Yazar "Güzel, Bülent" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe On the effects of the number of baffles in sloshing dynamics(TAYLOR & FRANCIS LTD, 2-4 PARK SQUARE, MILTON PARK, ABINGDON OR14 4RN, OXON, ENGLAND, 2023) Korkmaz, Fatih C.; Güzel, BülentThis study examines the effect of the number of perforated baffles in sloshing phenomenon in a partially filled tank. The natural frequencies in one-, two- and no-baffle cases are experimentally obtained; change in natural frequencies and reduction in sloshing impacts due to baffles are reported. It is observed that adding the second baffle has a minor effect in damping the sloshing loads at non-resonance frequencies in comparison to ones obtained in one-baffle sloshing tests. Although the natural frequency is significantly increased and pressure distribution profile is altered at higher oscillation frequencies in twobaffle case, the significant reduction in peak pressure values is observed at the frequencies near the natural frequency in one-baffle case. The results indicate that the number of the baffles should be optimised considering the natural frequency of the carrier and external excitation frequencies for the purpose of weight minimisation, fast loading and unloading of the tanks.Öğe Perde Tipi Engellerin Çalkantı Yüklerini Azaltma Etkileri Üzerine Deneysel Bir Çalışma(Tayfun Uygunoğlu, 2021) Korkmaz, Fatih. C.; Yiğit, Kenan; Güzel, BülentBu çalışmada bir tank içerisine yerleştirilen perde tipi engellerin çalkantı yüklerine etkisi engelsiz duruma göre karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Dikdörtgen kesitli bir tank modeli %27 akışkan doluluk oranında eksenel yönde ileri-geri hareket ettirilerek çalkantı oluşturulmuştur. Serbest yüzeyde oluşan deformasyonun etkisiyle yan duvarlarda oluşan basınç kuvvetleri yan duvarlara monte edilen basınç sensörleri vasıtasıyla ölçülmüştür. İlk olarak delikli perdeli ve perdesiz durumlarda oluşan çalkantı aşamaları hızlı kamera vasıtasıyla izlenerek serbest yüzey deformasyonun değişim aşamaları analiz edilmiştir. Aynı zamanda delikli perdeli ve perdesiz durumlar için deney sistemi aynı frekansta tahrik edilerek basınç değerleri ölçülmüştür. Perdeler sayesinde tank içindeki akışkan kütlesinin hareketlerinde değişimler oluşması neticesinde dalga formunun gelişimi ve yan duvarlardaki maksimum basınca ulaşma süreleri değişmiştir. Perdeler sayesinde gerçekleşen bu farklılıklar neticesinde akışkanın yan duvarlarda oluşturduğu basınç değerlerinde % 40-60 oranında azalmalar tespit edilmiştir. Tanklara yerleştirilen bu tür pasif engeller sayesinde tanklarda meydana gelebilecek yapısal zararların önüne geçilerek gemi stabilitesi bozulmadan daha güvenli bir seyir gerçekleştirilebileceği öngörülmektedir.