Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozkurt Uzan, Şeyma
dc.contributor.authorÖzüçağlıyan, Mehmet Ömer
dc.date.accessioned2023-11-09T09:19:53Z
dc.date.available2023-11-09T09:19:53Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2587-0890
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6304
dc.description.abstractTeknolojik gelişmelere bağlı olarak veri üretimi katlanarak artmaktadır. İnternet kullanımı, insanların etkileşimlerine bağlı olarak sosyal medya ve internete bağlı cihazlar, veri üretimini artıran etkenlerdir. Yığınla verinin oluştuğu dijital dünyada bu veri yığınları depolanmakta veya anlık olarak akmaktadır. Bu veri yığınlarından potansiyel bilgiyi çıkarmak amacıyla yapılan işlemler silsilesi, veri madenciliği olarak adlandırılmaktadır. Veri madenciliği, günümüzde her alanda etkin bir biçimde kullanılmaktadır. Veri Madenciliğinin kullanıldığı alanlardan biri de turizmdir. Turizmde müşterilere ilişkin kişisel veri, tüketim alışkanlıkları, aylara göre turist hareketliliği, konaklama süresi ve müdavimliğe ilişkin birçok veri bulunmaktadır. Veri yığınları, “Veri Madenciliği” süreci ile işlenerek müşteri profili belirleme, pazarlama stratejileri geliştirme, e-ticaret seçenekleri belirleme, süreç yönetimi, lojistik yönetimi, müşteri memnuniyetini artırma, seyahat güzergahları belirleme, hizmet kalitesini artırma gibi bir dizi temel işlev için kullanılabilmektedir. Bu araştırmada 2015-2019 yılları arasında turizm sektöründe yapılan veri madenciliği çalışmaları incelenmiştir. Bu çalışmaların yıllara, ülkelere, kullanılan modele, yayımlandıkları dergilere, veri kaynaklarına ve çalışma konularına göre incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre en çok makale, 2019 yılında yayımlanmıştır. Son iki yılda bu çalışmaların arttığı söylenebilir. En çok araştırma yapılan ülke Çin olduğu görülmektedir. Uygulama çalışmalarında tahmin edici ve tanımlayıcı modellerin oranı birbirine yakındır. En çok çalışılan konular, turist memnuniyeti ve müdavimlik, turist seyahat davranışlarını, kararlarını belirlemek ve turistler için gezinti, tur rotası belirleme ve önerilerdir.en_US
dc.description.abstractTechnological developments are increasing by multiplying data production. Internet use, social media interactions of people and internet-connected devices are factors that increase data production. In the digital world where the data is stored with the stack, these data stacks are stored or flowed instantaneously. The series of transactions made to extract potential information from these data stacks is called Data Mining. Data mining is used effectively in every field today. One of the areas where Data Mining is used is tourism. There are many data regarding personal data, consumer habits, tourist mobility by months, duration of stay and regularity in tourism. Data stacks can be used for a number of basic functions such as customer profile determination, developing marketing strategies, choosing e-commerce options, process management, logistics management, increasing customer satisfaction, determining travel routes, improving service quality by processing with the Data Mining process. In this research, data mining studies in the tourism sector between 2015-2019 have been examined. These studies were examined according to years, countries, models used, journals, data sources, and study topics. According to the results of this study, most articles were published in 2019. It can be said that studies of DM on Tourism have increased in the last two years. It is seen that the most researched country is China. The proportion of predictive and descriptive models in application studies is close to each other. The most studied topics are tourist satisfaction and regularity, determining tourist travel behaviors, decisions, and touring, touring and suggestions for tourists.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherProf. Dr. Yüksel Öztürken_US
dc.relation.isversionof10.26677/TR1010.2020.573en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectVeri Madenciliğien_US
dc.subjectTurizm Sektörüen_US
dc.subjectLiteratür Taramasıen_US
dc.subjectData Miningen_US
dc.subjectTourism Sectoren_US
dc.subjectLiterature Reviewen_US
dc.titleTurizm Sektöründe Veri Madenciliğien_US
dc.title.alternativeData Mining in Tourism Sectoren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTürk Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-3527-3730en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-0196-8908en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage3465en_US
dc.identifier.endpage3485en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorBozkurt Uzan, Şeyma
dc.contributor.institutionauthorÖzüçağlıyan, Mehmet Ömer


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess