Yazar "Aybatan, Kemal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çalışanların Proaktif Kişilik Özellikleri ile Duygu Yönetimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-02-22) Aybatan, KemalProaktif kişilik yapısına sahip olan insanların öngörülü davranmasının ve sonucu düşünerek hareket etmesinin, duygularının farkında olmasıyla ve duygularını yönetebilmesiyle ilişkili olduğu düşünülmektedir. Kişinin duygularını etkili bir şekilde yönetebilmesi için belli başlı niteliklere sahip olması, bu nitelikleri geliştirebilmesi ve etkili bir şekilde kullanabilmesi gerekmektedir. Duygularının farkında olan ve duygularını yönetebilen öğretmenler kendilerini duygusal olarak daha iyi hissederler. Duygularını yönetemedikleri takdirde kişisel ilişkilerinde ve iş ortamında sorun yaşayabilmektedirler. Bu durum onların hem iş yaşamlarına hem sosyal çevrelerine hem de eğitim verdikleri öğrencilerine olumlu ve olumsuz bir şekilde yansıyabilmektedir. Bu araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin proaktif kişilik özellikleri ile duygu yönetimleri arasında ilişki olup olmadığını incelemektir. Bu nedenle proaktif kişilik özelliklerine sahip olan öğretmenlerin duygularını yönetebiliyor olmaları konusu araştırılmıştır. Araştırmaya, İstanbul'un 33 farklı ilçesinde aktif olarak çalışan 542 öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kısaltılmış Proaktif Kişilik Ölçeği ile Kişiler Arası Duygu Yönetimi Ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma amacı doğrultusunda, analizde tanımlayıcı istatistiklerden, parametrik ve non-parametrik testlerden yararlanılmıştır. Yapılan bu çalışmada Proaktif Kişilik ile Duygu Yönetimi, Proaktif Kişilik ile Durum Değiştirme, Proaktif Kişilik ile Dikkati Yönlendirme, Proaktif Kişilik ile Bilişsel Yönlendirme arasındaki ilişki incelendiğinde pozitif yönlü bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir. Buna karşın Proaktif Kişilik ile Duygusal Tepkileri Düzenleme puanları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki gözlemlenmiştir. Sonuç olarak proaktif kişilik puanları arttıkça duygu yönetimi, durum değiştirme, dikkati yönlendirme, bilişsel yönlendirme puanları artmakta; duygusal tepkileri düzenleme puanları düşmektedir. Anahtar Sözcükler: Çalışanlar, Proaktivite, Proaktif Davranış, Proaktif Kişilik, Duygu, Duygu Yönetimi, Bilişsel Duygu Düzenleme.