Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Ebru
dc.contributor.authorÜnsever, Özge
dc.date.accessioned2024-07-02T07:08:00Z
dc.date.available2024-07-02T07:08:00Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.issn2667-4874
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7445
dc.description.abstractSon yıllarda gerçekleştirilen araştırmalar, küçük çocukların üstbilişsel becerilerden yararlanma kapasitesine sahip olduklarını ve bu becerilerin erken çocuklukta desteklenmesine dair gerekliliği ortaya koymuştur. Literatürde kısa bir geçmişi olan üstbilişin eğitim araştırmalarına dahil olması ile birlikte bu becerilerin kendiliğinden gelişip gelişmediği ya da hangi öğretim stratejileriyle desteklenebileceği konularında soru işaretleri doğmuştur. Bunlarla birlikte üstbiliş teriminin kapsamının ve sınırlarının belirlenmesi noktasında hala birtakım sınırlılıklar bulunmaktadır. Özellikle üstbilişin bilişten ayrılan özellikleri ve biliş ile etkileşimi, diğer düşünme becerilerinden neden farklı olduğu ve terimin doğası hakkındaki soru işaretlerinin cevaplanması önem taşımaktadır. Bu çalışmada üstbiliş teriminin kökeni ve doğası açıklanmış, farklı üstbilişsel modeller karşılaştırılmış, erken çocuklukta üstbilişin ne doğrultuda geliştiği, nasıl desteklenebileceği ve değerlendirilebileceği konularında eğitimcilere ve araştırmacılara bir başvuru kaynağı oluşturmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractRecent research has illuminated the potential for young children to benefit from metacognitive skills. As metacognition gains a place in educational literature, questions arise regarding whether these skills develop spontaneously and which instructional strategies effectively support them. Despite this progress, there remain limitations in precisely defining the scope of the term "metacognition." It is particularly crucial to address questions surrounding the distinguishing characteristics of metacognition from cognition, its interaction with cognition, its differentiation from other thinking skills, and the inherent nature of the term. This study aims to elucidate the origin and nature of the term "metacognition." It involves a comparison of different metacognitive models and strives to serve as a reference source for educators and researchers. The goal is to provide insights into how metacognition develops in early childhood, along with strategies for its support and evaluation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.33308/26674874.2024382696en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÜstbilişen_US
dc.subjectErken Çocukluken_US
dc.subjectÜstbilişsel Becerileren_US
dc.subjectÜstbilişin Değerlendirilmesien_US
dc.subjectMetacognitionen_US
dc.subjectEarly Childhooden_US
dc.subjectMetacognitive Skillsen_US
dc.subjectEvaluation of Metacognitionen_US
dc.titleErken Çocuklukta Üstbilişin Doğası, Desteklenmesi ve Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEssence, Encourage, and Evaluation of Metacognition in Early Childhooden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofYaşadıkça Eğitim Dergisien_US
dc.departmentSağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-6982-5957en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-4355-309Xen_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage482en_US
dc.identifier.endpage500en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorÜnsever, Özge


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster