Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürsoy Ulusoy, Şebnem
dc.date.accessioned2024-08-01T06:31:43Z
dc.date.available2024-08-01T06:31:43Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2149-0821
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7482
dc.description.abstractWhen expressing the period in which today's modern man lives, it is seen that the concepts of insatiability and dissatisfaction come to the fore and that he is heading towards a world where transience and quick giving up are at the forefront. Augmented reality applications, especially those that keep the pulse of the postmodern society, aim to make people enjoy the moment they live more. Chat GPT has taken on the role of the grandmother of modern man. While people from traditional social structures consult their family elders on certain issues, the existence of an all-knowing artificial intelligence has emerged with ChatGPT. Now society has started to learn the unknown from the digital universe, not from its elders. Within the scope of the research, open-ended questions were asked to 5 university students to share their experiences of using ChatGPT. The research was designed as a preliminary research. The interactions of the young audience with artificial intelligence applications were examined.en_US
dc.description.abstractGünümüz modern insanının yaşadığı dönemi ifade ederken doyumsuzluk ve tatminsizlik kavramlarının ön plana çıktığı, geçiciliğin ve çabuk vazgeçmenin ön planda olduğu bir dünyaya doğru ilerlediği görülmektedir. Özellikle post-modern toplumun nabzını tutan artırılmış gerçeklik uygulamaları, insanların yaşadıkları andan daha fazla keyif almasını amaçlıyor. Chat GPT, modern insanın büyükannesi rolünü üstlendi. Geleneksel sosyal yapılardan insanlar belirli konularda aile büyüklerine danışırken ChatGPT ile her şeyi bilen bir yapay zekanın varlığı ortaya çıktı. Artık toplum bilinmeyeni büyüklerinden değil, dijital evrenden öğrenmeye başladı. Araştırma kapsamında 5 üniversite öğrencisine ChatGPT kullanım deneyimlerini paylaşmaları amacıyla açık uçlu sorular soruldu. Araştırma bir ön araştırma olarak tasarlandı. Genç izleyicilerin yapay zeka uygulamalarıyla etkileşimleri incelendi.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttp://dx.doi.org/10.29228/SOBIDER.76342en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArtificial Intelligenceen_US
dc.subjectAugmented realityen_US
dc.subjectChatGPTen_US
dc.subjectPost Modernismen_US
dc.subjectCulturel Communication Researchen_US
dc.subjectChatGPT for Communication Scienceen_US
dc.subjectYapay Zekaen_US
dc.subjectArtırılmış Gerçekliken_US
dc.subjectChatGPTen_US
dc.subjectPost Modernizmen_US
dc.subjectKültürel İletişim Araştırmasıen_US
dc.subjectİletişim Bilimi için ChatGPTen_US
dc.titleArtificial Intelligence & Chatgpt For Communication Scienceen_US
dc.title.alternativeİletişim Bilimi İçin Yapay Zeka ve Chatgpten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciencesen_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0003-3288-6857en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue70en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage126en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorGürsoy Ulusoy, Şebnem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster