri, T Testi, ANOVA Testi, regresyon analizi, manovamultivariate analizi gibi yöntemlerle analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda viral pazarlama ve reklamcılık uygulamalarının marka bilinirliği ve tüketicilerin satın alma davranışı üzerindeki etkilerinin orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte belirtilen etki unsurunun kadın katılımcılarda erkek katılımcılara göre daha yüksek olduğu da ulaşılan sonuçlar arasındadır. Bununla birlikte katılımcıların yaşadıkları ilçeler arasında da, etki bakımından, anlamlı bir farklılık olduğu gözlenmiştir. Bu doğrultuda viral pazarlama ve reklamcılık uygulamalarının marka bilinirliği ve tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde etkili olduğu söylenebilir.