Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCirav, Öner
dc.date.accessioned2018-12-28T08:09:27Z
dc.date.available2018-12-28T08:09:27Z
dc.date.issued2018-06-01
dc.date.submitted2018-06-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11363/758
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; eğitsel oyun etkinliklerinin çocukların motorik özelliklerinin gelişimi üzerine etkilerini incelemektir. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim döneminde M.E.B.’na bağlı Özel Yenidoğu İlkokulu’nda öğrenim gören 40 katılımcı (20 kız, 20 erkek) oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde 12 hafta boyunca uygulanan eğitsel oyunların öncesi ve sonrasında katılımcıların motorik özelliklerini değerlendirmek için durarak uzun atlama, dikey sıçrama, 10x5m çabukluk, sağ ve sol el kavrama kuvveti, sağlık topu fırlatma, 20 m. sürat, kol hızı ve otur uzan ölçümleri alınmıştır. Araştırma grubundan elde edilen verilerin ortalama ve standart sapmaları excel programı ile hesaplanmıştır. SPSS (Statistical Package for Social Science) 24.0 paket programı ile uygulama ve kontrol grubu katılımcıların grup içerisindeki gelişimleri, çalışmanın başında ve sonunda ön test ve son testler arasındaki farklılığın tespiti için eşleştirilmiş ‘Wilcoxon Rank-Sum Testi’ ile 0.05 anlamlılık seviyesinde değerlendirilmiştir. Bağımsız grupların (kontrol ve uygulama grupları) karşılaştırılması ise; çalışmanın başında ve sonunda ön test ve son testler arasındaki farklılığın tespiti için SPSS istatistik programında eşleştirilmiş ‘Mann-Whitney U Testi’ ile 0.05 anlamlılık seviyesinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; Deney grubu katılımcıların durarak uzun atlama, sağlık topu fırlatma, dikey sıçrama, sürat, çabukluk ve el kol koordinasyonu-kol hızı değişkenlerinde istatistiksel açıdan anlamlı fark bulunmuştur. Esneklik, sırt kuvveti, sağ el kavrama ve sol el kavrama kuvveti değişkenleri açısından anlamlı fark bulunmamıştır. Kontrol grubu katılımcıların ise; durarak uzun atlama, sağlık topu ve dikey sıçrama testlerinden elde ettikleri puanlarda istatistiksel olarak anlamlı fark elde edilirken; esneklik, sürat, çabukluk, el kol koordinasyonu-kol hızı, sırt kuvveti ve kavrama kuvveti değişkenlerinde anlamlı fark bulunmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of educational game activities on the development of children’s motoric skills. The target population of the study consist of 40 participants (20 girls, 20 boys) who are studying at the Special Yenidogu Elementary School M.E.B in the period of 2017-2018 academic year. In the research process were taken before and after 12 weeks of training to evaluate participants motor skills standing long jump, vertical jump, 10x5 m quikness, right and left hand grip, health ball throw, 20 m sprint, arm speed and sitting length measurements. The avarage and standard deviations of the data obtained from the research group were calculated by the Excel program.SPSS (Statistical package for Social Science) 24.0 package program and application and control group participants’development within the group, at the beginning and end of the study to determine the difference between pre-test and post tests ‘ Wilcoxon The Rank-Sum test was evaluated at a significance level of 0.05. Comparison of independent groups (control and application groups); at the beginning and end of the study, the ‘’MannWhitney U test’’ paired in the SPSS statistical program for the determination of the difference between pre- test and post tests which was evaluated at a signifiance level of 0.05.As a result of research; the experimental group is found statistically significant difference in participants' long jump, health ball throw, vertical jump, speed, quickness and hand arm coordination arm speed variables. There was no significant difference in terms of flexibility, back strength, right hand grip and left hand grip force variables.In the control group participants, there was a statistically significant difference in the scores obtained by standing long jump, health ball and vertical jump test.There was no significant difference in the variables of flexibility, speed, velocity, hand arm coordination-arm speed, back strength and clutch force.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Social work::Sports researchen_US
dc.title9-10 yaş grubu çocuklara uygulanan eğitsel oyun aktivitelerinin fiziksel ve motorik özelliklerine etkisien_US
dc.title.alternativeEffects of educational games on motor and phsical skills in children 9-10 years of ageen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess