Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Özden, Kenan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A Conceptual Framework for Studying the Effectiveness of Ballistic Missile Defence System (BMDS) and a Proposed Model
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2024) Özden, Kenan; Akzade, Orhan
    The Ballistic Missile Defence System (BMDS), like any system, has its effectiveness, which must be studied, because it determines the extent to which the goal of this system’s existence is achieved. In general, the effectiveness does not yet have a specific methodology to be calculated. This study provided a conceptual and theoretical framework for how to think about the effectiveness of BMDS, the factors which affecting them, and how they will be formulated and calculated. It also provided a proposed equation to calculate this effectiveness, and sources of information to obtain the elements of this proposed equation. Due to the difficulty to find this effectiveness by one person, this study suggested a multidisciplinary committee and its members to perform this task, due to BMDS’s specificity and overlapping objectives.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Değişen Dünyada Değişmeyen Değerler: Türk Cumhuriyetlerinde Üniversite Öğrencilerinin İş Etiğine Yönelik Tutumları
    (Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi, 2018) Najimudinova, Seyil; Maksüdünov, Azamat; Özden, Kenan; Bağırzade, Elşen; Azhibayev, Raşid
    Son yıllarda gelişen işletmecilik anlayışları doğrultusunda işletmelerin yaşamında saygın bir yer elde edebilmeleri ve başarılı olabilmeleri için işletmecilik uygulamalarında toplumsal sorumluluk ve etik konusu öne çıkmaktadır. Hızla değişen iş dünyasında farklı kültürel ortamlara bağlı kalmaksızın, iş etiği ile ilgili eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerinin sürekli devam ettirilmesi önem kazanmaktadır. Bu bağlamda yapılan çalışma, Kırgızistan, Türkiye, Azerbaycan ve Kazakistan özelinde geleceğin potansiyel girişimcileri, liderleri ve yöneticileri olan işletme bölümü öğrencilerinin iş etiğine yönelik tutumları ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Kırgızistan – Türkiye Manas Üniversitesi (n=97), Haliç Üniversitesi (n=96), Azerbaycan Devlet İktisat Üniversitesi (n=114) ve Hoca Ahmet Yesevi Üniversitesi’nde (n=100) İşletme eğitimi görmekte olan 407 öğrenci üzerine bir anket uygulanmış ve karşılaştırma yapılmıştır. Genel olarak öğrencilerin iş etiği konusunda bilinçli oldukları ve ülkeler arası etik tutumlarında anlamlı farklılıkların olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmadan elde edilen bilgiler, işletme alanında eğitim veren kurumlar ve iş dünyasındaki gelecek kuşak girişimci ve yöneticiler açısından önem taşımaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Improvement of Sales Processes with Lean Six Sigma Methodology in The Automotive Industry
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2025) Saraçoğlu, İlkay; Özden, Kenan; Canca, Selin; Ulusoy, Elif
    Aim: In this study, the improvement of the sales processes of an automotive company with the Lean Six Sigma (LSS) management philosophy is included. The company, whose history in the automotive sector dates to the 1980s, has a wide product range that is at the top of this sector of Türkiye, which is based on intense competition. Within the scope of this study, improvements that will form the basis of digitalization in sales processes are aimed in line with the main purpose of maintaining and increasing customer satisfaction. Method: The application was carried out with the DMAIC (DefineMeasure-Analyze-Improve-Control) method to improve the processes that cause customer dissatisfaction and to create an integrated system by using LSS tools. Improvements were made in line with the purpose by applying the method step by step. Various surveys were conducted with customers, brainstorming activities were carried out with employees involved in sales processes, and process improvements were made by analyzing the data obtained from these activities. Results: All stages of the sales processes were addressed using the LSS approach, and it was observed that the customer satisfaction rate, which was 88% before the study began, increased to 95% after the study. Conclusion: In this study, the sales process of a company operating in Türkiye and selling prestigious automobiles is discussed. This review provides a clear view of how LSS projects can be implemented in the sales organization. It also contributes to the enrichment of literature to facilitate the LSS application.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kriz Yönetiminde Üretim Yönetimi Stratejileri ve Politikalarının Kullanılmasıyla İlgili Bir Alan Araştırması
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2017-10-31) Özden, Kenan; Erdoğdu, Duygu; Gül, Sait
    Kriz dönemleri, belirsizlikler ve sürprizlerle doludur. Bu dönemlerde örgütlerin varlıklarını sürdürebilmeleri, olası tehlikelerden korunmalarına ve bu tehlikeleri fırsatlara dönüştürebilmelerine bağlıdır. Dolayısıyla, sürekli değişen çevre koşulları karşısında uygun üretim politika ve uygulamalarına önem vermeyen işletmelerin başarılı olma şansları oldukça düşüktür. Bu çalışmada, kriz ortamlarında işletmelerin kalite, maliyet, hız ve esneklik gibi rekabet avantajlarından yararlanabilmeleri amacıyla uygulayabilecekleri üretim yönetimi strateji, politika ve teknikleri ele alınmaktadır. Bu amaçla yapılan anket uygulaması ile işletmelerin krize karşı uyguladıkları üretim yönetimi stratejileri ve politikalarının neler olduğu ve bunların önem dereceleri belirlenmeye çalışılmaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Line Balancing Based on Error Rate Estimation with Artificial Neural Networks in Assembly Line Operations
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2023) Özden, Kenan; Tahsin, Atakan
    In this study, in the assembly line systems consisting of the operations in interaction with each other; To reduce the number of faulty products, to prevent poor quality and to reduce the production time, Error Ratio Estimation with Artificial Neural Networks and probabilistic Line Balancing method have been performed. The error rate estimation provides information on which jeans models should be applied in the improvement work to eliminate existing errors in place. In the study, using the Levenberg - Marquardt Learning Algorithm, machine learning was determined by the experimental design method. At the same time, it has been used as an artificial intelligence algorithm in the multi-directional decision making stages, estimation and line balancing parts. In Assembly Line Equilibration, it has been aimed to re-stabilize the unbalanced line with the influence of post-forecasting process recovery. The Probabilistic Line Balancing method has been used because the processing times are stochastic (variable) and statistical data and mathematical algorithms (digital algorithms can be created). When the results are examined, a successful forecasting process has been carried out for two different five-pocket jeans models which has been selected and it has been seen that the work components of the probabilistic line balancing method enable it to be precisely assigned to work stations. And it has given reliable results.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Markov Zincirleri ile Bir Pazar Payı Araştırma Modeli ve Akıllı Cep Telefonu Üzerine Bir Uygulama
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2024) Özden, Kenan; Ergin, Rümeysa
    İşletmeler için pazar payı, bulundukları pazar içerisindeki konumunu ve etkinliğini göstermesi demektir. İşletmeler pazar paylarını tahmin ederek rekabetin fazla olduğu bu ortamda kendilerini pazarda tutundurmak, müşteri kaybetmemek, lider konumuna geçmek veya bu konumda kalmayı sağlamak için çeşitli pazarlama stratejileri uygulamaktadırlar. İşletmeler gelecekteki pazar paylarını kesin bir şekilde bilemezler ancak tahmin edebilirler. Bu tahmini yaparken çeşitli yöntemler kullanmaktadırlar. Böylece sürekli değişen pazarın tahmin edilmesinde kullanımı oldukça pratik ve uygun olmaktadır. Bu çalışmanın amacı akıllı telefon marka tercihlerini belirlemek, markalar arası geçiş matrisini oluşturarak uzun dönemde cep telefonu üreticilerinin pazar payını tahmin etmektir. Bununla birlikte müşterilerin tutumlarını görebilmeyi sağlamak, marka bağımlılığını ölçmek, Markov Zinciri yöntemi ile bir pazar payı araştırmasının yapılabiliyor oluşunu göstermek gibi alt hedefler mevcuttur.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim