Yazar "Budak, Olkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Algılanılan Servis Kalitesinin Öğrenci Sadakat/Bağlılığına Etkisinde Güven/Memnuniyetin Aracılık Rolü: Sağlık Bölümü Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama(İnönü Üniversitesi, 2024) Filiz, Mustafa; Erdal, Nurgül; Budak, OlkanBu çalışmada amaç, sağlık bölümü öğrencileri tarafından algılanılan servis kalitesinin sadakat/bağlılık düzeylerine olan etkilerinde güven/memnuniyetlerinin aracılık rolünü ortaya koymaktır. Ayrıca algılanan servis kalitesi ve öğrenci ilişkileri yönetimi ölçeklerinin Türkçe versiyonlarının ulusal literatüre kazandırılması hedeflenmektedir. Çalışmanın evrenini Artvin Çoruh Üniversitesi sağlık bilimleri ve işletme fakültesinde eğitim gören 790 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem ise ankete gönüllü olarak katılım sağlayan 217 öğrenciden oluşmaktadır. Literatür kapsamında araştırma modeli geliştirilmiştir. Buna göre üniversite öğrencilerinin algıladıkları servis kalitesinin bağlılık/sadakat duyguları üzerindeki etkide memnuniyet/güven algılarının aracı rolü olacağı öngörülmektedir. Araştırmada, algılanan servis kalitesi ölçeği ve müşteri ilişkiler yönetimi ölçeği kullanılmıştır. Ölçeklerin orijinal hali İngilizce olmasından dolayı öncelikle Türkçe versiyonu oluşturulmuştur. Araştırma verileri 01.01.2023-20.01.2023 tarihleri arasında yüz yüze ve çevrimiçi toplanmıştır. Verilere yönelik tanımlayıcı istatistikler, açıklayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi, korelasyon analizi ve PATH analizler gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin algıladıkları servis kalitesinin sadakat/bağlılık düzeylerine olan etkilerinde güven/memnuniyetlerinin aracılık rolünün olduğu görülmüştür. Öğrencilerin güven/memnuniyet düzeyleri sadakat/bağlılıkları üzerinde etkili olmaktadır. Ayrıca algılanan servis kalitesi ölçeği ve öğrenci ilişkiler yönetimi ölçeğinin Türkçe versiyonlarının geçerli ve güvenilir olduğu görülmüştür. Üniversite öğrencilerinin sadakat/bağlılık düzeylerinin belirlenmesinde algılanan eğitim-öğretim, sekterlerin ve bölüm yönetiminin etkisinin yanında, güven/memnuniyet algılarının da etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Algılanan servis kalitesi ölçeği ve öğrenci ilişkileri yönetimi ölçeği ile yeni çalışmaların yapılmasının önemli faydalar elde edileceği öngörülmektedir.Öğe Pandemi Sonrası Normalleşme Sürecinde Kaygı Düzeyinin Ölçülmesi: Türkiye Örneği(Hüdaverdi Bircan, 2023) Budak, Olkan; Erdal, Nurgül; Filiz, MustafaAni bir şekilde ortaya çıkan ve tüm insanları etkisi altına alan COVID-19 pandemisi, sosyal, siyasal, ekonomik ve psikolojik yansımaları ile yaşamımızı derinden etkilemiş ve geri dönüşü olmayan yaralar bırakmıştır. Normalleşme sürecine girilmesine rağmen yaşanan ekonomik ve sosyal ve psikolojik kayıpların izleri hala devam etmekte ve kaygıya sebep olmaktadır. Bu araştırma, Türkiye’de COVID-19 pandemi sonrası normalleşme sürecinde bireylerin durumluluk ve sürekli kaygı durumlarını ortaya çıkarmak için yapılmıştır. Gönüllülük esasına göre Türkiye geneli 18 yaş üzeri 390 kişi çalışmaya katılmıştır. Verilerin toplanmasında durumluluk ve sürekli kaygı ölçeği anketi, kullanılmıştır. Veriler sosyal bilimlerde kullanılan istatistik paket programları ile analiz edilmiş. Analiz sonucunda bireylerin, durumluluk kaygı ölçeğinin ortalama değerinin 41,65 ve sürekli kaygı ölçeği 44,74 ortalamaya sahip olduğu bulgulanmıştır. Kadın ve erkek arasında durumluluk puanlarında fark bulunmazken, kadınların sürekli kaygı puanlarının erkeklerden yüksek olduğu bulunmuştur. COVID -19 geçirme durumuna, öğrenim düzeyine, gelir durumuna, çocuk sayısına, aile tipine göre durumluluk ve sürekli kaygı durumunun değişmediği görülmüştür. Psikolojik rahatsızlığı olduğunu ifade edenlerin olmayanlara göre daha yüksek durumluluk ve sürekli kaygı puanına sahip oldukları görülmüştür. Bu süreçte kaygıyı azaltmak için bireylere psikolojik destek vermek yararlı olabilir.Öğe Sağlık Eğitimi Alan Öğrencilerin Karanlık Üçlü Kişilik Özellikleri ile Mutluluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(Ankara Düşünce ve Araştırma Merkezi, 2023) Filiz, Mustafa; Budak, Olkan; Erdal, NurgülBu çalışma da, üniversitelilerin karanlık kişilik özelliklerinin mutluluk düzeyleri üzerindeki etkisinin belirlenmesi ve demografik değişkenlere göre farklılıkların ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini 421 sağlık eğitimi alan üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Karanlık üçlü kişilik ve mutluluk ölçeğinin kullanıldığı çalışmada, online anket yoluyla veriler toplanmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiği için, farklılıkları belirleme de t-testi ve ANOVA testinden yararlanılmıştır. Karanlık üçlü kişilik ve mutluluk arasındaki ilişkiyi belirlemek adına çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Öğrencilerin, Narsisizm kişilik özelliklerinin en yüksek, Psikopati kişilik özelliklerinin ise en düşük değere sahip olduğu görülmüştür. Karanlık üçlü kişilik özellikleri ile mutluluk arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Öğrencilerin mutluluk düzeylerinin %9’luk kısmının karanlık kişilik özellikleriyle açıklandığı görülmüştür. Gelir arttıkça mutluluğun arttığı ve erkek öğrencilerin kadın öğrencilere göre daha yüksek düzeyde Psikopati davranışı sergiledikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin mutluluk düzeyini, Makyavelizm ve Psikopati kişilik özellikleri olumsuz etkilerken, Narsisizm kişilik özellikleri ise olumlu yönde etkilemektedir.Öğe Validation and reliability study of the Turkish version of the health services access scale(Halk Sağlığı Uzmanları Derneği, 2024) Filiz, Mustafa; Erdal, Nurgül; Budak, OlkanObjective: The aim of this study is to establish the Turkish validity and reliability of the Healthcare Access Scale and to determine whether perceptions of healthcare access vary according to demographic variables. Methods: Data for the research were collected through surveys of 468 participants across Türkiye. Exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis were conducted in the process of adapting the Healthcare Access Scale. In addition, t-tests and ANOVA tests were used to determine variations in access to healthcare according to demographic variables. The factors obtained from the exploratory factor analysis were confirmed by confirmatory factor analysis. The fit index values of the five-dimension health care access scale were found to be in the good fit range. Results: As a result of the exploratory factor analysis, a five-dimensional structure was obtained, explaining 69.625% of the total variance. In the confirmatory factor analysis, the model’s fit indices (CMIN/DF = 2.148, RMR = 0.049, GFI = 0.949, IFI = 0.969, TLI = 0.961, CFI = 0.969, NFI = 0.944, AGFI = 0.926, RMSEA = 0.050) were found to be satisfactory. Reliability analysis indicated a Cronbach’s alpha coefficient of 0.919 for the entire scale, with coefficients for the subdimensions ranging from 0.740 to 0.874. Conclusion: This study makes a significant contribution to the literature by testing the appropriateness, validity and reliability of the Healthcare Access Scale.