Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemir, Hacer Handan
dc.date.accessioned2022-04-20T12:04:09Z
dc.date.available2022-04-20T12:04:09Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.isbn978-625-417-639-5
dc.identifier.isbn978-625-417-640-1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3481
dc.description.abstractGünümüzdeki yönetimsel yaklaşımlar, yetenek sahibi kişilerin kurum tarafından oldukça önemli görüldüğü, örgüt politikası çerçevesinde yetenek yönetiminin bulunduğu, yetenek sahibi kişilerin istihdam edilmesi, geliştirilmesi ve işletmede tutulması eylemlerini içine alan, yeteneği olan iş görenlere uygun iş ortamı sunmayı amaç edinen değer odaklı bir sistemi önermektedir. Yetenekli iş görenlerde kariyer memnuniyeti oluştuğunda, iş görenlerin performansları yükselmekte ve işletmeye katkıda bulunarak örgütsel performansta artış gözlenmektedir. Bu döngünün devamlılığının sağlanması, rekabet konusundaki avantajların da devam etmesi anlamı taşımaktadır. Söz konusu ilişkide sürekliliğe ulaşabilmek, kurumun devamlı bir biçimde değişimde bulunması gerektiğine inanan bir yönetimsel yaklaşımla, kurum bazında öğrenmeden bilinçli olarak yararlanılmasıyla gerçekleşmektedir. Örgütsel öğrenme yoluyla devamlı kendini geliştiren, yaşanan değişimlere karşı esnek davranarak güncel kalmayı başaran işletmeler, hedeflerine daha kolay varabilmekte, gerçekleştirmeyi plandıkları faaliyetleri daha hızlı bir şekilde hayata geçirebilmektedir. Buradan hareketle, çalışmanın amacı, yetenek yönetiminin örgütsel performans üzerindeki etkisinde örgütsel öğrenmenin aracı rol oynayıp oynamadığını tespit etmektir. İstanbul’da eğitim vermekte olan devlet ve vakıf üniversitelerinde görevli 580 akademisyene yönelik analizlerde bulunulmuştur. Yapılan regresyon analizi sonucunda, yetenek yönetimi ile örgütsel performansın pozitif yönlü olarak anlamlı ilişkisinin olduğu görülmüştür. Diğer yandan, örgütsel öğrenme ve örgütsel performansın pozitif yönlü ilişkili olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, yetenek yönetimi ile örgütsel performans ilişkisinde örgütsel öğrenmenin aracı rol üstlendiği ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractToday's managerial approaches propose a value-oriented system that aims to provide a suitable work environment for talented employees, which includes the actions of employing, developing and keeping talented people in the business, where talented people are considered very important by the organization, talent management is within the framework of organizational policy. When career satisfaction occurs in talented employees, the performance of employees increases and an increase in organizational performance is observed by contributing to the business. Ensuring the continuity of this cycle means the continuation of the advantages in competition. Achieving continuity in the said relationship is achieved by consciously benefiting from learning on an institutional basis, with a managerial approach that believes that the institution should constantly change. Businesses that constantly improve themselves through organizational learning and that manage to stay up-to-date by being flexible against the changes can reach their goals more easily and realize the activities they plan to realize more quickly. From this point of view, the aim of the study is to determine whether organizational learning plays a mediating role in the effect of talent management on organizational performance. Analyzes were made for 580 academicians working at state and foundation universities in Istanbul. As a result of the regression analysis, it was seen that there is a significant positive relationship between talent management and organizational performance. On the other hand, it has been determined that organizational learning and organizational performance are positively related. In addition, it has been revealed that organizational learning plays a mediating role in the relationship between talent management and organizational performance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNobel Akademik Yayıncılıken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectYetenek yönetimien_US
dc.subjectÖrgütsel performansen_US
dc.subjectÖrgütsel öğrenmeen_US
dc.subjectIstatistik analizen_US
dc.subjectTalent managementen_US
dc.subjectOrganizational performanceen_US
dc.subjectOrganizational learningen_US
dc.subjectStatistical analysisen_US
dc.titleYetenek Yönetiminin Örgütsel Performansa Etkisinde Örgütsel Öğrenmenin Aracı Rolüen_US
dc.typebookParten_US
dc.relation.ispartofYönetsel Kavramlara Güncel Bakışen_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.startpage299en_US
dc.identifier.endpage319en_US
dc.relation.publicationcategoryKitap Bölümü - Ulusalen_US
dc.contributor.institutionauthorDemir, Hacer Handan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess