Yazar "Altundal, Gizem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Pazarlama 4.0 üzerine nitel bir araştırma(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Altundal, GizemSanayi Devrimi ve günümüz arasında kalan süreçte pazarlama alanında önemli gelişmeler yaşanmıştır. Bu süreç ilk seri üretim fabrikalarından, dijital çağın getirdiği yenilikçi anlayışa kadar uzanmaktadır. Yaşadığımız çağda dijitalleşen dünya karşısında pazarlama bilimi birtakım değişiklikler geçirmiş ve pazarlamadaki yeni fikirlerin doğmasına ön ayak olmuştur. Pazarlama biliminin geçirdiği çok yönlü değişimler işletmelerin başarısına katkı sağlamıştır. Bu değişimlere ayak uydurabilme becerisi ile pazarlama başarısı doğrudan bağlantılıdır. Dijitalleşme ile doğrudan bağlantılı olan pazarlama 4.0 araştırılırken; son yıllarda Türkiye'de ve dünyada artan çevrimiçi alışveriş hacmini, daha bilinçli tüketici profilinin oluşmasını, artan teknolojik gelişmeleri ve bu gelişmelerin doğurduğu yeni ihtiyaçları da dikkate almakta yarar bulunmaktadır. Buradan hareketle bu yeni pazarlama anlayışının piyasadaki yansımaları, üretim ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren üç işletme ile görüşme yapılarak pazarlama 4.0 süreçleri araştırılmaya çalışılmıştır. Dijital pazarlama kanallarının kullanım amacı ve şekli, e-ticaret uygulamaları, tüketicilere sunulan avantajlar ve bu avantajların işletmelere katkıları ile ilgili bilgiler elde edilmiştir. Dijital çağın pazarlama biliminin gelişmesine ne ölçüde fayda sağladığı ve pazarlamada kabul edilen yeni anlayışların dayanakları, pazarlamada kullanılan yeni enstrümanlar incelenmiş ve sonuçları ile pazarlama bilimine katkı sunacağı düşüncesi ile bu çalışma gerçekleştirilmiştir.