Yetenek Yönetiminin Örgütsel Performansa Etkisinde Örgütsel Öğrenmenin Aracı Rolü
Abstract
Günümüzdeki yönetimsel yaklaşımlar, yetenek sahibi kişilerin kurum tarafından oldukça önemli görüldüğü, örgüt politikası çerçevesinde yetenek yönetiminin bulunduğu, yetenek sahibi kişilerin istihdam edilmesi, geliştirilmesi ve işletmede tutulması eylemlerini içine alan, yeteneği olan iş görenlere uygun iş ortamı sunmayı amaç edinen değer odaklı bir sistemi önermektedir. Yetenekli iş görenlerde kariyer memnuniyeti oluştuğunda, iş görenlerin performansları yükselmekte ve işletmeye katkıda bulunarak örgütsel
performansta artış gözlenmektedir. Bu döngünün devamlılığının sağlanması, rekabet konusundaki avantajların da devam etmesi anlamı taşımaktadır.
Söz konusu ilişkide sürekliliğe ulaşabilmek, kurumun devamlı bir biçimde
değişimde bulunması gerektiğine inanan bir yönetimsel yaklaşımla, kurum
bazında öğrenmeden bilinçli olarak yararlanılmasıyla gerçekleşmektedir.
Örgütsel öğrenme yoluyla devamlı kendini geliştiren, yaşanan değişimlere
karşı esnek davranarak güncel kalmayı başaran işletmeler, hedeflerine daha kolay varabilmekte, gerçekleştirmeyi plandıkları faaliyetleri daha hızlı
bir şekilde hayata geçirebilmektedir. Buradan hareketle, çalışmanın amacı,
yetenek yönetiminin örgütsel performans üzerindeki etkisinde örgütsel öğrenmenin aracı rol oynayıp oynamadığını tespit etmektir. İstanbul’da eğitim vermekte olan devlet ve vakıf üniversitelerinde görevli 580 akademisyene yönelik analizlerde bulunulmuştur. Yapılan regresyon analizi sonucunda, yetenek yönetimi ile örgütsel performansın pozitif yönlü olarak anlamlı ilişkisinin olduğu görülmüştür. Diğer yandan, örgütsel öğrenme ve örgütsel performansın pozitif yönlü ilişkili olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı
sıra, yetenek yönetimi ile örgütsel performans ilişkisinde örgütsel öğrenmenin aracı rol üstlendiği ortaya konulmuştur. Today's managerial approaches propose a value-oriented system that aims
to provide a suitable work environment for talented employees, which includes the actions of employing, developing and keeping talented people in
the business, where talented people are considered very important by the
organization, talent management is within the framework of organizational
policy. When career satisfaction occurs in talented employees, the performance of employees increases and an increase in organizational performance is observed by contributing to the business. Ensuring the continuity
of this cycle means the continuation of the advantages in competition. Achieving continuity in the said relationship is achieved by consciously benefiting from learning on an institutional basis, with a managerial approach
that believes that the institution should constantly change. Businesses that
constantly improve themselves through organizational learning and that
manage to stay up-to-date by being flexible against the changes can reach
their goals more easily and realize the activities they plan to realize more
quickly. From this point of view, the aim of the study is to determine whether organizational learning plays a mediating role in the effect of talent
management on organizational performance. Analyzes were made for 580
academicians working at state and foundation universities in Istanbul. As a
result of the regression analysis, it was seen that there is a significant positive relationship between talent management and organizational performance. On the other hand, it has been determined that organizational learning and organizational performance are positively related. In addition, it
has been revealed that organizational learning plays a mediating role in the
relationship between talent management and organizational performance.
Collections
The following license files are associated with this item: