Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aydar, Saitnur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İstanbul bölgesinde vakıf üniversite öğrencilerinin hizmet kalitesinden memnuniyet ölçümü üzerinde bir araştırma
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020) Aydar, Saitnur
    Hizmet sektörü 1980'lerden itibaren sürekli bir gelişme göstermiştir ve günümüzde de gelişimi önemli bir şekilde devam ettirmektedir. Bu gelişim hizmet sektörünün önemli bir parçası olan eğitim sektöründe de kendini göstermektedir. Hem eğitime duyulan ihtiyaç hem de eğitimdeki kalitenin artmasına bağlı olarak da arz talep dengesinin nasıl oluştuğu hem eğitim sektöründe hem de araştırmacılar açısından merak uyandırmaktadır. Bu sebeple eğitimde kalite algısını ölçmek gerekli hale gelmiştir. Eğitimde hizmet kalitesini arttırmak, beklenen ve algılanan hizmeti kalitesi arasındaki dengeyi sağlamak, eğitim kurumlarının temel hedeflerinden biri olmuştur. Bu çalışmada hizmet kalitesi ile öğrencilerin beklentilerinin ne derece karşılandığının ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu maksatla İstanbul'da bulunan vakıf üniversitelerinde okuyanlardan rasgele seçilen 115 öğrenci üzerinde araştırma gerçekleştirilmiştir. Anket yöntemiyle toplanan verilere Faktör ve varyans analizleri uygulanmıştır. Bulgulara göre öğrencilerin hizmet beklentisi ile öğretim elemanlarının ve fiziki şartların sunduğu hizmet kalitesi arasında anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Sonuç olarak; öğretim elemanlarının davranışları, öğrencilerle olan ilişkileri, bilgi düzeyleri, verdikleri sözü tutmaları, ders başlangıç ve bitiş zamanlamasına uymaları, sabırlı ve anlayışlı olmaları, adil olmaları ve ders konularına hâkim olup yeterli materyali öğrencilere sunma gibi konularda verdikleri hizmet kalitesi arttıkça öğrencilerin beklentileri karşılanmaktadır. Ayrıca okulun sunduğu fiziki şartlar dış görünüm, derslik ve laboratuvar, sıcaklık ve aydınlatma, ders araç gereçleri, bilgi kaynaklarının sunumu ve erişilebilir olması, çalışanların sunduğu hizmet kalitesi gibi hizmetlerin kalitesi arttıkça beklenti karşılanma düzeyi artmaktadır. Öğrenci işlerinin verdiği hizmet ile üniversitenin günümüz ihtiyaçlarını karşılaması açısından kısmi olarak beklentileri karşılamaktadır. Bu alanlarda da kalitenin artması beklenti düzeylerinin karşılanmasına katkı sağlayacaktır.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim