Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlbayrak, Mahmut
dc.date.accessioned2020-01-12T18:46:53Z
dc.date.available2020-01-12T18:46:53Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-02
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1670
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. MUSTAFA ZAHİT SERARSLAN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Anabilim Dalı / Spor Yönetimi Bilim Dalı Konu: Spor = Sportsen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; e-spor ile ilgilenen tüketici kitlesinin oyun ekipmanları satın alırken ne tür satın alma faktörlerine önem verdiğini belirlemektir. Bu çalışmanın evren ve örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilindeki İstanbul Gelişim Üniversitesinin Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu'nda kayıtlı e-spor ile ilgilenen öğrenciler ve aynı zamanda internet ortamında sosyal medya gruplarında bulunan e-spor taraftarları ve oyuncuları oluşturmuştur. Çalışma kapsamında veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde, tanımlayıcı istatistik (sayı, yüzde, frekans, ortalama, standart sapma) ve eş örneklem t testleri kullanılmıştır. Sonuç olarak e-spor tüketicilerinin satın alma davranışlarını, reklam, favori takım ve bu takım oyuncularının kullandığı ekipmanlar ve e-spor etkinliğinin sponsorunun kim olduğu, anlamlı düzeyde etkilemediği görülmüştür. Buna karşın, herhangi bir markaya karşı sadakati bulunmayan e-spor tüketicilerinin satın alma kararlarının, fiyat/kalite oranından, inceleme ve araştırmalardan ve aynı zamanda ürünün tasarımının çekici olmasından etkilendiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research; Determining factors which are affecting buying behaviors of the esport consumers. The universe and the sample of this study consisted of the students of the School of Physical Education and Sports of the Istanbul Gelişim University in Istanbul in the 2018-2019 academic year, as well as e-sport fans and players in the social media groups on the internet. The survey method was used as a data collection tool as a part of this work. Descriptive statistics (number, percentage, frequency, mean, standard deviation) and co-sampling t tests were used for statistical analysis of the obtained data. As a result, it is seen that advertising, equipment used by its favorite team and player and sponsor of e-sports activity do not significantly affect the purchasing behaviour of e-sports consumer group. On the other hand, the price / quality ratio, evaluation and research as well as the attractive design of the product are the factors that affect purchasing decisions of e-sport consumers who do not have any loyalty to the brands whatsoever.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectE-sporen_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectSponsoren_US
dc.subjectE-sportsen_US
dc.subjectConsumersen_US
dc.titleElektronik spor tüketicilerinin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlere ilişkin bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on the factors affecting the purchasing behavior of electronic sports consumersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess