Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaşar, Çisem
dc.contributor.authorPerçin, Ferhat
dc.contributor.authorSaray Çetinkaya, Tuğba
dc.contributor.authorTeke, Adnan Kürşat
dc.date.accessioned2024-07-16T11:49:31Z
dc.date.available2024-07-16T11:49:31Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7475
dc.description.abstractIn parallel with the rapid advancement of technology, the increasing use of smartphones causes some problems. "Nomophobia", which refers to the state of being away from the cell phone or having connection problems, is one of these problems. The aim of this study is to examine whether the level of nomophobia of academicians teaching at a university located in the west of Türkiye differs significantly in terms of age, gender, academic title, and marital status variables. The sample of the study consisted of 205 academicians working at the university who voluntarily participated in the study. In the data collection process of the study, a questionnaire was used to determine the level of nomophobia. Data analysis of the study was carried out using independent sample t-test and analysis of variance test. The results of the analysis revealed that there was no statistically significant difference between the participants' general nomophobia levels and nomophobia dimensions in terms of gender, marital status, and academic title variables, while there was a significant difference between the categories of age variable. Considering the findings of the study, it can be said that it is very important to understand how nomophobia questionnaire scores differ according to demographic characteristics in order to increase the efficiency and effectiveness of academicians and to develop new strategies in this direction.en_US
dc.description.abstractTeknolojinin hızla ilerlemesine paralel olarak akıllı telefon kullanımının her geçen gün artması bazı sorunlara yol açmaktadır. Cep telefonundan uzak kalma ya da bağlantı sorunu yaşama durumunu ifade eden "nomofobi" bu sorunlardan birisidir. Bu araştırmanın amacı, Türkiye’nin batısında bulunan bir üniversitede ders veren öğretim elemanlarının nomofobi düzeyinin yaş, cinsiyet, akademik unvan ve medeni durum değişkenleri açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğini incelemesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini üniversitede görev yapan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 205 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Çalışmanın veri toplama sürecinde nomofobi düzeylerini belirleyebilmek için bir anket kullanılmıştır. Çalışmanın veri analizleri bağımsız örneklem t-testi ve varyans analizi testi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçları, katılımcıların genel nomofobi düzeyleri ve nomofobi boyutları açısından cinsiyet, medeni durum ve akademik unvan değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmazken, yaş değişkenine göre anlamlı bir farklılık olduğunu ortaya koymuştur. Araştırmanın bulguları göz önünde bulundurulduğunda, öğretim elemanlarının verimliliğini ve etkinliğini artırabilmek ve bu doğrultuda yeni stratejiler geliştirebilmek için demografik özelliklerine göre nomofobi ölçeği puanlarının nasıl farklılaştığını anlamanın çok önemli olduğu söylenebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKirklareli Universityen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.17339/ejovoc.1405916en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNomophobiaen_US
dc.subjectAddictionen_US
dc.subjectSmartphoneen_US
dc.subjectMobile Technologyen_US
dc.subjectNomofobien_US
dc.subjectBağımlılıken_US
dc.subjectAkıllı Telefonen_US
dc.subjectMobil Teknolojien_US
dc.titleA Research Regarding The Levels of Nomophobia Among Academiciansen_US
dc.title.alternativeAkademisyenlerin Nomofobi Düzeylerine İlişkin Bir Araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0002-0765-861Xen_US
dc.authorid0000-0002-7272-189Xen_US
dc.authorid0000-0003-1639-553Xen_US
dc.authorid0000-0003-3715-8509en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage15en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYaşar, Çisem
dc.contributor.institutionauthorSaray Çetinkaya, Tuğba
dc.contributor.institutionauthorTeke, Adnan Kürşat


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster