Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Filiz, Ozan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Teachers and AI: Understanding the factors infuencing AI integration in K‑12 education
    (SPRINGER, ONE NEW YORK PLAZA, SUITE 4600 , NEW YORK, NY 10004, UNITED STATES, 2025) Filiz, Ozan; Kaya, Mehmet Haldun; Adıgüzel, Tufan
    This study investigates the psychological and pedagogical factors infuencing K-12 teachers’ readiness to integrate artifcial intelligence (AI) into educational settings. An exploratory qualitative approach was employed, involving 66 teachers from 11 disciplines at a private school in Türkiye participating in a professional development program focused on AI-enhanced teaching. Data were collected through online discussion forums and AI-supported learning activity design tasks and analyzed using inductive thematic analysis. Findings reveal that teachers valued AI for its efciency, interactivity, and adaptability, particularly in tools like ChatGPT and MagicSchool, which supported personalized learning and lesson planning. However, signifcant challenges emerged, including technical issues, curriculum misalignment, ethical concerns, and cultural barriers, such as difculties adapting AI-generated content to local contexts. The study concludes that while AI ofers signifcant potential to enhance education, successful integration requires addressing the identifed barriers through targeted support, resources, and ethical guidelines. Implications for further research include exploring diverse educational settings to generalize fndings, conducting longitudinal studies to assess long-term impacts, and investigating strategies to align AI tools with existing curricula and ethical standards.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim