Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Begtimur, Mehmet Emin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Halkla İlişkilere Eleştirel Bir Bakış
    (Kesit Akademi Dergisi, 2023) Begtimur, Mehmet Emin
    İçinde yaşamakta olduğumuz dijital dünyanın en önemli kavramlarından biri şüphesiz ki imajdır. Hem kurumsal örgütler hem de bireyler ellerindeki tüm imkânlarıyla kendilerinin imajını en iyi şekilde inşa etme çabasındalar. Bireysel sosyal medya hesaplarından paylaşılan fotoğraflardan tutalım resmi kurumların website içeriklerine kadar ve sabah evden çıkarken ayna karşısında kendine çeki düzen verme girişiminden profesyonel manipülatörlerin manipülasyonlarına kadar hepsi birer imaj inşa etme, gerçeği yeniden üretme ve algı yönetme çabalarıdır. Artık imaj gerçeklerle örtüşen değil sadece gerçeğin gömleğini giymiş sahtelerden ibaret olmuştur. Bu çabaların ardında yatan mantık aslında, insanların gerçeğe dair algılarının değiştirilmesidir. Gerçekleri doğru bilgilerle yansıtmak yerine, gerçekleri sahte bilgilerle olduğundan daha güzel, daha iyi, daha güçlü ve daha demokratik göstermek amaçlanmaktadır. Elbette ki günümüz kapitalist dünyasında bu işi hem siyasi hem de ekonomik gücü elinde tutunlar ve tutmak isteyenler için en iyi yapanlardan biri de halkla ilişkileri endüstrisidir. Çalışmada, halk ve ilişki kavramlarından hareket edilerek halkla ilişkilerin yaygın ve alternatif tanımları, halkla ilişkilerin gelişme modelleri ve tarihsel gelişimi üzerine durulmuştur. Bununla birlikte, halkla ilişkilerin halkla ilişkilerini yapan egemen çalışmaların aksine, halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi ve halkla ilişkilere yönelik kuramsal yaklaşımlar eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmiştir. Özellikle halkla ilişkilere yönelik bilinen ve alışagelmiş kuramsal açıklamalar eleştirel bakış açısıyla sentezlenmeye çalışılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hikâyenin Gücü: Ted Sunumları Üzerine Bir İçerik Analizi
    (Motif Yayıncılık, 2023) Begtimur, Mehmet Emin
    Etkili ve güzel konuşma, çok eski dönemlerden beri kitleleri etkilemenin ve yönlendirmenin en etkin aracıdır. Bu iletişim biçimini iyi kullananların başında yöneticiler, din adamları, komutanlar ve bilginler gelmektedir. Bu kişilerin başarılarının birçoğu dili güzel ve etkili kullanmaya borçludur aslında. Eski dönemlerde toplumun çok az bir kısmı topluluk karşısında konuşma ve insanları etkileme imkânına sahipken, yeni iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte, günümüzde hemen hemen herkesin dolaylı (çevrimiçi) da olsa topluluk karşısında konuşma, insanları etkileme ve ikna etme, dilin gücünden yaralanma imkânı bulunmaktadır. Fakat topluluk karşısında yapılan her konuşmanın kitleleri etkileme gücüne sahip olduğu söylenemez. Üniversitelerde, konferanslarda ve diğer bilimsel etkinliklerde yapılan konuşmalar son derece objektif ve etkileme düzeyi çok düşüktür. Siyasetçilerin, din adamlarının, girişimcilerin ya da kişisel gelişim uzmanlarının konuşmaları ise çok daha etkili, ikna edici ve yönlendiricidir. Ayrıca konuşmacının kullandığı metot ve tekniklere göre etkileri de değişiklik göstermektedir. Araştırmada, topluluk karşısında gerçekleştirilen bir sunum ya da konuşmayı etkili ve çok izlenir kılan faktörün ne olduğunu ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaçla, TED’in kuruluşundan beri en çok izlenen ve TED tarafından The Most Popular Talks of All Time olarak seçilmiş 25 adet TED sunumu örneklem olarak alınmıştır. Örneklem olarak seçilen sunumların yazılı ve sözlü anlatımına yönelik içerik analizi yapılmıştır. Yapılan içerik analizin sonucunda, topluluk karşısında gerçekleştirilen bir sunum ya da konuşmayı etkili ve çok izlenir kılan en önemli hususun, hikâye anlatıcılığı olduğu sonucuna varılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Magazin Haberlerinde İşlenen Aile İçi Sorunların Okur Üzerindeki Etkileri
    (Beykoz Üniversitesi, 2020) Begtimur, Mehmet Emin; Mazıcı, Nurşen
    İletişim alanında kitle iletişim araçlarının etkilerini ölçmeye yönelik araştırmalar bundan yaklaşık yüzyıl önce başlamıştır. Bu süreçte farklı araştırmacı ve kurumlar tarafından farklı metotlarla etki araştırmaları yapılmış ve araştırma sonuçları da farklı amaçlar için kullanılmıştır. İlk başta gerçekleştirilen etki araştırmaları siyasi haberlerin etkilerine odaklanılmışken zamanla şiddet ve ekonomi haberlerinin okur üzerindeki etkileri de araştırma konusu olmuştur. Kitle iletişim araçlarında politik, ekonomik ve şiddet haberlerinden sonra büyük bir öneme sahip olan magazin haberleri gerek gazetecilerin gerekse medya kuruluşlarının vazgeçilemez can simidi haline gelmiştir. Siyasi baskı, karı arttırma ve kolay olanı yakalama gibi nedenlerden dolayı magazin içerikli haber ve programlar yaygınlık kazanmaktadır. Bu çalışmada kitle iletişim araçlarında büyük bir yer tutan magazin haberlerinin, özellikle de internet gazetelerindeki magazin haberlerinde işlenen aile içi sorunların okurların tutum ve davranışları üzerindeki etkilerine odaklanılmıştır. Anket araştırması yöntemi ile gerçekleştirilen bu çalışmada, magazin haberlerinde işlenen aile içi sorunların okurların tutum ve davranışları üzerinde orta düzeyde bir etkiye sahip olduğu ortaya konulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Magazin Haberlerinin Okurların Tüketim Alışkanlığı Üzerindeki Etkileri
    (MARMARA UNIV, FAC COMMUNICATION, NISANTASI CAMPUS COMMUNICATION FAC, BUYUKCIFTLIK ST NO 6 NISANTASI, SISLI, ISTANBUL, 34365, TURKEY, 2020) Begtimur, Mehmet Emin; Mazıcı, Nurşen
    İletişim alanında, kitle iletişim araçlarının etkilerini ölçmeye yönelik araştırmalar neredeyse yüzyıl önce başlamıştır. Bu süreçte, farklı araştırmacı ve kurumlar tarafından farklı metotlarla etki araştırmaları yapılmış ve araştırma sonuçları da farklı amaçlar için kullanılmıştır. İlk başlarda gerçekleştirilen etki araştırmalarında siyasi haberlerin etkilerine odaklanılmışken, zamanla şiddet ve ekonomi haberlerinin okur üzerindeki etkileri de araştırma konusu olmuştur. Kitle iletişim araçlarında politika, ekonomi ve şiddet haberlerinden sonra büyük bir öneme sahip olan magazin haberleri, gerek gazetecilerin gerekse medya kuruluşlarının vazgeçilmezidir. Siyasi baskı, kârı arttırma ve kolay olanı yakalama gibi nedenlerden dolayı magazin içerikli haber ve programlar yaygınlık kazanmaktadır. Bu çalışmada, kitle iletişim araçlarında büyük bir yer tutan magazin haberlerinin, özellikle de internet gazetelerindeki magazin haberlerinin okurların tüketim alışkanlığıyla ilgili tutum ve davranışları üzerindeki etkilerine odaklanılmıştır. Anket araştırması yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışma, magazin haberlerinin okurların tüketim alışkanlığı üzerinde orta düzeye bir etkiye sahip olduğu sonucunu ortaya koymuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Thy’nin Sosyal Medya Pazarlama Aktivitelerinin Marka Güveni ve Marka Tercihi Üzerindeki Etkisi
    (Fırat Üniversitesi, 2024) Begtimur, Mehmet Emin; Alizade, Parisa
    Günümüz dünyasının hızla değişen pazar koşullarında her hangi bir marka ya da ürünün kaliteli, düşük maliyetli ve kullanışlı olarak üretilmesiyle birlikte, üretilen marka, ürün ya da hizmetin uygun metot ve araçlarla tanıtılması, pazarlanması, reklamının yapılması ve müşterilerle ürün arasında olumlu bir bağın inşa edilmesi hayati önem arz etmektedir. Yüksek teknolojik gelişmelerle birlikte dijitalleşen işletmeler, pazarlama faaliyetlerinde geleneksel yöntemlerden vazgeçerek sosyal medya araçlarını yoğun olarak kullanmaya başlamıştır. Geleneksel pazarlama tekniklerinin aksine sosyal medya pazarlama aktiviteleri az zaman, düşük maliyet, kısıtlı zamana ve fiziksel mekâna ihtiyaç duyulmaması, hızlılık, çift yönlülük, geniş kitlelere ulaşabilme gibi avantajlara sahip olması nedeniyle büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler tarafından etkin bir biçimde kullanılmaktadır. Çalışma, Türk Hava Yolları’nın sosyal medya pazarlama aktivitelerinin marka güveni ve marka tercihi üzerindeki etkisini ölçmeyi amaçlamıştır. Bu amaçla öncelikle geniş çaplı literatür araştırması yapılarak hipotezler ve kavramsal model oluşturulmuştur. Veriler, Türkiye’de yaşayan ve THY’nın sosyal medya platformlarını kullanan 453 kişi üzerinde uygulanan anketlerle toplanmıştır. Hipotezleri test etmek için regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda Türk Hava Yolları’nın sosyal medya pazarlama aktivitelerinin marka güveni ve marka tercihi üzerinde kayda değer etkisinin olduğu ortaya konulmuştur. Ayrıca bu değişkenlerin farklı değişkenlerle olan ilişkisi saptanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türk Hava Yolları’nın Sosyal Medyada Paylaştığı İkna Edici Mesajların Marka Tercihi ve Tüketicilerin Davranışsal Niyeti Üzerindeki Etkisinde Marka Popülerliğinin ve Marka Liderliğinin Düzenleyici Rolü
    (Iğdır Üniversitesi, 2025) Alizade, Parisa; Begtimur, Mehmet Emin
    Sosyal medyada yapılan pazarlama faaliyetleri markaların müşterileri ile iletişimde olmalarına, daha mutlu zamanlarda buluşmalarına ve paylaşımlarda bulunmalarına katkı sağlamaktadır. Bu doğrultuda, çalışmanın amacı, Türk Hava Yolları’nın sosyal medyada paylaştığı ikna edici mesajların tüketicilerin davranışsal niyeti ve marka tercihi üzerindeki etkisinde marka popülerliğinin ve marka liderliğinin düzenleyici rolünü ortaya koymaktır. Bu amaçla Türk Hava Yolları’nın sosyal medyada paylaştığı ikna edici mesajların marka tercihi üzerindeki etkisini ve marka tercihinin tüketicilerin davranışsal niyeti üzerindeki etkisini incelemek amacıyla geniş çaplı literatür araştırması yapıldıktan sonra araştırmanın amacına uygun hipotezler geliştirilmiş ve araştırma modeli tasarlanmıştır. Geliştirilen hipotezler Türkiye’de yaşamakta olan ve Türk Hava Yolları’nın sosyal medya içeriklerini tüketen katılımcılar arasından 453 kişi üzerinde uygulanan anketlerle test edilmiştir. Hipotezleri test etmek için regresyon analizi ve korelasyon analizi yapılmıştır. Verilerin analizinde SPSS24 programı ve kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, Türk Hava Yolları’nın sosyal medyada paylaştığı ikna edici mesajların tüketicilerin marka tercihi üzerindeki etkisinin ve marka tercihinin tüketicilerin davranışsal niyeti üzerindeki etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, Türk Hava Yolları’nın sosyal medyada paylaştığı ikna edici mesajların marka tercihi üzerindeki etkisinde ve marka tercihinin tüketicilerin davranışsal niyeti üzerindeki etkisinde marka popülerliğinin ve marka liderliğinin düzenleyici role sahip olduğu saptanmıştır.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim