Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErtuğrul Ayrancı, Ayşegül
dc.date.accessioned2022-04-20T12:10:14Z
dc.date.available2022-04-20T12:10:14Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.isbn978-625-417-639-5
dc.identifier.isbn978-625-417-640-1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3482
dc.description.abstractGünümüz şartlarında işletmeler rekabet ortamında varlıklarını sürdürebilmek ve kâr elde edebilmek amacıyla birtakım rekabet stratejileri uygulamaktadırlar. Aile işletmeleri ise gerek yönetsel gerekse de finansal anlamda kurumsal işletmeler ile rekabet etme noktasında birtakım sorunlar yaşamaktadırlar. Bu çalışma aile işletmelerinin varlıklarını sürdürmek amacıyla uyguladıkları rekabet stratejilerinin onların finansal performansını nasıl etkilediğini görmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda İstanbul Sanayi Odası (İSO)’nun İlk 500 ve ikinci 500 aile işletmeleri örneklem olarak ele alınmıştır. Verilerin elde edilmesinde anket yöntemi uygulanmış ve anketler 15.09.2021-15.12.2021 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Ankete dönüş yapan 262 işletmeden alınan veriler analize tabi tutulmuştur. Boyutların belirlenmesi amacıyla faktör analizi ve ilişkilerin belirlenmesi amacıyla da regresyon analizi uygulanmıştır. Analizler sonucunda ise maliyet liderliği ve farklılaştırma stratejilerinin her ikisinin de finansal performansı pozitif yönlü etkilediği, bununla birlikte maliyet liderliği stratejilerinin finansal performansı, farklılaştırma stratejilerinden daha fazla etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn today's conditions, businesses apply a number of competitive strategies in order to survive and profit in a competitive environment. Family businesses, on the other hand, have more problems in competing with corporate businesses in both managerial and financial terms. This study was conducted to see how the competitive strategies implemented by family businesses in order to maintain their existence affect their financial performance. For this purpose, the first 500 and the second 500 family businesses of the Istanbul Chamber of Industry (ICI) were taken as samples. The survey method was used to obtain the data and the surveys were carried out between 15.09.2021 and 15.12.2021. The data obtained from 262 firms that returned to the survey were analyzed. Factor analysis was used to determine dimensions and regression analysis was used to determine relationships. As a result of the analyzes applied, it was found that both cost leadership and differentiation strategies affected financial performance positively, however, cost leadership strategies affected financial performance more than differentiation strategies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNobel Akademik Yayıncılıken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAile işletmelerien_US
dc.subjectRekabet stratejilerien_US
dc.subjectFinansal performansen_US
dc.subjectFamily businessesen_US
dc.subjectCompetitive strategyen_US
dc.subjectFinancial performanceen_US
dc.titleAile İşletmelerinde Rekabet Stratejilerinin Finansal Performansa Etkisien_US
dc.typebookParten_US
dc.relation.ispartofYönetsel Kavramlara Güncel Bakışen_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.startpage338en_US
dc.identifier.endpage356en_US
dc.relation.publicationcategoryKitap Bölümü - Ulusalen_US
dc.contributor.institutionauthorErtuğrul Ayrancı, Ayşegül


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess