Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Atakan, Ebrar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Maske Çocuklarda Duygu Tanımayı Etkiler mi?: Duygunun Çeşidinin, Yaşın ve Ebeveyn Kaygısının Rolü
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2024) Ekerim Akbulut, Müge; Atakan, Ebrar; Şenyiğit, Handenur; Balçık, Sema Merve; Kızılyurt, Zehra
    Mevcut çalışma, 47-74 aylık 60 okul öncesi çocuğun maskeli yüzlerden duygu tanıma performanslarını maskesiz yüzlerden duygu tanıma performanslarıyla karşılaştırmış, ayrıca çocukların duygu tanıma performanslarını etkileyebilecek olan duygunun çeşidi, duyguyu sergileyen kişinin yaşı ve ebeveynlerin sağlık kaygıları gibi sosyal faktörlerin rolünü incelemiştir. Çocuklar duygu tanıma görevini tamamlamış, ebeveynler ise Sağlık Anksiyetesi Ölçeği’ni doldurmuşlardır. Çocuklar maskesiz yüzlerdeki duyguları maskeli yüzlerdeki duygulardan daha doğru tanımış; ancak mutluluk, öfke, tiksinme, üzüntü ve korku arasından yalnızca üzüntüyü maskeli yüzlerden maskesiz yüzlere kıyasla daha zor anlamışlardır. Çocuklar maskeli yetişkin yüzlerindeki duyguları maskeli çocuk yüzlerindeki duygulardan daha doğru anlamış, ebeveynlerin sağlık kaygısıyla çocukların maskeli yetişkinlerin duygularını doğru tanıma performansları arasında olumlu ilişki ortaya çıkmıştır. Sonuçlar çocukların duygu tanıma süreçlerinde maskenin yüzdeki ipuçlarını gizlediğini ve özellikle üzüntünün anlaşılmasını güçleştirdiğini göstermiştir. Çocukların maskeli yetişkinlerin duygularını maskeli çocuklarınkinden daha doğru tanımaları ve ebeveynlerinin sağlık kaygılarının maskeli yüzlerden duygu tanımayla ilişkisi sosyal deneyimler ve duygu tanıma becerilerinin bağlantılı olduğunu göstermiştir.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim