Yazar "Alabbas, Mohammed Ameen Kadhim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Spor yönetimi öğrencilerinin çatışma yönetimi stilleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Alabbas, Mohammed Ameen KadhimBu araştırmanın amacı, spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin çatışma yönetimi stilleri ile iletişim beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin yönü ve düzeyinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın diğer bir amacı ise spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin çatışma yönetimi stilleri ve iletişim beceri düzeylerinin cinsiyet, yaş, sınıf ve spor yapma durumlarına göre incelenmesidir. Araştırma amacı doğrultusunda çalışma, nicel araştırma ilişkisel tarama ve nedensel karşılaştırma modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul İlinde Spor Bilimleri Fakültesi ve Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Spor Yöneticiliği bölümünde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemini ise basit tesadüfü yöntemle seçilmiş (n=306) gönüllü öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak çatışma yönetimi stili ölçeği, iletişim beceri ölçeği ve katılımcıların kişisel özelliklerini yansıtan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler IBMM SPSS 25 paket programına aktarılarak araştırma hipotezleri test edilmiştir. İstatistiksel süreçte, parametrik analizlerden bağımsız örneklem T, Oneway ANOVA ve Pearson Korelasyon analizlerinden faydalanılmıştır. Sonuç olarak, cinsiyet değişkenine çatışma yönetimi, kaçınma, uzlaşma ve iş birliğine uyum davranışında farklılık olduğu belirlenmiştir. Yaş ve sınıf değişkeninin çatışma yönetimi stilleri üzerine belirleyici bir etkisi olmadığı tespit edilmiştir. Spor yapan bireylerin çatışmalardan kaçınma davranışı gösterdikleri belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeninin iletişim beceri düzeyinde etkisi olduğu, kadınların daha iyi iletişim becerisine sahip olduğu anlaşılmaktadır. Yaş değişkeninin iletişim beceri düzeyinde belirleyici bir rolü olmadığı tespit edilmiştir. Sınıf değişkenine göre iletişim becerisi toplam skorunda ve iletişim kurmaya isteklilik boyutunda farklılık olduğu belirlenmiştir.