Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Muhammed Vefa
dc.date.accessioned2021-12-16T09:48:57Z
dc.date.available2021-12-16T09:48:57Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3135
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE GÜNEŞ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu:Psikoloji = Psychology Dizin:Bağımlılık = Dependency ; Mobil internet = Mobile internet ; Popüler medya = Popular media ; Üniversite öğrencileri = University studentsen_US
dc.description.abstractGünümüz teknolojisi hayatımıza birçok yenilikler getirmiştir. Bu yenilikler hayatımızı kolaylaştırmakta ancak beraberinde önemli sorunları da getirmektedir. Bu problemlerden birisi de sosyal medya bağımlılığıdır. Sosyal medya bağımlılığı günümüzde özellikle gençler arasında önemli bir ruh sağlığı sorunu olarak karşımıza çıkmaktadır. Yapılan araştırmalar sosyal medya bağımlılığının gelişmesinde depresyonun etkili olabileceğini ve sosyal medya bağımlılığının bir sonucu olarak depresyon belirtilerinin ortaya çıkabileceğini göstermektedir. Bu araştırmada üniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı belirtileri ve sosyal medya bağımlılığı ile depresyon arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırmaya İstanbul ilindeki üniversitelerde öğrenim gören 200 (kadın N=129, erkek N=71) öğrenci dahil edilmiştir. Verilerin toplanması için Kişisel Bilgi Formu, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği- Yetişkin Formu ve Beck Depresyon Envanteri kullanılmıştır. Araştırmamızda elde edilen sonuçlara göre erkek öğrencilerin Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeğinden aldıkları toplam puanlar kadın öğrencilere kıyasla anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği’nden alınan toplam puanlar ve sanal faktörler ve sanal iletişim alt boyutlarından alınan puanlar sosyal medya kullanım süresine göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır ve sosyal medya kullanım süresi 7 saat ve üzeri olan grupta en yüksektir. Üniversite öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeğinden aldıkları toplam puanlar ve ölçeğin sanal faktörler ve sanal iletişim alt boyutlarından aldıkları puanların yaş, sınıf düzeyi, sosyal medya kullanım amacı ve sosyal medyaya erişim araçları değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaşmadığı bulgusuna erişilmiştir. Katılımcıların Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeği toplam puanları ile Beck Depresyon Envanteri puanları arasında istatistiksel anlamda anlamlı, yüksek düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir (r=886, p<.05). Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeği alt boyutlarından sanal faktörler ve sanal iletişim puanları ile Beck Depresyon Envanteri puanları arasında anlamlı bir ilişki belirlenememiştir.en_US
dc.description.abstractTechnological developments contribute to modern people’s quality of life; however, they also cause many difficulties. Among those social media addiction is attracting attention as a rising problem especially in youth. Research shows that depression might be effective in the emergence of social media addiction and vice versa. In this study, it is aimed to investigate social media addiction symptoms, and the relationship between social media addiction and depression symptoms among university students. The sample is consisted of 200 university students (females N=129 males N=71) from universities in Istanbul, Turkey. Data was collected using Demographic Data Form, Social Media Addiction Scale-Adult Version, and Beck Depression Inventory. According to our results male students scored higher in Social Media Addiction Scale. Students spending 7 hours and more on social media scored highest in Social Media Addiction Scale and virtual factors and virtual communication subscales. There were no statistical differences in Social Media Addiction Scale and its virtual factors and virtual communication subscale scores according to age, grade, social media usage purposes, and devices used for social media connection. There was a positive correlation between Social Media Addiction Scale total scores and Beck Depression Inventory scores (r=886, p<.05). There was no correlation between virtual factors and virtual communication subscale scores and Beck Depression Inventory scores.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSosyal medya bağımlılığıen_US
dc.subjectDepresyonen_US
dc.subjectBağımlılıken_US
dc.subjectSocial media addictionen_US
dc.subjectDepressionen_US
dc.subjectAddiction.en_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı belirtilerinin ve sosyal medya bağımlılığı ile depresyon arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of social media addiction symptoms and the relationship between social media addiction and depression in university studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess