Four-Stage Model of Value Creation for Sustainability-Oriented Marketing: En Route to Participatory Marketing
Özet
Hitherto, the pure marketing concept has focused on creating value for firms and their customers in a manner consistent with
the Dominant Social Paradigm (DSP). Nevertheless, as the sustainability paradigm established stronger roots over the last few
decades, the marketing discipline may benefit by creating value from a broader perspective to stimulate shared prosperity
and wealth for society at large. This paper proposes a four-stage model of value creation that classifies sustainability-oriented
marketing approaches guided by different economic paradigms and different levels of involvement. This commentary provides
a framework for organizations to reframe their marketing approach. The goal is to gravitate from a firm-centric approach to
a society-centric approach to enhance societal well-being.
Cilt
42Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/5255Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
The effect of digital marketing evolution on mena startups
Harahsha, Asmaa M A (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Digital marketing is growing fastly day by day, depending on the new fields and technologies like internet marketing, which is quickly becoming a critical platform for digital marketing around the world, as well as electronic ... -
Mikro E-Etkileyici Kişi Bağlamında Marka Tutumu Oluşumu
Ünlükaya, Aydan; Tosun, Nurhan Zeynep (Galatasaray Üniversitesi, 2021)Marka tutumu yaratmada benzer özelliklere sahip, spesifik ve amaçlara ulaşma açısından doğru hedef kitleye, beklentilerini karşılayacak mesajlarla ulaşmak önemlidir. Bu bağlamda bu araştırmada; tüketicilerin Instagram’daki ... -
Yeni Dünya Düzeninde Geleneksel Pazarlama ve Online (Dijital) Pazarlamanın Karşılaştırması: Z Kuşağı Etkisi
Eyice Başev, Sinem (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2023)Yeni nesil tüketici davranışı olgusunu oluşturan Z kuşağı, çevrimiçi ortamlarda birden fazla davranışı aynı anda gösteren ve kendine özgü davranışları nedeniyle pazarlamacılara ve reklamcılara zorluklar sunan dijital ...