Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSalman, Mohammed Dawood
dc.date.accessioned2022-08-23T11:38:41Z
dc.date.available2022-08-23T11:38:41Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3672
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ PARISA ALIZADEHFANAELOO Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı Konu:İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractThe goal of this thesis is to configure the impact of perceived value, equity and quality on online repurchase intention, E- WOM and loyalty in online shopping store (E-bay Iraq application). The questionnaire has been applied in this thesis and to evaluate interrelationships between variables by correlation and regression analyses. According to the results of the analyses of the study, perceived quality and equity by consumers positively impact their repurchase intention. Perceived value has a nonsignificant impact on consumers’ repurchase intention. Repurchase intention of online shoppers affect loyalty and online word of mouth significantly. In addition, favorable influence of online word of mouth communications on loyalty was concluded. Not only loyalty variable has a partial mediation effect on the relationship between electronic word of mouth and repurchase intention, but electronic word of mouth variable also has a partial mediation effect on the relationship between repurchase intention and loyalty.en_US
dc.description.abstractBu tezin amacı, çevrimiçi alışveriş mağazasında (E-bay Irak uygulaması) algılanan değer, eşitlik ve kalitenin çevrimiçi yeniden satın alma niyeti, çevrimiçi ağızdan ağıza iletişim ve sadakat üzerindeki etkisini değerlendirmektir. Bu tezde anket uygulanarak elde edilen sonuçlara göre hipotezler test edilmiştir. Çalışma modelinde olan değişkenler arasındaki ilişkileri incelemek için korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda tüketiciler tarafından algılanan kalite ve eşitliğin onların tekrar satın alma niyetini olumlu yönde etkilemektedir. Algılanan değerin, çevrimiçi alışveriş yapanların tekrar satın alma niyetleri üzerinde etkisi yoktur. Çevrimiçi alışveriş yapanların tekrar satın alma niyeti, sadakat ve çevrimiçi ağızdan ağıza iletişimi olumlu yönde etkilemektedir. Ayrıca, çevrimiçi ağızdan ağıza iletişimin sadakati olumlu bir şekilde etkilediği sonucuna varılmıştır. Diğer taraftan, çevrimiçi ağızdan ağıza iletişim ve tekrar satın alma niyeti arasındaki ilişkide sadakat değişkeni kısmi aracılık etkiye sahip olup ve çevrimiçi ağızdan ağıza iletişim değişkeni sadakat ve tekrar satın alma niyeti arasındaki ilişkide kısmi aracılık etkisi vardır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectPerceived qualityen_US
dc.subjectPerceived equityen_US
dc.subjectPerceived valueen_US
dc.subjectAlgılanan kaliteen_US
dc.subjectAlgılanan eşitliken_US
dc.subjectAlgılanan değeren_US
dc.titleThe impact of perceived value, equity and quality on online repurchase intention, E- WOM and loyalty in e-bay online shopping storeen_US
dc.title.alternativeE-bay online alışveriş mağazasında algılanan değer, eşitlik ve kalitenin tekrar online satın alma niyeti ve sadakat üzerindeki etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorSalman, Mohammed Dawood


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess