Yazar "Erinmez, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Duygusal ve gerilla reklamcılığın tüketicilerin satın alma davranışlarına etkisi üzerine bir araştırma(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Erinmez, MustafaBu çalışmanın amacı; duygusal reklamcılık ve gerilla reklamcılık faaliyetlerinin tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkilerini Ankara ili merkez ilçelerinde yaşayan bireylerden seçilen örneklem gruptan elde edilen verilere göre değerlendirmektir. Bu bağlamda Ankara ili merkez ilçeleri olan Yenimahalle, Çankaya, Keçiören, Altındağ ve Mamak ilçelerinde 2018 – 2019 aralığında yaşayan 447 birey çalışmanın somut evrenini oluşturmaktadır. Belirtilen ilçelerde ikamet eden bireylerden tesadüfi örneklem yoluyla seçilen; 253 kadın, 194 erkek olmak üzere toplamda 447 kişiye hazırlanan ölçekler uygulanmıştır. Uygulanan ölçekler tarafımızdan geliştirilen "Duygusal Reklam Çekiciliği Ölçeği", "Marka Bilinirliği Ölçeği", "Satın Alma Tarzı Ölçeği", "Gerilla Reklam Çekiciliği Ölçeğin"den oluşmaktadır. Çalışma sonucunda elde edilen veriler, yine bu ölçeklerin kullanılması ile elde edilen verilerdir. Geliştirilen bütün ölçekler için öncelikle geçerlilik ve güvenirlik tespiti amacıyla analiz yapılmıştır. Yapılan analizlerde pozitif sonuçlara ulaşılmıştır. Geliştirilen ölçeklerin katılımcılar tarafından cevaplandırılması sonucunda ulaşılan veriler ve bilgiler betimsel istatistik yöntemleri ile analiz edilmiştir. Çalışmada analiz amacıyla kullanılan istatistik yöntemlerini; t – testi, Anova, regresyon analizi, manova şeklinde sıralamamız mümkündür. Çalışmadan elde edilen veriler doğrultusunda yapılan analizlere göre, araştırmaya katılanların duygusal reklamcılık ve gerilla reklamcılık faaliyetlerinden etkilenmeleri orta seviyededir. Bu etki ile yine araştırmaya katılanların satın alma davranışına yönelmeleri arasında ilişki de orta seviyede tespit edilmiştir. Araştırmaya katılanların duygusal reklamcılık ve gerilla reklamcılık faaliyetleri doğrultusunda satın alma davranışlarına yönelme oranlarına bakıldığında kadın katılımcıların satın alma davranışına yönelme oranlarının daha fazla olduğu görülmektedir. Buna ek olarak kişilerin yaşadıkları ilçelerle satın alma davranışı arasında da anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda genel manada duygusal ve gerilla reklamcılık faaliyetlerinin tüketicilerin satın alma davranışına yönelmeleri üzerinde etkili olduğunu söylemek mümkündür.