Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Atasoy, Taner" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    15-20 Yaş Arası Bay-Bayan Zihinsel Engelli Sporculara, Açık ve Kapalı Alanlarda Uygulanan Hareket Eğitimi Çalışmalarının, Sonuçlarının Karşılaştırılması
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2016) Atasoy, Taner
    Bu çalışmada; ortam faktörünün açık ve kapalı alanda zihinsel engelli sporculara uygulanan hareket eğitiminin bireyler üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 15 ile 20 yaş arası eğitilebilir ve öğretilebilir durumdaki zihinsel engelli 12 bayan ve 12 erkek toplamda 24 sporcudan oluşturmaktadır. Açık ve kapalı alanda İki ayrı çalışma gurubunu oluşturan bireylerin 6 sını bayan ve 6 sını erkek olmak üzere 12 sporcu teşkil etmektedir. Bu alanda etkin bir uygulama yöntemi olarak kullanılan ve verimli sonuçları tecrübe edilmiş bulunan, Me ndil kapmaca, kör ebe, yakar top, istop oyunları ve motorik beceriyi ölçmek için parkur testi kullanılmıştır. Araştırmamızın ana unsurlarından birini teşkil eden (açık ve kapalı alan) çalışmalarını 3 farklı yöntem, (eğitsel oyunlar gurup ölçüm testi, eğitsel oyunlar bireysel ölçüm testi, parkur ölçüm testleri) ve 3 farklı kıyas (alan kıyaslaması, cinsiyet kıyaslaması, yaş kıyaslaması) kullanarak gerçekleştirilmiştir. Bu ölçümler yapılan her test için kendi içerisinde farklı kazanım puanlaması ile değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler; bireysel kazanım, grupsal kazanım ve motorik kazanım olarak da ifade edilebilir. Gruplar arasındaki farklılıklar incelenirken değişkenlerin normal dağılımdan gelmemesi nedeniyle Mann Whitney U Testinden yararlanılmıştır. Birim sayılarının 20 den fazla olması nedeniyle Mann Whitney U Testi için standartlaştırılmış p değerleri verilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 22,0 paket programı kullanılmıştır. Eğitsel oyunlara ilişkin Cronbach alfa kat sayısı 0,692; parkur testlerine ilişkin Cronbach alfa kat sayısı 0,506 bulunmuştur. Açık ve kapalı alanlarda oynanan oyunların uyum ve algı puanı bakımından farklılığın olup olmadığı belirtmek için Mann Whitney testi uygulanmıştır. Uygulanan test sonucunda, kapalı alandaki bireylerin uyum ve algı düzeylerinin, açık alandaki bireylerden daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Motorik beceriyi ölçmek için uygulanan 4 parkur testine ilişkin tanımlayıcı istatistiklere baktığımızda kapalı alandaki motorik becerinin açık alandan daha yüksek olduğu söylenebilir. Parkur testlerine ilişkin %95 güven düzeyinde Mann-Whitney testine göre kapalı alandaki motorik becerinin açık alandaki motorik beceriden istatistiksel olarak anlamlı farklılaştığı söylenebilir. Kör ebe ve istop gibi bireysel oyunlarda erkeklerin kapalı alanda daha başarılı olduğu söylenebilir. Cinsiyete bakılmaksızın her iki oyunda da 16 yaş başarılı olunan ideal yaş olarak bulunmuştur. Takım ve bireysel oyunları değerlendirdiğimizde; bireysel oyunlarda erkekler, takım oyununda bayanlar kapalı alanda daha başarılı olmuşlardır. Her iki oyunda da 15,20 yaş aralığında 16 yaş ideal başarılı olma yaşı olarak tespit edilmiştir. Ele alınan iki takım (mendil kapmaca ve yakar top), iki birey (kör ebe, istop) oyunu için 15,20 yaş düzeyi değerlendirildiğinde sosyal uyum ve sosyal algı bakımından 16 yaş düzeyinin ve kapalı alanın daha başarılı olduğunu, cinsiyete göre oyundan elde edilen başarının oyunun birey ve takım oyunu olmasına göre değişeceği gözlemlenmiştir. Kapalı alandaki bireylerin uyum ve algı düzeylerinin ve motorik becerisinin, açık alandaki bireylerden daha yüksek olduğu gözlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Relationship between Academic Self-Efficacy and Distance Education Perception in the Pandemic Process: A Study on Physical Education and Sports Teacher Candidates
    (LAHORE MEDICAL RESEARCH CENTER LLP, 590, Karim Block, Allama Iqbal Town, LAHORE 00000, PAKISTAN, 2021) Atasoy, Taner; Pekel, Aydın
    The aim of this study is to examine the relationship between academic self-efficacy and distance education perception levels of physical education and sports teacher candidates during the pandemic process. The population of the study consists of teacher candidates (n=908) studying at the physical education and sports teaching departments of the School of Physical Education and Sports and Sports Sciences within the private and public universities affiliated to the Higher Education Institution in Istanbul, and the sample consists of volunteers (n=398) determined by simple random sampling method from this population. In order to collect data, the Google Forms platform was preferred in order to maintain social distance during the pandemic process. During the data collection process, information and questionnaires about the study were communicated to the participants through social networks. Volunteers who participated in the study were asked to fill in the personal information form, academic self-efficacy and distance education perception scales. The data obtained in the study were analyzed in computer environment. Variables are expressed by using mean ± standard deviation, percentage and frequency values. Pearson product moments correlation analysis (r) was applied to reveal the relationships between the scales. For the significance level of the tests, p<0.05 and p<0.01 values were accepted. As a result, it was determined that the academic self-efficacy and distance education perception levels of physical education and sports teacher candidates were above the average. Between the academic self-efficacy and perception of distance education. A low level positive relationship was found. It is thought that this situation is caused by the concerns of physical education and sports teacher candidates, who are accustomed to the face-toface transfer of knowledge and skills related to the teaching models of sportive skills, to the transition to distance education and to the problems that may occur in this process and not to learn the necessary knowledge and skills related to their professional development.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Relationship Between Organizational Creativity Levels and Problem-Solving Abilities of Sport İstanbul Managers
    (Open Access Publishing Group, 2017) Çimen, Kubilay; Pekel, Aydın; Atasoy, Taner; Yanar, Şenol
    The aim of this research is to examine the relationship between organizational creativity levels and problem-solving abilities of senior and mid-level sports managers working in Istanbul Sports Activities and Business Trading Corporation. Relational screening model which is used to determine the relationship between variables is applied. In the direction of the aim of the research, target population of the study is composed of senior and mid-level managers working in İstanbul Sports Activities and Business Trading Corporation; the sample designed by simple random sampling method is composed of volunteer sports managers (n=98). Personal information form, organizational creativity scale and “Problem Solving Inventory” designed by Heppner and Petersen (1982), adapted to Turkish by Şahin and Heppner (1993) are applied to participants. The obtain data are recorded by "IBM SPSS 22" packaged software. As statistical processing, Pearson correlation analysis and regression analysis are used. As a result, it is determined that the organizational creativity of the sport managers is at a high level, problem solving abilities are inadequate, and there is a negative relationship between organizational creativity levels and problem-solving abilities, and organizational creativity level predicts problem solving abilities.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim