Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇiftçi, Mustafa Can
dc.date.accessioned2019-12-06T19:38:05Z
dc.date.available2019-12-06T19:38:05Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-04-09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1527
dc.descriptionYazar:MUSTAFA CAN ÇİFTÇİ Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ TUNCAY BARUT Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Psikoloji Anabilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractÜniversite öğrencilerinin, yetişkin ayrılma anksiyetesi ve bilişsel esneklik düzeyleri ile sosyal anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkiyi araştırmak üzere yapılan bu çalışma, betimsel nitelikte bir çalışma olup 'ilişkisel tarama modeli' temelinde uygulama yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini; İstanbul Gelişim Üniversitesi'nde 2017-2018 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören, 155'i kadın, 145'i erkek toplamda 300 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Kişisel Bilgi Formu, Bilişsel Esneklik Envanteri, Liebowitz Sosyal Anksiyete Ölçeği ve Yetişkin Ayrılma Anksiyetesi Anketi uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin tümü, "IBM SPSS Statistics 23" paket programı ile istatistiksel analize tabi tutulmuştur. Üniversite öğrencilerinin; yetişkin ayrılma anksiyetesi düzeyleri ile bilişsel esneklik düzeyleri arasında anlamlı ve negatif yönde bir ilişki olduğu, yetişkin ayrılma anksiyetesi düzeyleri ile sosyal anksiyete düzeyleri arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki olduğu ve bilişsel esneklik düzeyleri ile sosyal anksiyete düzeyleri arasında ise anlamlı ve negatif yönde bir ilişki olduğu sonucuna erişilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin yetişkin ayrılma anksiyetesi düzeylerinin, sosyal anksiyete düzeyleri üzerindeki etkisinde bilişsel esnekliğin kısmi aracılık rolünde olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study, designed to investigate the relationship between the levels of adult separation anxiety and cognitive flexibility and social anxiety levels among university students, is a descriptive study and is practiced based on 'relational screening model'. The sample of the research is composed of 300 students in total, 155 of whom are women and 145 of whom are men studying at the Istanbul Gelişim University in 2017-2018 academic year. Personal Information Form, Cognitive Flexibility Inventory, Liebowitz Social Anxiety Scale and Adult Separation Anxiety Questionnaire were used as data collection tools in the study. All the data obtained in the study were subjected to statistical analysis with the " IBM SPSS Statistics 23" package program. It was come to the conclusion that university students had a significant and negative relationship between levels of adult separation anxiety and cognitive flexibility and that there was a significant and positive relationship between adult separation anxiety levels and social anxiety levels and that there was a significant and negative relationship between levels of cognitive flexibility and social anxiety. It has also been found that cognitive flexibility has a partial mediating role in the effects of students adult separation anxiety levels on social anxiety levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAnksiyeteen_US
dc.subjectSosyal Anksiyete Bozukluğuen_US
dc.subjectAyrılma Anksiyetesien_US
dc.subjectYetişkin Ayrılma Anksiyetesi Bozukluğuen_US
dc.subjectBilişsel Esnekliken_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectSocial Anxiety Disorderen_US
dc.subjectSeparation Anxietyen_US
dc.subjectAdult Separation Anxiety Disorderen_US
dc.subjectCognitive Flexibilityen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin, Yetişkin Ayrılma Anksiyetesi ve Bilişsel Esneklik Düzeyleri ile Sosyal Anksiyete Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Examination About Relationship Between Adult Separation Anxiety and Cognitive Flexibility Levels with Social Anxiety Levels of University Studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess