The impact of perceived value, equity and quality on online repurchase intention, E- WOM and loyalty in e-bay online shopping store
Özet
The goal of this thesis is to configure the impact of perceived value, equity and quality
on online repurchase intention, E- WOM and loyalty in online shopping store (E-bay
Iraq application). The questionnaire has been applied in this thesis and to evaluate
interrelationships between variables by correlation and regression analyses.
According to the results of the analyses of the study, perceived quality and equity by
consumers positively impact their repurchase intention. Perceived value has a
nonsignificant impact on consumers’ repurchase intention. Repurchase intention of
online shoppers affect loyalty and online word of mouth significantly. In addition,
favorable influence of online word of mouth communications on loyalty was
concluded. Not only loyalty variable has a partial mediation effect on the relationship
between electronic word of mouth and repurchase intention, but electronic word of
mouth variable also has a partial mediation effect on the relationship between
repurchase intention and loyalty. Bu tezin amacı, çevrimiçi alışveriş mağazasında (E-bay Irak uygulaması) algılanan
değer, eşitlik ve kalitenin çevrimiçi yeniden satın alma niyeti, çevrimiçi ağızdan ağıza
iletişim ve sadakat üzerindeki etkisini değerlendirmektir. Bu tezde anket uygulanarak
elde edilen sonuçlara göre hipotezler test edilmiştir. Çalışma modelinde olan
değişkenler arasındaki ilişkileri incelemek için korelasyon ve regresyon analizleri
yapılmıştır.
Analizler sonucunda tüketiciler tarafından algılanan kalite ve eşitliğin onların tekrar
satın alma niyetini olumlu yönde etkilemektedir. Algılanan değerin, çevrimiçi alışveriş
yapanların tekrar satın alma niyetleri üzerinde etkisi yoktur. Çevrimiçi alışveriş
yapanların tekrar satın alma niyeti, sadakat ve çevrimiçi ağızdan ağıza iletişimi olumlu
yönde etkilemektedir. Ayrıca, çevrimiçi ağızdan ağıza iletişimin sadakati olumlu bir
şekilde etkilediği sonucuna varılmıştır. Diğer taraftan, çevrimiçi ağızdan ağıza iletişim
ve tekrar satın alma niyeti arasındaki ilişkide sadakat değişkeni kısmi aracılık etkiye
sahip olup ve çevrimiçi ağızdan ağıza iletişim değişkeni sadakat ve tekrar satın alma
niyeti arasındaki ilişkide kısmi aracılık etkisi vardır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3672Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: