Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEfe, Eren
dc.contributor.authorSavaş, Sezgin
dc.contributor.authorYüksel, Emre
dc.contributor.authorTürker, Cansu
dc.date.accessioned2023-12-24T17:32:53Z
dc.date.available2023-12-24T17:32:53Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2146-3301
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6787
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, değişen teknoloji çevresinde ve dünyada meydana gelen büyük değişimlerin sonucu olarak bireylerin kullanılan teknolojik sistemlere yönelik memnuniyetlerinin ve memnuniyetin bağlı olduğu koşulların incelenmesidir. Bu bağlamda Covid-19 pandemi sürecinde öğrencilerin zorunlu olarak uzaktan eğitim sistemlerine geçişleri ele alınarak, Ayrıştırılmış Beklenti Uyuşmazlığı Teorisi ile (Decomposed Expectancy Disconfirmation Theory) kullanılabilirlik, kalite ve değere yönelik algı ve uyuşmazlık değişkenlerinin memnuniyet üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırma kapsamında öğrencilerin yaş, gelir durumu, dersin takip edildiği alan, çevrim içi eğitim alan kişi sayısı kontrol değişkenleri ile teknolojik altyapı ve kullanım alışkanlıkları da araştırmaya dâhil edilerek araştırma değişkenleri açısından farklılıkları belirlenmiştir. Araştırmada uzaktan eğitim almış üniversite öğrencilerinden oluşan 400 kişilik bir örneklemden veri elde edilmiştir. Kullanılan ölçeklerin geçerliğinin kontrolünde keşfedici faktör analizi; güvenirliğinin belirlenmesinde Cronbach’s Alpha değerleri kullanılmıştır. Memnuniyete etki eden faktörlerin etki düzeylerinin anlaşılması için regresyon analizinden faydalanılmıştır. Son olarak değişkenlerin kontrol değişkenleri, teknolojik altyapı ve kullanım alışkanlıkları çerçevesinde incelenmesinde bağımsız örneklem T-Testi ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, memnuniyeti en yüksek düzeyde açıklayan değişkenlerin algılanan kullanılabilirlik, kullanılabilirlik uyuşmazlığı ve değer uyuşmazlığı değişkenleri olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to examine the satisfaction of individuals towards the technological system they use and the conditions on which satisfaction depends as a result of the great changes that occur in the changing technology environment and the world. In this context, the compulsory transition of students to distance education systems during the Covid-19 pandemic was discussed and their satisfaction levels were examined together with the variables of perceived usability, quality, and value with the basis of on the Decomposed Expectancy Disconfirmation Theory Within the scope of the research, the age, income status of the students, the area where the course is followed, the number of people who attend online education systems, the technological infrastructure and usage habits were included in the research and their differences were determined within the framework of the research variables. In the research, data were obtained from a sample of 400 participants of university students who attend distance education. Exploratory factor analysis was utilized for the validity of the scales. Cronbach's Alpha values were examined to determine reliability. Regression analysis was used to understand the level of effect of the factors affecting satisfaction. Finally, an independent sample T-test and ANOVA were used to analyze the variables of control variables, technological infrastructure, and usage habits. As a result of the research, it was determined that the variables that explained satisfaction at the highest level were perceived usability, usability disconfirmation, and value disconfirmation variables.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMustafa Cankuten_US
dc.relation.isversionof10.19145/e-gifder.1014045en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectÖğrenci Memnuniyetien_US
dc.subjectBeklenti Uyuşmazlığı Teorisien_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectStudent Satisfactionen_US
dc.subjectDecomposed Expectancy Disconfirmation Theoryen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Sistemine Yönelik Memnuniyetlerinin Kullanılabilirlik, Kalite Ve Değer Algılarına Göre İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Unıversity Students' Satisfaction Towards The Distance Education System According To The Perceptions of Usability, Quality, and Valueen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0001-7500-4709en_US
dc.authorid0000-0003-2141-1055en_US
dc.authorid0000-0002-7126-8915en_US
dc.authorid0000-0001-8110-1839en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage114en_US
dc.identifier.endpage149en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorEfe, Eren
dc.contributor.institutionauthorSavaş, Sezgin
dc.contributor.institutionauthorYüksel, Emre
dc.contributor.institutionauthorTürker, Cansu


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster