Yazar "Akbaba, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe E-İşletme Uygulamalarının Yönetim Süreçlerinin Entegrasyonundaki İşlevi Üzerine Bir Araştırma: Türk Hava Yollarının (Thy) Operasyonel Süreçlerinde Hoshin Kanri Uygulaması(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2018) Akbaba, Aliİşletmelerde entegrasyon yaklaşımı yeni değildir, 20. YY’ın ikinci yarısında hızlanan enformasyon teknolojilerinin gelişimi ile ortaya çıkmış ve oldukça hızlı bir ilerleme sergilemiştir. Bunun nedeni E-işletme uygulamalarının katma değer sağlayacak süreçlerin en optimum düzeyde yürütülebilmesine ve dolayısıyla süreçlerin entegre edilmesine katkı sağlamasıdır. Başarılı bir e-işletme uygulaması süreçleri optimum seviyede entegre ederek işletmeye rekabet avantajı sağlamaktadır. Yönetim fonksiyonları da bir süreçtir ve bu sürecin entegrasyonu belirsizliğin etkilerini minimuma indirerek rekabet avantajı sağlamaktadır. Bu araştırmanın amacı belirsizliğin (kaos ve kargaşa yaklaşımı) etkilerini azaltmak için kullanılan Hoshin Kanri yönetim modelinden faydalanarak yönetim süreçlerinin entegrasyonunda e-işletme uygulamalarının işlevini araştırmaktır. Başka bir ifadeyle, bu çalışmanın amacı organizasyonların faaliyet gösterdikleri karmaşık çevre içerisinde yönetim süreçlerinin entegre edilmesi ile değişken ve parametrelerin etkilerini minimuma indirmek için kullanılan Hoshin Kanri yönetim döngüsünün literatür taramasını yapmak ve bu tarama sonucu ortaya çıkan olgularla ve temalarla THY entegre operasyon kontrol başkanlığında e-işletmelerin yönetim süreçlerinin entegrasyonel boyutu üzerine kontrol uygulaması yapmaktır.Öğe E-İşletmeye Geçiş Sürecinde Yönetim Sistemlerinin Entegrasyonunda Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri: THY Entegre Operasyon Kontrol Başkanlığında Hoshin Kanri Entegre Yönetim Modelinin Uygulanması(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-03-15) Akbaba, AliBu araştırmanın amacı belirsizliğin (kaos ve kargaşa yaklaşımı) etkilerini azaltmak için kullanılan Hoshin Kanri yönetim modelinden faydalanarak yönetim süreçlerinin entegrasyonunda kontrol fonksiyonunun işlevini araştırmaktır. Başka bir ifadeyle, bu çalışmanın amacı e-işletmeye geçiş sonrası organizasyonların faaliyet gösterdikleri karmaşık çevre içerisinde yönetim süreçlerinin entegre edilmesi ile değişken ve parametrelerin etkilerini minimuma indirmek için kullanılan HK yönetim döngüsünün literatür taramasını yapmak ve bu tarama sonucu ortaya çıkan olgularla ve temalarla THY entegre operasyon kontrol başkanlığında kontrol uygulaması yapmaktır. Özellikle, kontrol fonksiyonunun yönetim süreçlerinin entegrasyonu üzerine rolünü bu uygulamada incelemek, birincil amaç olarak belirlenmiştir. Bu problemleri araştırmak amacıyla bu çalışma, olgubilim deseniyle yürütülmüş nitel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde, amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Tipik durum örnekleme, evreni en genel şekliyle tasvir eden örneklemin bulunmasıdır. Türkiye'de havayolu işletmelerinin operasyonel süreçlerinde yönetim süreçlerinin entegrasyonunun nasıl uygulandığı ve kontrol fonksiyonunun Türkiye'deki havayolu işletmelerinin yönetim süreçlerinin entegrasyonundaki rolünün ne olduğunu incelemek amacıyla tipik örneklem olarak Türk Hava Yolları seçilmiştir. Ayrıca tipik durum örneklemesi içinde de kartopu veya zincir örnekleme yöntemi ile THY'nin Operasyonel süreçlerinde yönetim süreçlerinin entegrasyonuyla ilgili en fazla bilgiye sahip kişiler tespit edilerek kendilerine literatür taraması ve uzman görüşlerine göre oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formunda yer alan sorular sorulmuş ve veriler toplanmıştır. Katılımcılarla yapılan görüşme kayıtları yazı formatına aktarılmış ve betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Betimsel analizde literatür taramasında belirlenen temalara ve alt temalara göre veriler özetlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma bulgularına göre yapılan değerlendirme sonunda, THY'de kontrol fonksiyonun yönetim süreçlerinin entegrasyonunda kullanıldığı görülmektedir. Bu bağlamda, Hoshin Kanri yönetim modelinin THY'nin Operasyonel bölümlerinde uygulanabilir olduğu sonucu da çıkmıştır. Ayrıca THY'nin kaotik bir çevrede faaliyet gösterdiği belirlenmiştir. Bu bağlamda, Türkiye'de havayolu sektörünün kaos ve karmaşa teoremiyle uyumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak e-işletme uygulamaların THY'nin süreçlerinde kullanıldığı ve e-işletme uygulamalarının THY'nin süreçlerini entegre ettiği belirlenmiştir. Bu bağlamda, e-işletme uygulamalarının havayolu operasyonlarında koordinasyon fonksiyonunun entegrasyonunda kullanıldığı söylenebilmektedir.