Elektronik spor tüketicilerinin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlere ilişkin bir araştırma
Özet
Bu araştırmanın amacı; e-spor ile ilgilenen tüketici kitlesinin oyun ekipmanları satın alırken ne tür satın alma faktörlerine önem verdiğini belirlemektir. Bu çalışmanın evren ve örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilindeki İstanbul Gelişim Üniversitesinin Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu'nda kayıtlı e-spor ile ilgilenen öğrenciler ve aynı zamanda internet ortamında sosyal medya gruplarında bulunan e-spor taraftarları ve oyuncuları oluşturmuştur. Çalışma kapsamında veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde, tanımlayıcı istatistik (sayı, yüzde, frekans, ortalama, standart sapma) ve eş örneklem t testleri kullanılmıştır. Sonuç olarak e-spor tüketicilerinin satın alma davranışlarını, reklam, favori takım ve bu takım oyuncularının kullandığı ekipmanlar ve e-spor etkinliğinin sponsorunun kim olduğu, anlamlı düzeyde etkilemediği görülmüştür. Buna karşın, herhangi bir markaya karşı sadakati bulunmayan e-spor tüketicilerinin satın alma kararlarının, fiyat/kalite oranından, inceleme ve araştırmalardan ve aynı zamanda ürünün tasarımının çekici olmasından etkilendiği görülmüştür. The purpose of this research; Determining factors which are affecting buying behaviors of the esport consumers. The universe and the sample of this study consisted of the students of the School of Physical Education and Sports of the Istanbul Gelişim University in Istanbul in the 2018-2019 academic year, as well as e-sport fans and players in the social media groups on the internet. The survey method was used as a data collection tool as a part of this work. Descriptive statistics (number, percentage, frequency, mean, standard deviation) and co-sampling t tests were used for statistical analysis of the obtained data. As a result, it is seen that advertising, equipment used by its favorite team and player and sponsor of e-sports activity do not significantly affect the purchasing behaviour of e-sports consumer group. On the other hand, the price / quality ratio, evaluation and research as well as the attractive design of the product are the factors that affect purchasing decisions of e-sport consumers who do not have any loyalty to the brands whatsoever.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/1670Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [164]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: