Kurumsal inovasyon stratejilerinin işletme performansına etkileri: Bir uygulama
Özet
İnovasyon kavramı, konsept olarak işletme pazar payının ve karlılığın arttırılması açısından büyük önem taşımakla birlikte, ekonomik açıdan büyüme hızını etkileyen önemli bir unsurdur. İşletmelerin çeşitli iç süreçlerinde attıkları doğru inovatif adımların bu süreçler sonrasında verimliliklerini arttırdığı ve işletme performansı üzerinde pozitif bir etkiye sahip oldukları düşünülmektedir. İnovasyona ve yeniliklere açık bütün işletmelerin daha hızlı gelişim göstererek, bulundukları sektörde öncü kuruluşlar haline geleceklerine yani inovasyonun işletme performansının arttırılmasında önemli bir role sahip olduğuna inanılmaktadır. Bu bağlamda, yapılan bu çalışma ile inovasyon stratejilerinin işletme performansı üzerinde yapacağı olumlu veya olumsuz etkilerin neler olabileceğinin ortaya çıkarılması ve sonuç olarak literatüre katkı sağlayacak bilgilerin elde edilmesi ve ortaya konulması amaçlanmıştır. Having a tremendous importance in terms of increasing business market share and profitability, the concept of innovation is one of the main factor affecting the economic growth rate of the enterprises. It is also considered that the correct innovative steps taken by the enterprises in their various internal processes increase their productivity and have a positive effect on the performance of the enterprise. It is believed that all enterprises that are open to innovation and these innovations will lead these organizations to develop faster and become the leading establishments in their sectors, which means that innovation plays an important role in increasing the operational performance. The aim of this study is to reveal the positive and negative effects of innovation strategies on business performance, and as a result, to obtain and present information that will contribute to the literature.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/2272Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: