Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Guliyeva, Dilbar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hüzün Turizmi Destinasyonları: Azerbaycan Örneği
    (2022) Guliyeva, Dilbar
    Turizm aktiviteleri içerisinde çeşitlenmeler zamanla farklı boyutlara taşınmaktadır. Bu anlamda toplumların hayatında kültürel ve sanatsal mekanların önemi kadar, ölüm ve trajedi ile ilgili olan mekanların da önemli işlevi vardır. ‘Hüzün Turizmi’ kavramındaki ‘hüzün’ ziyaret edilen tarihi destinasyonda daha önce yaşanmış talihsiz bir durumu ifade etmektedir. Dünya tarihinde toplu insan katliamlarının olduğu Polonya’da Auschwitz toplama kampı, Japonya’da Fukuşima ve Hiroşima, Ukrayna’da Çernobil, Hollanda’da da ‘Anne Frank Evi Anı Müzesi’ gibi Azerbaycan’da da Guba Soykırım Anı Kompleksi, Şehitler Hiyabanı, gibi mekanlar son zamanlar ülkeye gelen turistler tarafından ilgi ile ziyaret edilmektedir. Dünya turizm literatüründe var olan ‘Hüzün Turizmi’ kavramı bağlamından bakıldığında Azerbaycan turizm sanayisinin bu anlamda oluşturabileceği merak uyandırıcı alternatif olanakları bulunmaktadır. Araştırma kapsamında Azerbaycan’da ‘Hüzün Turizmi’ olgusuna ilişkin mekanlar tanımlanmış, söz konusu turizm tipi için geniş olanakların olduğu tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    ‘İçerik Turizmi’ (content tourism) veya Anlatı Turizmi Kavramlarının Analizi
    (2022) Guliyeva, Dilbar
    Anlatıların transmedya çağında, bilginin farklı medya mecralarda yayılımı ve anlatı yapısının dönüşümü gözlemlenmiştir. Bu anlamda turizmde transmedyalaşma ve içeriklerin farklı medyalarda yayılım süreci analiz edilmiştir. İçerik turizmine ilişkin tanım Takayoshi Yamamura’nın ‘içerik turizmi’ (content turizm) kavramından alınarak Türkçeleştirilmiştir. Araştırmada Yamamura’nın popüler kültür bağlamında tartıştığı ‘içerik turizmi’ olgusunun yansımaları ikincil veriler, alana ilişkin yapılmış araştırmalar ışığında kavramsallaştırılmıştır. Turizm kültürü medya ve turizm ilişkisi çerçevesinde incelenmiştir. Araştırma turizm ve transmedya anlatıları arasındaki ilişki kavramsal boyutuyla tanımlanmıştır.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim