Yazar "Özan, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Alışveriş Merkezi (AVM) Yatırımlarının Karlılığı Üzerine Bir Araştırma Türkiye Uygulaması(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 17-10-2018) Özan, MustafaAlışveriş merkezleri, perakendecilik alanında yer alan ve tüketici ihtiyaçlarını karşılamada sürekli gelişmelere açık olan işletme türleri olarak faaliyet sürdürmektedirler. Aynı zamanda toplumunun ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olarak; aynı anda birçok merkezde ve birçok faaliyette bulunan bu birimler, kent yaşamının önemli dinamiklerinden sayılmaktadır. Bu çalışma, alışveriş merkezi (AVM) yatırımlarının karlılığı üzerine bir araştırma Türkiye uygulaması başlığı altında ele alınmıştır. Dolayısıyla, alışveriş merkezleri ile ilgili literatür taramaları yapılmış, tezle ile ilgili temel konulara yer verilmiştir. Bu kapsamda, perakendeciliğin tanımı, gelişimi, sınıflandırılması, mağazalı perakendecilik, mağazasız perakendecilik konuları ele alınmıştır. Alışveriş merkezlerinin kapsamı, genel özellikleri, gelişim süreci, atmosferi ve konumu ile ilgili açıklamalarda bulunulmuştur. Çalışmanın ilerleyen bölümlerinde, alışveriş merkezlerinin verimliliğini etkileyebilen konular olan; tüketicilerin tercih sebepleri, tüketicilerin davranışlarını etkileyen sebepler, alışveriş merkezlerinin kiralama yöntemleri, alışveriş merkezlerinin yönetimi, yöneticilerin rolü gibi konular analiz edilmiştir. Alışveriş merkezlerinin türlerini inceleyebilmek için büyüklüklerine, konumlarına ve diğer özelliklere göre alışveriş merkezlerine yer verilmiştir. Çalışmanın ana konularından birisi olan yatırım kavramı, yatırımın evreleri ve yatırımın türleri, karlılık oranları, stratejik maliyet yönetimi gibi konular analiz edilerek çalışmanın literatür bölümü tamamlanmıştır. Bu çalışmanın uygulama bölümünde alışveriş merkezi (AVM) yatırımlarının karlılığı ve Türkiye uygulaması ile ilgili istatistiksel analizler yapılmıştır. Dolayısıyla, önemli bulgular olarak; metre kare büyüklüğünün işletme açısından atıl kapasite barındırmaması ve sahip olduğu büyüklüğün tamamının kiralanmış olmasının işletmeye amaçlanan seviyede karlılığı sağlayabileceği tespit edilmiştir. İşletmenin metre kare cinsinden büyük olması, bu alanları tamamını kiralaması, AVM'lerin karlılığını ve verimliliğini arttırmaktadır. Diğer bir önemli bulgu ise işletme açısından faaliyet ve giderlerini karşılayacak fonların etkin ve kar getirici bir şekilde kullanılması, işletmenin ortaklarına kar sağlaması ve müşteri memnuniyetini en üst seviyelere taşıması yatırımların karlılığı açısından önemli katkılar sağlamaktadır.Öğe Stratejik Yönetim Uygulamalarının İşletmelerin Kriz Yönetimine Etkilerinin Analizine Yönelik Bir Araştırma(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2021) Özan, Mustafa; Gümüş, İzzetBu çalışmada, stratejik yönetim uygulamalarının, işletmelerin kriz yönetimine sağlamış olduğu katkıların belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda, kriz dönemlerinde oluşan belirsizliklerin tahmin edilebilmesi ve mümkün olan düzeltici önlemlerin alınmasında; işletmeler için stratejik yönetim araçlarının önemi, faydaları ve alınabilecek iyileştirici önlemlerin neler olabileceği araştırılmıştır. Çalışmada “İstanbul Madeni Eşya Sanatkârları Sanayi Sitesi’nde çalışan 20 yaşından büyük 450 kişiye 20.04.2021- 30.06.2021 tarihleri arasında anket uygulaması yapılmıştır. Bu araştırmanın anketinin birinci kısmında, katılımcıların cinsiyet, yaş, çalışma süresi ve eğitim durumlarına yönelik bilgilerin alınması için demografik sorulara yer verilmiştir. İkinci kısımda yer alan "Stratejik Yönetim Ölçeği"; Kayar, (2019: 99) tarafından geliştirilmiş olup; ölçekte yer alan sorularla, stratejik yönetim uygulamaları ile ilgili konularda katılımcıların görüşü alınmıştır. Anketin üçüncü kısmında ise Doğan (2010: 104) tarafından geliştirilen Kriz Yönetimi Ölçeği’nden yararlanılarak; kriz yönetiminde hatalardan ders çıkarma, mevcut krizlere hazırlık ve gelecekteki krize hazırlıklı olma ile ilgili konularda katılımcıları görüşlerinin alınması amaçlanmıştır.Öğe Sürdürülebilir Rekabet Gücünün, İşletmelerin Performansına Etkilerine Yönelik Bir Araştırma(Mehmet Ali KARAMAN, 2023) Özan, MustafaBu çalışma, işletmelerin sürdürülebilir rekabet gücünün, işletmelerin performansı üzerindeki etkisini ve demografik değişkenlerle işletmelerin performansı arasındaki farklılıkları analiz etmektedir. İşletmelerin sürdürülebilir rekabet gücünün ve performansının arttrılması, kurumsal kimliğin ve imajının artması anlamına gelir. Bu çalışmada, işletmelerin performansını etkileyen çok sayıda faktörün araştırılması gerektiği sonucuna varılmıştır. İşletme performansı kavramı, çok boyutlu bir kavramdır ve performansı değerlendirmek birçok faktörü bir bütün olarak ele almakla mümkündür. Bu araştırma, sürdürülebilir rekabet gücü değişkenlerinin farklı yönleriyle işletme performansını bütün olarak değerlendirebilmesini mümkün kılmak ve elde edilen bulgular, sonuçlar ve öneriler araştırmacılar, işletmeler ve kurumlar için yararlı olacak şekilde sunulması amaçlanmıştır. Çalışmanın evreni, İstanbul Hadımköy Atatürk Organize Sanayi Bölgesinde faaliyet gösteren, 2564 işletmede çalışan 17.524 kişidir. Çalışma için nicel araştırma yöntemleri kullanılmış ve SPSS istatistik paketi ile analizler yapılmıştır. Regresyon analizi sonucunda da sürdürülebilir rekabet gücünün işletme performansı üzerinde pozitif yönlü etkisi olduğu ve sürdürülebilir rekabet gücündeki 1 birimlik artışın işletme performansını %69,5 oranında artırdığı tespit edilmiştir.Öğe Süreç Yönetimi ve Süreç İyileştirmenin İşletme Performansına Etkilerinin Analizi(Melih Topaloğlu, 2021) Özan, MustafaAmaç – Bu çalışma ile süreç yönetimi, süreç iyileştirmenin işletme performansına etkileri, ayrıca demografik değişkenlerle; süreç yönetimi, süreç iyileştirme ve işletme performansı arasındaki ilişkinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Yöntem – Bu çalışma kapsamında, niceliksel teknikler kullanılarak, sebep-sonuç ilişkisini ortaya koyabilecek bir anket uygulaması yapılarak araştırma verileri elde edilmiştir. Elde edilen veriler; faktör analizleri, güvenilirlik analizi, anova analizi ve regresyon analizleri yardımıyla SPSS istatistik programları ile çalışmanın amacına uygun hipotezler incelenmiştir. İstanbul ilinde yer alan Gıda lojistiği ve tedarik faaliyetlerini sürdürmekte olan 474 kişi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Bulgular – Bu çalışma için yapılan regresyon denklemi incelendiğinde: süreç tanımlama 1 birim arttığı zaman finansal olmayan performansında 0,156 birim arttığı; ölçme 1 birim arttığı zaman finansal olmayan performansında 0,231 birim arttığı; yönetme 1 birim arttığı zaman finansal olmayan performansında 0,187 birim arttığı; iyileştirme 1 birim arttığı zaman finansal olmayan performansında 0,314 birim arttığı tespit edilmiştir. Tartışma – Bu çalışmada, süreç yönetimi ve süreç iyileştirmenin işletme performansına etkilerinin ortaya konulması önem taşımaktadır. Süreç, bir ya da birden fazla girdinin işletme dışında veya içinde yer alan müşteriler için birer çıkış yolu sağlayan, girdilerin de daha çok çıktıya dönüştürülebilmesine imkan tanıyan faaliyetlerdir. İşletmelerin rekabet ortamında avantaj elde edebilmeleri ve işletme çerçevesinde yapılacak faaliyetlere odaklanabilmeleri için süreç yönetimine önem vermeleri gerekir. Dolayısıyla bu çalışmanın, süreç yönetimi ile süreç iyileştirmelerinin işletmelerin performansına etkilerini ortaya koyabileceği ve literatüre katkı sağlayabileceği düşünülmektedir.Öğe Sustainability and Industry 4.0(Springer Nature, 2022) Özan, MustafaThree major industrial revolutions took place until the time we are in. Today, the fourth biggest industrial revolution, called Industry 4.0, has been entered. Industry 4.0 has a structure that includes production systems that respond to the consumer's changing needs very quickly and automation systems that facilitate coordination between business processes. With the Industry 4.0 revolution, businesses made their production processes more efficient, discovered new ways to facilitate communication with consumers, and ensured their collaboration with their partners was coordinated. It is impossible not to be affected by the logistics sector, one of the leading sectors in the world within the mentioned domain. Industry 4.0 has significantly impacted the sustainability of resources using digital technologies (Özdemir and Özgüner 2018, p. 43). They are emerging with the industrial revolution within Industry 4.0; the Internet of things, smart factories, big data analytics, cyber-physical systems, and so on. Many technologies have facilitated sustainability by significantly reducing environmental problems. This study aims to explain how to use Industry 4.0 effectively in ensuring sustainability and reveal the benefits that digital technologies can provide to the sustainability efforts of businesses. For this purpose, the literature has been studied in detail, the crucial points have been identified and focused on, and Industry 4.0 and Sustainability concepts to which it depends are explained. While working towards the stated purpose, the central premise, the complex technical concepts, and dynamics of the subject have been filed optimally, and the efforts to highlight vital points have been shown. It informs industrialists, academics, and university students about the impact of the Industry 4.0 revolution on the sustainability efforts of businesses. © 2022, The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Singapore Pte Ltd.