Yazar "Artan, Taner" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Asdep Kapsamında İstihdam Edilen Personellerin Homofobi Düzeylerinin Değerlendirilmesi(Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, 2018-09-14) Artan, Taner; Özkan, Aydın OlcayAile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, 2016 yılı itibariyle Aile Sosyal Destek Programı (ASDEP) kapsamında personel istihdam etmeye başlamıştır. Program kapsamında istihdam edilen farklı meslek gruplarından pek çok personel, nihai olan "yaşam koşullarını iyileştirme" hedefiyle topluma hizmet sunmaktadırlar. Bu noktada toplumu oluşturan gruplardan biri olarak eşcinsel bireyler de, doğal olarak sunulan bu hizmetlerden faydalanma hakkına sahiptirler. Bu araştırmada, ASDEP kapsamında istihdam edilen personellerin; eşcinsel bireylere hizmet sunma noktasında tutum ve davranışlarına yansıyabilecek homofobi düzeylerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma dâhilinde 171 kişiye ulaşılarak sosyo-demografik bilgi formu aracılığıyla genel demografik bilgiler edinilmiş ve ardından Hudson ve Ricketts Homofobi Ölçeği verilerek bu kişilerin homofobi düzeylerinin ölçülmesi sağlanmıştır. Katılımcılar; Türkiye'nin farklı illerinde yaşamakta ve yaşları 22 ile 43 arasında değişim göstermektedir. Katılımcılardan 128'inin biyolojik cinsiyeti kadın ve 43'ünün biyolojik cinsiyeti erkektir. Araştırmanın amacı doğrultusunda sosyo-demografik sorulara verilen cevapların içerikleri katılımcıların homofobi düzeyleri açısından değerlendirilmiştir. Sonuçlar, ASDEP kapsamında istihdam edilen farklı meslek gruplarının homofobi düzeyleri arasında farklılık olduğunu ve aynı zamanda cinsiyet ile anne-baba eğitim durumunun homofobi düzeyini etkileyen bir faktör olduğunu ortaya koymuştur.Öğe Evaluation of Supervision Needs of Social Workers Working in Different Professional Fields(Mehmet Zafer Danış, 2018-12-19) Artan, Taner; Özkan, Aydın Olcay; Açıkgöz, NurThe aim of this research is to assess the supervision needs of social workers. Within the scope of the research, 10 different fields where social workers work were determined. These areas are as follows: medical social work, forensic social work, social work in local governments, disability and social work, old age and social work, addiction and social work, social work with families, women and social work, children and social work and social work centers. The interviews were conducted with a total of 20 social workers, there were two people in each field indicated above - one experienced and one relatively inexperiencedby using a semi-structured interview technique. Open-ended interview questions were addressed to the participants and asked to share their thoughts about supervision, their experience in the areas of occupational competence and ethical dilemma, case management process and evaluations of anxiety dimension and their comments were assessed in accordance with the supervision need of social workers. In the light of the obtained data, it was observed that social workers need supervision support in the fields such as perception of professional competence, problems occurring in case management, difficulty in determining appropriate method of intervention, feeling anxiety, producing solutions for ethical dilemmas and need of someone whose advice they can ask regularly, especially in the period when they first entered the profession. The importance of this study lies on the fact that it reveals the supervision need of the professionals who work as social workers in Turkey.Öğe Göç Alanında Çalışan Sosyal Hizmet Uzmanlarının Süpervizyon Gereksinimine Bakış Açılarının Değerlendirilmesi(Atlas İnternational Refereed Journal on Social Sciences, 2018-10-17) Artan, Taner; Özkan, Aydın Olcay; Açıkgöz, Nur; Salduz, ÇağlaBu araştırmanın amacı göç alanında çalışan sosyal hizmet uzmanlarının süpervizyon ihtiyaçlarının değerlendirilmesidir. Araştırma kapsamında, mülteciler ve geçici koruma altında yaşayan kişilerle çalışan 17 sosyal hizmet uzmanıyla mülakat yapılmıştır. Mülakatlar yüz yüze görüşme ve telefonla görüşme şeklinde gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak gerçekleştirilen görüşmelerde katılımcılara açık uçlu sorular yönlendirilerek; kendilerinden süpervizyona dair düşünceleri, karşılaştıkları vakalarla ilgili ne hissettikleri; mesleki yeterlilik, vaka yönetimi gibi konularda neler yaşadıklarıyla ilgili görüşlerini paylaşmaları istenmiştir. Sonrasında mülakatlar yazıya dökülerek nitel veri analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre göç alanında çalışan sosyal hizmet uzmanlarının, mesleğe başladıkları ilk zamanlarda mesleki yeterlilik, vaka yönetim sürecindeki zorluklar, etik ikilem, profesyonel anlamda düzenli mesleki danışma imkanı bulmada zorluk gibi konularda sorunlar yaşadıkları ve bu nedenle süpervizyon desteğine gereksinim duydukları görülmüştür. Çalışma, Türkiye'de göç alanında sosyal hizmet uzmanı olarak görev yapan meslek elemanlarının, süpervizyona duydukları ihtiyacı ortaya çıkarması açısından önem arz etmektedir.Öğe İş Piyasasında Yaş(lı) Ayrımcılığı(Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, 2018-10-24) Artan, Taner; Taşçı, AliHayatımız yaş ile tanımlanmaktadır. Bazı şeylere ulaşmak veya onları elde etmek için yaş bir araç olarak kullanılmaktadır. Seyahat etmek, oy vermek, evlenmek gibi eylemler çoğunlukla belli bir yaş şartı gerektirmektedir. Ayrıca yaş insanların gruplandırılmasında kullanılan bir araç olabilmektedir. Gençler, yaşlılar veya çocuklar gibi gruplandırmalar belli bir yaş aralığını ifade etmektedir. Bu ayrım yapılırken insanların deneyimleri, uluslararası standartlar veya stereotipler etkili olabilmektedir. Yaşlı bireyler, çeşitli sebeplerle stereotip (klişe) olarak bilinen bir bakış açısına maruz kalabilmektedir. Çoğu zaman yaş artışına bağlı olarak işlev ve fonksiyonların da azaldığına dair bir bakış açısı söz konusudur. Ayrıca emekliliğe bağlı olarak yaşlıların iş piyasasından çekilmesiyle, ailevi rollerini kaybetmesiyle ve toplum tarafından belli mekânlara hapsedilmesiyle yaşlı bireyler, toplumdan git gide uzaklaşabilmektedir. Yaşlılar bu durumda başkaları tarafından standartları belirlenmiş bir hayatı yaşamaya başlamaktadır. Toplumsal olarak tanımlanmış rollerin sonucunda, belli bir kuşağın veya yaş grubunun mensubu olarak bu kişilerden belli davranışlar beklenmektedir. Bu durum isteğe bağlı olmaksızın bireylerin, başkalarına göre yaşamaları anlamına gelmektedir. Ayrıca bu tek tipleştirme sonucunda bireyler kendi öznelliğinden uzaklaşıp, toplumun bakış açısına göre hareket edebilmektedir. Sosyal işlevselliğin tekrar kazanılması açısından emeklilik öncesi veya sonrası düzenli bir işte çalışma durumu etkili olabilmektedir. Ancak iş piyasasında yer almak isteyen yaşlılara yönelik ayrımcı ve dışlayıcı tutumlar yeni sorunları beraberinde getirmektedir. Bu çalışmada, iş piyasasında yaş ayrımcılığına yönelik olarak ortaya çıkan durumların sosyal hizmet mesleği perspektifinde teorik bir incelemesi söz konusudur.Öğe The Ethical Evaluation of Social Work Academic Publications with Children and Youth: Meta Analysis(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2025) Arslankoç, Sinem; Artan, TanerAim: This research aimed to examine the adherence to ethical principles and standards in academic social work publications focusing on children and youth. Method: To achieve the research objective, the meta-analysis method was employed. Out of 737 studies, including articles and theses, 192 studies met the inclusion criteria. Using the predetermined coding method, the studies were analyzed based on their form and content characteristics, their adherence to ethical principles and standards was evaluated. Effect sizes were then calculated accordingly. For this calculation, the group difference meta-analysis method was applied, which compares naturally occurring groups, such as men and women, to determine standardized effect sizes. Additionally, Hedges’s g value was utilized for effect size estimation, and the random effects model was chosen to account for variability across studies. Results: The study found that Hedges’s g value indicated a small effect size across perceptions. This finding suggests that the difference in ethical principles and standards between male and female participants is minimal, indicating no significant gender-based difference in adherence to ethical principles. Conclusion: The findings of this research indicate that, in the 192 studies analyzed, researchers did not specifically focus on ethical principles and standards tailored to children and young people. Instead, their studies primarily adhered to general scientific research ethics.Öğe Üniversite Öğrencilerinin Gönüllü Olma Motivasyonları ile Özgecilik Düzeyleri Arasındaki İlişki(Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, 2018-10-28) Artan, Taner; Taşçı, Ali; Başcıllar, MehmetBu çalışmanın amacı üniversite o?ğrencilerinin sosyo-demografik o?zellikleri, go?nüllü motivasyonları ile o?zgecilik düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmada araştırmacı tarafından hazırlanmış yarı-yapılandırılmış sosyo-demografik formdan; o?ğrencilerin motivasyonlarının ne olduğuna yo?nelik Esmond ve Dunlop (2004) tarafından geliştirilmiş Go?nüllü Motivasyon Envanterinden (Volunteer Motivation Inventory) ve go?nüllü motivasyonlarının o?zgecilik düzeyine etkisini o?lçmek amacıyla London ve Bower (1968) tarafından geliştirilmiş Özgecilik Ölçeğinden (Altruism Inventory) yararlanılmıştır. Araştırmanın o?rneklemini Yalova U?niversitesi Sosyal Hizmet Bo?lümünde o?ğrenim go?ren ve herhangi bir go?nüllü kuruluşa üye 110 o?ğrenci oluşturmaktadır. Go?nüllü o?ğrencilerin sayısıyla ilgili go?nüllü kuruluşlarda veya üniversitelerde bir veri tabanı bulunmadığından evrenin büyüklüğü hakkında bilgiye ulaşılamamıştır. Araştırma bulgularına bakıldığında, üniversite o?ğrencilerinin go?nüllü motivasyonu ile o?zgecilik düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.