dc.contributor.author | Kaya Sarıdede, Şafak | |
dc.date.accessioned | 2018-12-28T08:28:26Z | |
dc.date.available | 2018-12-28T08:28:26Z | |
dc.date.issued | 2018-05-01 | |
dc.date.submitted | 2018-05-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11363/760 | |
dc.description.abstract | Çalışmamızın amacı, ortaöğretimlerde beden eğitimi ve spor dersi alan öğrencilerin bu derse ilişkin tutumlarının belirlenmesi olmakla beraber, öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumlarında etken olan demografik faktörler ile spora karşı yaklaşımları, spor yapma alışkanlıkları, ailesinde spor yapan bireylerin olma durumları gibi faktörlerin öğrencilerin beden eğitimi tutumları üzerindeki etkileri de araştırma kapsamında tutulmuştur. Araştırmada veri toplama aşamasında anket yöntemi, yüz yüze görüşme tekniği ile uygulanmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olan anket formu iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısım kişisel bilgi formu, ikinci kısım ise beden eğitimine karşı tutum ölçeğinden oluşmaktadır. Araştırma anketimiz Yalova ili, Çınarcık ilçesinde orta öğretim kurumlarında öğrenim gören 556 adet öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analiz edilmesi için ibm Spss 23,0 paket programı kullanılmıştır. Ölçeğin faktör analizi faktör yükleri incelendiğinde maddelerin faktör yüklerinin 0.351 ile 0,830 arasında değiştiği gözlemlenmiştir. Ölçeğin faktör analizine uygunluğunun denetlenmesi amacıyla hesaplama KMO ve Bartlett’s test istatistikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; Ortaöğretim öğrencilerinin Beden Eğitimi dersine karşı tutumlarının cinsiyet, faktörü arasında farklılıklar vardır erkek öğrencilerin tutumları kız öğrencilere göre daha olumludur. Sınıflar arasında farklılıklar var fakat sistematik değildir yani 11.sınıfların ve 12.sınıfların derse ilişkin tutumu 9.sınıflardan daha düşüktür. Okul takımında bulunan ya da aktif spor yapan öğrencilerin yapmayan öğrencilere göre derse ilişkin tutumları daha yüksektir. Anadolu Lisesi öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine olan tutumları Meslek Lisesi öğrencilerine oranla daha yüksektir. Öğrencilerin tutumları baba ve anne eğitim durumları, aile gelir düzeyinden ve kardeş sayısı faktörlerinden bağımsızdır. Spor yapan ailede yetişen öğrencilerin derse ilişkin tutumları daha olumludur. Okul dışında egzersiz yapma alışkanlığı arttıkça öğrencilerin derse ilişkin tutumlarını arttırmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of our study is to determine the attitudes of high school students towards Physical Education lessons and sports lessons and the factors which affects students behaviours such as demographic factors, approach to the sports lessons, habits of doing sports, members of the family who do sports. During the data collection, questionsnaire method, face to face meeting method are applied in our study. The questionnaire form which is the means of collecting data has two sections. İn the first section includes personal information form and in the second section includes the scale of attitudes towards Physical Education lessons. Our research questionnaire is applied to the 556 students who live in Yalova, Çınarcık in high scholls. The ibm Spss 23.0 package program was used to analyze the data.When the factor analyze of the scale is studied, factor werghts of the options has been observed between 0,351 and 0,830. KMO and Bartlet’s statistics tests have been used to check control of the suitability of factor analyze of the scale. As the result of this research; There are differences between male students and female students towards the Physical Education lessons among high school students. Attitudes of male students are more positive than the female students. There are differences between grades but not systematic. That is, 11th graders and 12th graders attitudes are lower than 9 th graders. Those who play for school teams and do active sports have more attitudes than those who don’t do sports. The students in Anatolian high scholls have higher attitudes towards Physical Education lessons than the students in vocational high schools. Students attitudes are independent from the parents’ income, education level and number of brohers or sisters. The students who are raises in a family who do sports have more poitive attitudes. When the habit of doing exercise increases, students attitudes towards lessons increase accordingly. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Education | en_US |
dc.subject | Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Social work::Sports research | en_US |
dc.title | Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | The analysis of secondary school students' attitude for physical educati̇on lesson | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |