Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Tüba
dc.date.accessioned2023-05-23T12:56:10Z
dc.date.available2023-05-23T12:56:10Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4680
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİŞAN BURAK YAŞAR Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractBu araştırma, ortaokul öğrencilerinin okuduklarını anlama düzeyi ile okuma kaygısı arasındaki ilişkiyi tespit edebilmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç bağlamında, araştırmanın modeli olarak tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında MEB'e bağlı ortaokulların 5 ve 6. sınıf düzeyinde öğrenim gören öğrenciler oluşturur iken; örneklem grubunu ise evren için tesadüfi olarak seçilen ve araştırmaya katılmak için gönüllü olan 500 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında, Okuduğunu Anlama ve Çözümleme Ölçeği ile Okuma Kaygısı Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan veriler, SPSS-25 istatistik programında analiz edilmiş olup; bu analizlerde frekans ve yüzde analizi, normallik analizleri, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü anova analizi ve pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, ortaokul öğrencilerinin hem okuduklarını anlama düzeylerinin hem de okuma kaygılarının cinsiyet, sınıf düzeyi, anne eğitim durumu, ekonomik düzey, kitap okumaya ayrılan günlük ortalama süre, aylık okunan kitap sayısı, kitaplık sahibi olma durumu, annenin evde kitap okuma durumu ve daha önce kütüphaneye gitme durumuna göre anlamlı fark gösterdiği sonucu elde edilmiştir. Ayrıca, ortaokul öğrencilerinin okuduklarını anlama düzeyleri ile okuma kaygıları arasında negatif yönlü anlamlı ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis research was conducted to determine the relationship between secondary school students' level of reading comprehension and reading anxiety. In the context of this purpose, scanning model was preferred as the model of the research. While the sample of the research consists of students studying at the 5th and 6th grades of secondary schools affiliated to the Ministry of National Education in the 2022-2023 academic year; The sample group consists of 500 students who were randomly selected for the population and volunteered to participate in the research. The Reading Comprehension and Analysis Scale and the Reading Anxiety Scale were used to collect the data of the study. The collected data were analyzed in the SPSS-25 statistical program; frequency and percentage analysis, normality analysis, independent groups t test, one-way anova analysis and pearson correlation analysis were used in these analyses. At the end of the research, it was determined that both the reading comprehension levels and reading anxiety levels of secondary school students were determined by gender, grade level, mother's education status, economic level, average daily time allocated to reading, number of books read monthly, having a library, mother's reading status at home and their previous experiences. It was concluded that there was a significant difference according to the status of going to the library. In addition, it was concluded that there is a negative significant relationship between the reading comprehension levels of secondary school students and their reading anxiety.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectOrtaokulen_US
dc.subjectokumaen_US
dc.subjectokuduğunu anlamaen_US
dc.subjectkaygıen_US
dc.subjectokuma kaygısıen_US
dc.subjectSecondary schoolen_US
dc.subjectreadingen_US
dc.subjectreading comprehensionen_US
dc.subjectanxietyen_US
dc.subjectreading anxietyen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin okuduklarını anlama düzeyi ile okuma kaygısı arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between secondary school students' level of reading comprehension and reading anxietyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess