Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Al-Hasan, Ahmed" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Liman içi çalkantılarını azaltmak için liman ağzı ve ana dalgakıranın optimize edilmesi
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Al-Hasan, Ahmed
    Limanın temel amacı, barınak arayan, yakıt ikmali yapan, kargo ve yolcuları onaran veya taşıyan gemiler için güvenli sığınaklar sağlamaktır. Limanda giriş, sevkiyat şeridi, mendirek ve rıhtım, gemi terminalleri, kuru ve kapalı rıhtımlar gibi birçok unsur bulunmakta ve bu unsurların mevcudiyeti bunlara olan ihtiyacı takip etmektedir. Bu tezde, limandaki dalgaların hareketinden ve limandaki su yüzeyindeki dağılımından kaynaklanan liman içi çalkantıları olan limanların önemli bir bileşeni üzerinde odaklanılacaktır. Bu çalkantılar, rüzgârın neden olduğu dalgalardan veya depremler ve diğer doğal faktörlerden kaynaklanır. Bu tezde, bazı programlar kullanılarak çeşitli tasarımlar yapılmıştır ve bu dalgaların hareketi, şekli, yönünü ve yüksekliği incelenerek SMS GCWAVE programına aktarılmıştır. Tasarım programlar aracılığıyla birkaç farklı şekil çizildiğinden ve bir programla kullanılarak değiştirilip gerçekliğe bağlandığından ve çalışma alanı programı aracılığıyla tanımlandığından, veriler Dinar'daki derinlik verileri gibi bilinen kaynaklardan indirildi. Navionics Sonarcharts veri arşivinden tamamlanan dijital batimetrik eğilim çizgilerine atıfta bulunan bazı eksik veriler vardı. Rüzgar yönü ve hızı iki kaynaktan (Derin Deniz Dalga Atlası dalga verileri ) ve Avrupa Orta Vadeli Hava Tahmin Merkezi (ECMWF) elde edilmiş ve benzer şekilde dalga verileri bu iki kaynaktan elde edilmiştir. Dalga verileri (Avrupa Orta Vadeli Hava Tahmin Merkezi (ECMWF) 'den alınıp indirilerek, PANOPLY programı ile çalışılmış ve sayılar şeklinde elde edilmiş, daha sonra bu veriler her yöndeki dalgaları ayrı ayrı hesaplamak için bir (Virtual) programındaki kod. basic) ve excel'deki veritabanına bağlanması. Verilerin elde edilmesinden sonra, dalgayı temsil etmek, dalgaların periyodik zamanını hesaplamak ve yönler 5 yöne, yani (N) olmak üzere bu dalgaların her yöndeki değerlerini elde etmek için bir olasılık sistemi kullanılmıştır. (K), (KKB), (KB), (BKB) ve (B). Daha sonra bu veriler ve yoğunluk bağlantısı, dalgayı temsil etmek ve dalgaların periyodik zamanını hesaplamak için kullanılmıştır. Daha sonra toplanan sonuçlar ve tüm veriler liman içerisindeki dalga yüksekliği, dalga şekli ve türbülanstan istediğimiz sonuçları elde etmek için liman modeline uygulanacak GCWAVE programına girildi ve mevcut tasarımlar arasından en iyi tasarımı seçmek için Tasarım koşullarını dikkate alarak gemileri hasardan ve güvenli balık avından korumak. ? Liman içi çalkantılara bakmak istiyoruz. ? Bu yüzden dalga formuna dikkat etmeliyiz. ? Önce veriler programa yükleniyor. Dalga, Batimetrik. ? İkincisi, veriler genel olarak Kabul edilen koşullar altında uygundur. ? Üçüncüsü, sonuçları okunacak bölge belirlenir (mesh). ? Dördüncüsü, amaçlanan alan için kontrol yapılır. ? Beşinci olarak, modelin hata içermediğin denemin olmak için birinceleme yapılır. ? Altıncı, formu çalıştır. ? Bundan sonra sonuçlar okunur ve mevcut sonuçlarla karşılaştırılır. Bu konu seçilecek en iyi form ve modeli tanımak için birden fazla forma uygulanacaktır. Sonuçlara göre, Bu tezi yaptıktan sonra, liman içinde çalkantıların meydana gelmesinde birçok faktörün büyük rol oynar ve bu faktörlerin en önemlilerinin: Derinlik, bağlantı noktası şekli ve bağlantı noktası boyutu da. Ayrıca limana gelen dalgaların yüksekliği, etüdün konumu ve bu dalgaların hangi yöne doğru ilerlediği önemlidir. Derinlik arttıkça dalgalar yükselir ona göre liman içi çalkantılar yükselir. Ayrıca, liman boyutu ne kadar büyükse, liman içinde o kadar az çalkantı ve limanın boyutu ne kadar küçükse, bu çalkantılara maruz kalma oranı o kadar yüksek olur. Bu daha çok limana girişin büyüklüğü ile alakalıdır, eğer girilen miktar daha fazla ise bu daha fazla çalkantıya neden olur. Ek olarak, tasarımda limanın doğası önemlidir, limanın yüzeyleri büyük bir etki yaratır. Bu yüzeyler limana gelen deniz dalgalarının yönünü yansıtır, yüzey ne kadar pürüzlü olursa, dalga yansıma katsayısı o kadar düşük olur, yüzey ne kadar pürüzsüz olursa, dalga yansıma katsayısı o kadar büyük olur. Rüzgar gibi etkili olan başka faktörler de vardır. Rüzgarların şiddeti daha yüksek olduğunda, dalgaların yüksekliği daha yüksek olur, ve böyle liman içindeki çalkantılar daha yüksek olur ve çalkantılar daha belirgin hale gelir. Birkaç farklı tasarım yapmaktan sonra, dalgaların yükseklik değerleri farklı farklı gösterildi, dalgakıranların daha kısa ve daha fazla olduğu, ilk tasarımlarda dalgaların yüksekliği daha yüksek çıktı ve liman içindeki çalkantılar daha yüksek bir şekilde diğer tasarımlardan etkilenmiştir.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim