Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorParlakkılıç, Şeniz
dc.date.accessioned2018-12-27T09:28:58Z
dc.date.available2018-12-27T09:28:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2148-2691
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11363/741
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarından olan İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nin (SBF) okula öğrenci alırken uygulamış olduğu özel yetenek sınavı sonuçlarında hangi puan ve katsayıların daha önemli olduğunu belirlemek ve bu puan türünün önemine vurgu yapmaya çalışmaktır. Çalışmanın örneklem grubunu 2016’da İstanbul Üniversitesi SBF özel yetenek sınavına katılmış olan ve yerleştirme puanları hesaplanan toplam 241 aday öğrenci oluşturmaktadır. Özel yetenek sınav puanları (ÖYSP), Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları (AÖBP) ve Yüksek Öğretim Girişi Sınavı Puanları (YGS) listelenmiş ve nicel veriler olarak kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS veri analizi programından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiksel tekniklerden, frekans, ortalama, standart sapma değerlerinden faydalanılmış, ayrıca verilerin normal dağılımları dikkate alınarak vardamsal istatistiksel tekniklerden ve katsayıların yerleştirme puanları üzerindeki etkilerini araştırmak için çoklu regresyon Analizi kullanılmıştır. YGS, AOBP, geçen sene bir yüksek öğretim kurumuna yerleşip yerleşmediği, Özel yetenek sınavından alınmış olan puan ve lise türü birlikte, yerleştirme puanları ile yüksek düzeyde ve anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır.(R=0,996 R2=0,992, p<0,05). Adı geçen 5 değişken birlikte, yerleştirme puanlarının toplam varyansının yaklaşık %99’unu açıklamaktadır. Standardize edilmiş regresyon katsayısına göre (β), yordayıcı değişkenlerin yerleştirme puanları üzerindeki göreli önem sırası; YGS Puanı, ÖYSP, Geçen Sene Yerleşip Yerleşmedikleri, AOBP ve lise türü şeklindedir. Sonuç olarak, mevcut durumda spor bilimleri fakülteleri ve beden eğitimi ve spor yüksekokullarında öğrenci olmak isteyen adaylar öncelikli olarak YGS puanlarını yüksek tutmaları gerekmektedir. Bunun içinde YGS’ye hazırlık döneminde sıkı bir ders çalışma süreci içinde olmalı ve okul-antrenman denklemini dengeli bir şekilde yürütmelidirler.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study, which is one of the higher education institutions that provide training in sports, Istanbul University, Faculty of sport Sciences (SBF) while a student at the School of applied, which results in special aptitude test points and determine which is more important coefficients, and to try to make an emphasis on the importance of the type of these points. The sample group of the study in 2016, Istanbul üniversitesi SBF candidate students who participated in special aptitude test and placement scores calculated total 241. Special competence examination scores (ÖYSP), higher education success Scores (AÖBP) Scores and higher education entrance exam (YGS) and quantitative data were used as listed. Statistical Package Program (SPSS ) was used in data analysis. Frequencies, mean, standard deviation values were used from descriptive statistical techniques. In addition, multiple regression analysis was used to investigate the effects of the statistical techniques and the coefficients on the placement scores, considering the normal distributions of the data. We looked that the participants have been settled or have not been at university last year and there was a signicantly relationship between settling and Special competence examination scores (ÖYSP), higher education success Scores (AÖBP) Scores and higher education entrance exam (YGS) (R=0,996 R2=0,992, p<0,05). The five variables mentioned together account for about 99% of the total variance of the placement scores. As a result, in the current situation candidates who want to be students in the Faculty of Sport Sciences should primarily keep YGS scores high. In this study matriculated in the preparatory period must be within the process of a hard lesson, and the school-they should carry out the training equation in a balanced manner.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherResearcher: Social Sciences Studies (RSSS)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Social work::Sports researchen_US
dc.titleSpor Bilimleri Fakülteleri Özel Yetenek Sınavlarının İncelenmesi (İstanbul Üniversitesi Örneği)en_US
dc.title.alternativeInvestigation of Special Competence Examination For Sport Scientific Faculty (Istanbul University Sample)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofResearcher: Social Sciences Studies (RSSS)en_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.authoriden_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage224en_US
dc.identifier.endpage234en_US
dc.relation.publicationcategoryKategori Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess