Bölüm "Uygulamalı Bilimler Fakültesi" Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar için listeleme
Toplam kayıt 96, listelenen: 21-40
-
Dijital Medya Platformu İçin Marka İmajının, Marka Güveni ve Sadakati Üzerindeki Etkisi: Netflix Türkiye Uygulaması (Marka Mimarisi Özelliklerinin Farklılıklarının İncelenmesi)
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2021)Marka imajı, marka güveni ve marka sadakati, son yıllarda hem akademisyenler hem de uygulayıcılar tarafından tartışılan en önemli pazarlama kavramları arasındadır. Bu çalışmanın amacı, dijital medya platformu olan ... -
Döviz Kurundaki Değişimlerin Türkıye’nin Sektörel ve Faktör Donatımı Temelindeki İhracatına Etkileri: Yeni Dış Ticaret Politikasının Değerlendirilmesi
(Marmara Üniversitesi, 2023)Çalışmanın amacı, 2013-2021 yılları arası 108 aylık veri kullanarak reel döviz kurundaki değişimlerin Türkiye ekonomisinin sektörel ve faktör donatımı temelindeki ihracatına etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Dürtüsel Satın Alma ile Depresyon İlişkisi ve Demografik Değişkenlere Göre Farklılıkların Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
(Hüzeyfe Süleyman Arslan, 2022)Yaşadığımız çağda çoğu insan günlük hayatında birçok kez stresli durumlar içinde bulunabilmekte, iç ve dış birçok faktörün etkisiyle hem ruhsal hem de fiziksel bir baskı altında kalabilmektedir. Bu durum her bireyde ... -
The Effect of Price Perception on Customer Loyalty in Airline Cargo Transportation
(Vedat Veli Çay, 2022)Airline cargo transportation is the preferred transportation system as the fastest transportation way today. However high costs also lead to high prices. Therefore, pricing is one of the issues that businesses should pay ... -
Effects of Coronavirus Pandemic on Stock Markets in The European Union
(Pamukkale Üniversitesi, 2022)The world is undergoing one of the biggest economic crises since the 1929 Great Depression with the coronavirus pandemic. The emergence of the COVID pandemic, before the effects of the 2008 global economic crisis had not ... -
Entegre Raporlamanın Sürdürülebilirlik Muhasebesiyle Olan İlişkisine Bakış ve Türkiye’de Entegre Raporlama Çalışmalarının Değerlendirilmesi
(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2023)İşletmelerin finansal tablolar yardımıyla sundukları bilgiler zaman içerisinde sosyal, çevresel ve ekonomik faaliyetleri önemseyen kişi ve kuruluşlar tarafından yeterli bulunmamıştır. Bu süreçte kurumsal hesap verebilirlik ... -
Esnek Çalışmanın İş-Yaşam Dengesi Üzerindeki Etkisi
(Akademisyenler Birliği Derneği, 2022)Günümüzde örgütlerin ayakta kalabilmeleri ve gelecekte daha iyi konumda olabilmeleri için değişen koşullara cevap vermeleri gerekmektedir. Sürekli değişen düzen ve gelişen teknoloji sürecinde insan faktörü yine en önemli ... -
Evaluation of Public Relations Curriculum on Student and Sector Expectations: A Research on Istanbul Province
(Mustafa Cankut, 2021)Communication education is important for every sector today. Students who receive public relations education should be directed to success by teaching honesty not only for today but also in their profession, which is open ... -
Examination of The Relationship Between Stock Management and Profitability in Businesses: An Application on Borsa Istanbul Manufacturing Companies
(Ekonomi ve Finansal Araştırmalar Derneği, 2022)This study aims to investigate whether there is a significant relationship between inventory management and the profitability of enterprises operating in the manufacturing sector. The primary purpose of businesses is to ... -
An Experimental Determinatıon And Numerical Analysis Of A Loiter Munition Unmanned Aerial Vehicle System
(Kerim ÇETİNKAYA, 2022)This paper experimentally determinates the calculation of an Unmanned Aerial Vehicle (UAV) and analyzes the design criteria within four different scenarios. The UAV to be designed is a loiter munition UAV system. A mobile ... -
Factors Affecting the Development of Small Medium Enterprises in the Niger Republic: An Exploratory Study
(2022)The Republic of Niger has recently witnessed growth in young entrepreneurs in a wide range of sectors. However, many obstacles could impede the development of these entrepreneurs. This study examines ... -
Film Eleştirisinde “Sanat Erotikası”na Doğru: Videografik Eleştiri ve Haptik Bakış
(Serdar Öztürk, 2022)Bu çalışma Susan Sontag’ın “Yoruma Karşı” adlı kısa metninin son cümlesindeki “bizim bir yorumbilimi yerine sanat erotikasına ihtiyacımız var” önermesini anlamaya çalışıyor. Bu cümle bir daha geri dönülmeksizin yalnızca ... -
Game-Based Advertisement: Uludag Lemonade and Lipton Ice Tea Example
(Erciyes Üniversitesi, 2022)Consumer behavior is influenced by technological advancements and socioeconomic changes. Consumers have become tired of traditional advertising channels. Those in the Z generation, in particular, have a strong desire to ... -
Haber Yorumlarında Yeniden Üretilen Erkeklik Halleri: Pınar Gültekin Cinayeti Üzerine Netnografik Bir İnceleme
(Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2021)Web 2.0 teknolojisinin imkân verdiği katılımcı kültür ve kullanıcıların içerik üretimine dahil edilmesi birçok yazar ve akademisyen tarafından ifadenin yataylaşması ve demokratikleşme olarak tanımlanmış ve yüceltilmiştir. ... -
Hafıza Mekânın Ölü Zaman Sızıntısı: Mustang
(Semire Ruken Öztürk, 2016)Deniz Gamze Ergüven’in “En İyi Yabancı Film” dalında 88. Akademi Ödülleri’ne Fransa’dan aday olarak gösterilen Mustang (2015) filmi, Türkiye’deki geleneksel kadın-erkek rollerini, kadın-erkek arasındaki güç ve iktidar ... -
Halkla İlişkiler Bağlamında Kurumsal Sosyal Sorumluluğa Yönelik Algının Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Öğretim Üyelerine Yönelik Bir Araştırma
(Melih Topaloğlu, 2021)Amaç – Mevcut literatür, kurumsal sosyal sorumluluğa yönelik, doğru şekilde gerçekleştirilmiş halkla ilişkiler uygulamalarının kurumların hedef kitleleri üzerinde olumlu yönde algı yarattığını gösterir. Bu bağlamda ... -
Halkla İlişkilere Eleştirel Bir Bakış
(Kesit Akademi Dergisi, 2023)İçinde yaşamakta olduğumuz dijital dünyanın en önemli kavramlarından biri şüphesiz ki imajdır. Hem kurumsal örgütler hem de bireyler ellerindeki tüm imkânlarıyla kendilerinin imajını en iyi şekilde inşa etme çabasındalar. ... -
Hikâyenin Gücü: Ted Sunumları Üzerine Bir İçerik Analizi
(Motif Yayıncılık, 2023)Etkili ve güzel konuşma, çok eski dönemlerden beri kitleleri etkilemenin ve yönlendirmenin en etkin aracıdır. Bu iletişim biçimini iyi kullananların başında yöneticiler, din adamları, komutanlar ve bilginler gelmektedir. ... -
Husserl ile Frege’nin Anlam Görüşlerinin Karşılaştırılması
(Dergah Yayınları A.Ş., 2020)Husserl ile Frege’nin ‘anlam’ sorunu bağlamında karşılaştırılması, her iki filozofun da anlam, gönderim, doğruluk, tasarım, çokluk, yönelim, düşünce ve sayı gibi konulardaki görüşlerinden hareketle bir bütün olarak ... -
Impact of Customer Value, Public Relations Perception and Brand Image on Customer Loyalty toward GSM Operators in Turkey
(Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2023)This study investigates the effect of customer value, public relations perception and brand image on customer loyalty towards GSM operators in Turkey. Primary data were collected through an online survey from 360 ...