Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAl Omairy, Ameer Hayder Labeeb
dc.date.accessioned2022-08-23T12:38:27Z
dc.date.available2022-08-23T12:38:27Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3677
dc.description"Katılım" gibi önceki tanımlarla karşılaştırıldığında, tüketici - çevrimiçi marka etkileşimi (COBE) fikri, tüketicilerin markayla olan özel etkileşimlerinin doğasını daha açık bir şekilde tanımlamak için ortaya çıkmıştır. Bilim adamları müşteri ihtiyaçlarını belirlemek için etkileşime olan ilgileri artmıştır. Bu araştırma, çevrimiçi alışveriş markalarında tüketici - çevrimiçi marka etkileşiminin, marka bağlılığı, tekrar satın alma niyeti ve olumlu ağızdan ağıza iletişim üzerindeki etkisine bakmayı amaçlamaktadır. Bu tez kapsamında online alışveriş markalarını aktif olarak kullanan (Trendyol Türkiye uygulaması) 450 katılımcı ile anket çalışması yapılmıştır. Bulgular, tüketici çevrimiçi marka etkileşimi ile marka bağlılığı, tekrar satın alma niyeti ve olumlu ağızdan ağıza iletişim arasında güçlü ve anlamlı bir bağlantı olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractIn comparison to previous definitions such as "involvement," the consumer brand engagement (CBE) idea has been introduced to more clearly describe the nature of consumers' specific interactive brand interactions. Given the expanding interest to scientists in identifying customer needs on 'engagement,' Therefore, this research was aimed and directed to look into the effects of consumer online engagement on brand commitment, repurchase intention and positive word of mouth in online shopping brands(Trendyol Turkey application). Within the framework of this thesis, a survey has been conducted with 450 participants who actively use online shopping brands (Trendyol Turkey application). Findings showed there is a strong and meaningful connection between consumer online brand engagement and brand commitment, repurchase intention and positive word of mouthen_US
dc.description.abstract"Katılım" gibi önceki tanımlarla karşılaştırıldığında, tüketici - çevrimiçi marka etkileşimi (COBE) fikri, tüketicilerin markayla olan özel etkileşimlerinin doğasını daha açık bir şekilde tanımlamak için ortaya çıkmıştır. Bilim adamları müşteri ihtiyaçlarını belirlemek için etkileşime olan ilgileri artmıştır. Bu araştırma, çevrimiçi alışveriş markalarında tüketici - çevrimiçi marka etkileşiminin, marka bağlılığı, tekrar satın alma niyeti ve olumlu ağızdan ağıza iletişim üzerindeki etkisine bakmayı amaçlamaktadır. Bu tez kapsamında online alışveriş markalarını aktif olarak kullanan (Trendyol Türkiye uygulaması) 450 katılımcı ile anket çalışması yapılmıştır. Bulgular, tüketici çevrimiçi marka etkileşimi ile marka bağlılığı, tekrar satın alma niyeti ve olumlu ağızdan ağıza iletişim arasında güçlü ve anlamlı bir bağlantı olduğunu göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectConsumer brand engagementen_US
dc.subjectOnline shopping brandsen_US
dc.subjectBrand commitmenten_US
dc.subjectTüketici marka etkileşimien_US
dc.subjectOnline alışveriş markalarıen_US
dc.titleThe impact of consumer online brand engagement on repurchase intention, brand commitment and positive word of mouth in online shopping brands: Trendyol Turkey applicationen_US
dc.title.alternativeTüketici online marka bağlılığının online alışveriş markalarında tekrar satın alma niyetine, marka bağlılığına olumlu etkisi: Trendyol Türkiye uygulamasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAl Omairy, Ameer Hayder Labeeb


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess