dc.contributor.author | Aydın, Ebru | |
dc.contributor.author | Ünsever, Özge | |
dc.date.accessioned | 2024-07-02T07:08:00Z | |
dc.date.available | 2024-07-02T07:08:00Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.issn | 1300-1272 | |
dc.identifier.issn | 2667-4874 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/7445 | |
dc.description.abstract | Son yıllarda gerçekleştirilen araştırmalar, küçük çocukların üstbilişsel becerilerden yararlanma kapasitesine sahip
olduklarını ve bu becerilerin erken çocuklukta desteklenmesine dair gerekliliği ortaya koymuştur. Literatürde kısa bir geçmişi
olan üstbilişin eğitim araştırmalarına dahil olması ile birlikte bu becerilerin kendiliğinden gelişip gelişmediği ya da hangi
öğretim stratejileriyle desteklenebileceği konularında soru işaretleri doğmuştur. Bunlarla birlikte üstbiliş teriminin
kapsamının ve sınırlarının belirlenmesi noktasında hala birtakım sınırlılıklar bulunmaktadır. Özellikle üstbilişin bilişten
ayrılan özellikleri ve biliş ile etkileşimi, diğer düşünme becerilerinden neden farklı olduğu ve terimin doğası hakkındaki soru
işaretlerinin cevaplanması önem taşımaktadır. Bu çalışmada üstbiliş teriminin kökeni ve doğası açıklanmış, farklı üstbilişsel
modeller karşılaştırılmış, erken çocuklukta üstbilişin ne doğrultuda geliştiği, nasıl desteklenebileceği ve
değerlendirilebileceği konularında eğitimcilere ve araştırmacılara bir başvuru kaynağı oluşturmaya çalışılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Recent research has illuminated the potential for young children to benefit from metacognitive skills. As
metacognition gains a place in educational literature, questions arise regarding whether these skills develop spontaneously
and which instructional strategies effectively support them. Despite this progress, there remain limitations in precisely
defining the scope of the term "metacognition." It is particularly crucial to address questions surrounding the distinguishing
characteristics of metacognition from cognition, its interaction with cognition, its differentiation from other thinking skills,
and the inherent nature of the term. This study aims to elucidate the origin and nature of the term "metacognition." It involves
a comparison of different metacognitive models and strives to serve as a reference source for educators and researchers. The
goal is to provide insights into how metacognition develops in early childhood, along with strategies for its support and
evaluation. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Kültür Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.33308/26674874.2024382696 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Üstbiliş | en_US |
dc.subject | Erken Çocukluk | en_US |
dc.subject | Üstbilişsel Beceriler | en_US |
dc.subject | Üstbilişin Değerlendirilmesi | en_US |
dc.subject | Metacognition | en_US |
dc.subject | Early Childhood | en_US |
dc.subject | Metacognitive Skills | en_US |
dc.subject | Evaluation of Metacognition | en_US |
dc.title | Erken Çocuklukta Üstbilişin Doğası, Desteklenmesi ve Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Essence, Encourage, and Evaluation of Metacognition in Early Childhood | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Yaşadıkça Eğitim Dergisi | en_US |
dc.department | Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0001-6982-5957 | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0002-4355-309X | en_US |
dc.identifier.volume | 38 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 482 | en_US |
dc.identifier.endpage | 500 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Ünsever, Özge | |