Yazar "Aras, Eda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Spor örgütünde kurumsal imaj ile kurumsal itibar algısı arasındaki ilişki (Spor İstanbul örneği)(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019) Aras, EdaBu araştırmanın amacı, spor hizmeti veren Spor İstanbul personelinin kurumsal imaj algıları ile kurumsal itibar algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma, spor hizmeti veren Spor İstanbul bünyesinde çalışan 744 personel ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları, kişisel bilgi formu, İtibar Katsayısı Ölçeği ve Kurumsal İmaj Ölçeğidir. Elde edilen verilerin analizi IBM SPSS 24,0 paket programında yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde spearman korelasyon testi, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda kurumsal itibar ölçeği duygusal çekicilik alt boyutu skoru 4,58±0,54, ürün ve hizmetler alt boyutu skoru 4,48±0,53, vizyon ve liderlik alt boyutu skoru 4,37±0,72, çalışma ortamı alt boyutu skoru 4,62±0,61, sosyal sorumluluk alt boyutu skoru 4,56±0,52, finansal performans alt boyutu skoru 4,16±0,68 ve kurumsal itibar genel skoru 4,45±0,52 olarak tespit edilmiştir. Kurumsal imaj ölçeği algılanan kurumsal imaj alt boyut skoru 5,01±1,39, dışsal kurumsal imaj alt boyut skoru 4,55±0,56 ve kurumsal imaj genel skoru 5,49±1,11 olarak tespit edilmiştir. Kurumsal imaj düzeyi ile kurumsal itibar düzeyi arasındaki ilişkinin yönü ve düzeyi incelendiğinde; kurumsal imaj düzeyi ile kurumsal itibar düzeyi, duygusal çekicilik alt boyutu, ürün ve hizmetler alt boyutu, sosyal sorumluluk alt boyutu, finansal performans alt boyutu ve kurumsal itibar genel skoru arasında orta düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu, kurumsal imaj düzeyi ile kurumsal itibar düzeyi, vizyon ve liderlik alt boyutu ve çalışma ortamı boyutlarında ise zayıf düzeyde pozitif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; görev, mesleki tecrübe ve eğitim düzeyi değişkenlerinde, kurumsal itibar algısına, görev, yaş ve mesleki tecrübe değişkenlerinin de kurumsal imaj algısına etki ettiği ve söz konusu değişkenlerin kurumsal imaj ve itibara yönelik algıyı etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.