Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPekel, Aydın
dc.contributor.authorKaraoğlu, Barış
dc.contributor.authorAtar, Özdemir
dc.date.accessioned2018-12-27T10:09:10Z
dc.date.available2018-12-27T10:09:10Z
dc.date.issued2016-08-17
dc.identifier.issn2148-2489
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11363/742
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Erciyes Üniversitesi’nin yüksekokul ve fakültelerinde görev yapan yöneticilerin yaşam tatmin düzeyleri ile çalışma performanslarının bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın evreni Erciyes Üniversitesinde görev yapan idareci ve yöneticiler, örneklemini ise, tesadüfü yöntemle seçilmiş 85 gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; yaşam tatmini ölçeği, çalışma performansı ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Kişisel bilgi formu, yaşam tatmini ölçeği ve çalışma performansı ölçeğinden elde edilen veriler IBMM SPSS20.0paketprogramı ile istatistiksel analizleri yapılmıştır. Adaylara ilişkin kişisel bilgiler ve ölçek toplam puanları ve faktör puanları frekans (f) ve yüzde (%) değerleri tespit edilerek verilmiştir. Ölçeklerden elde edilen puanların arasındaki ilişkiyi ortaya koyabilmek için cinsiyetlerine ve medeni durumlarına göre karşılaştırmalarda Mann-Whitney U test istatistiği kullanılır iken, yaşlarına ve gelir durumlarına göre karşılaştırmalarda ise Kruskal Wallis test istatistiğinden faydalanılmıştır. Sonuç olarak yaşam tatmininin yaş ve gelir durumunu, çalışma performansının ise gelir durumu ile ilişkili olduğu istatistiksel olarak tespit edilmiştir. Bu durumun bireylerin yaşantısında maddi kazancın önemli olması; bireylerin kazandıkça Verimli olacaklarını düşünmeleri ve kazanılan gelire göre performans sergilemelerinden kaynaklandığı düşünülebilir.en_US
dc.description.abstractThe objective of this study is to examine the life satisfaction and work performance of administrators working in high schools and faculties of Erciyes University according to some variables. While the target population of the study consists of administrators working at Erciyes University; the sample consists of 85 voluntary participants that were selected via random sampling method. In the study, Life Satisfaction Scale, Work Performance Scale and Personal Information Form, which was prepared by the researcher, were used as data collection tools. The data acquired from the Personal Information Form, Life Satisfaction Scale and Work Performance Scale were statistically analyzed in the IBMM SPSS20.0 package software. Personal information about the applicants, total scores of the scales and factor scores were given by determining the frequency (f) and percentage (%) values. The relationship between the scores obtained from the scales was revealed by using the statistics of Mann-Whitney U test in comparisons according to their gender and marital status, and the statistics of Kruskal Wallis test in comparisons according to their age and income status. As a consequence, it was statistically determined that life satisfaction was related with age and income status; whereas work performance was related with income status, which might be associated with the fact that financial gain is important in the life of individuals, they think that they will be more productive as they earn more and display performance according to their income.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü Elazığ ; Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.titleÜniversite Yöneticilerinin Yaşam Tatmini İle Çalışma Performanslarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Erciyes Üniversitesi Örneği)en_US
dc.title.alternativeExamining the Life Satisfaction and Work Performance of University Administrators According to Some Variables (Sample Of Erciyes University)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofThe Journal of Academic Social Scienceen_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.authorid
dc.authorid
dc.authorid
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage384en_US
dc.identifier.endpage393en_US
dc.relation.publicationcategoryKategori Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess