Üniversite Öğrencilerinin, Yetişkin Ayrılma Anksiyetesi ve Bilişsel Esneklik Düzeyleri ile Sosyal Anksiyete Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Özet
Üniversite öğrencilerinin, yetişkin ayrılma anksiyetesi ve bilişsel esneklik düzeyleri ile sosyal anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkiyi araştırmak üzere yapılan bu çalışma, betimsel nitelikte bir çalışma olup 'ilişkisel tarama modeli' temelinde uygulama yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini; İstanbul Gelişim Üniversitesi'nde 2017-2018 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören, 155'i kadın, 145'i erkek toplamda 300 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Kişisel Bilgi Formu, Bilişsel Esneklik Envanteri, Liebowitz Sosyal Anksiyete Ölçeği ve Yetişkin Ayrılma Anksiyetesi Anketi uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin tümü, "IBM SPSS Statistics 23" paket programı ile istatistiksel analize tabi tutulmuştur. Üniversite öğrencilerinin; yetişkin ayrılma anksiyetesi düzeyleri ile bilişsel esneklik düzeyleri arasında anlamlı ve negatif yönde bir ilişki olduğu, yetişkin ayrılma anksiyetesi düzeyleri ile sosyal anksiyete düzeyleri arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki olduğu ve bilişsel esneklik düzeyleri ile sosyal anksiyete düzeyleri arasında ise anlamlı ve negatif yönde bir ilişki olduğu sonucuna erişilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin yetişkin ayrılma anksiyetesi düzeylerinin, sosyal anksiyete düzeyleri üzerindeki etkisinde bilişsel esnekliğin kısmi aracılık rolünde olduğu tespit edilmiştir. This study, designed to investigate the relationship between the levels of adult separation anxiety and cognitive flexibility and social anxiety levels among university students, is a descriptive study and is practiced based on 'relational screening model'. The sample of the research is composed of 300 students in total, 155 of whom are women and 145 of whom are men studying at the Istanbul Gelişim University in 2017-2018 academic year. Personal Information Form, Cognitive Flexibility Inventory, Liebowitz Social Anxiety Scale and Adult Separation Anxiety Questionnaire were used as data collection tools in the study. All the data obtained in the study were subjected to statistical analysis with the " IBM SPSS Statistics 23" package program. It was come to the conclusion that university students had a significant and negative relationship between levels of adult separation anxiety and cognitive flexibility and that there was a significant and positive relationship between adult separation anxiety levels and social anxiety levels and that there was a significant and negative relationship between levels of cognitive flexibility and social anxiety. It has also been found that cognitive flexibility has a partial mediating role in the effects of students adult separation anxiety levels on social anxiety levels.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/1527Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: