Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEfe, Ahmet
dc.date.accessioned2024-05-19T20:27:35Z
dc.date.available2024-05-19T20:27:35Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7393
dc.description.abstractYapay zekâ (YZ), oyun ve oyun teorisi, son derece farklı ancak birbiriyle yakından ilişkili disiplinlerdir. Oyun Teorisi, adından oldukça farklı olarak, bir YZ modelinin yapılandırılması ve planlanması söz konusu olduğunda uğraşılması gereken ciddi bir mesele haline gelmiştir. Bununla birlikte, YZ’deki oyun teorisinin gücünü anlamak için, oyun teorisini ve uygulamalarını gerçekte neyin oluşturduğunun temellerini anlamak önem arz etmektedir. Son araştırmalar, bu alanlar arasındaki bağlantıların derin olduğunu ve bu araştırma disiplinleri arasındaki boşluğu doldurmanın zamanının geldiğini göstermektedir. Bu nedenle YZ tabanlı bilgisayar oyunlarının tasarlanması ve geliştirilmesi, çeşitli disiplinlerden profesyonellerin dahil olabileceği karmaşık bir inovasyon olabilir. Buna göre, bir bilgisayar oyununun farklı bölümlerinde oyun tasarımını desteklemek için YZ tabanlı oyun teorisinin kullanımı incelenerek bilgisayar oyunları, oyun teorisi ve YZ arasındaki ilişkinin bir fotoğrafı çekilmektedir. Bu çalışmada, YZ’nin kullandığı doğrusal makine öğrenimi, doğası gereği büyük ölçüde tek boyutlu unsurlarla ilgilenirken, YZ’nin gerçek gücünün aslında oyun teorisini ve bunun çeşitli yönlerini uygulamasıyla ortaya çıkabildiği ileri sürülmektedir.en_US
dc.description.abstractArtificial intelligence (AI), game and game theory are extremely different but closely related disciplines. Game Theory, quite different from its name, has become a serious issue to deal with when it comes to configuring and planning an AI model. However, to understand the power of game theory in AI, it is important to understand the basics of what actually makes up game theory and its applications. Recent research shows that the links between these fields are deep and it is time to bridge the gap between these research disciplines. Therefore, designing and developing AI-based computer games can be a complex innovation that can involve professionals from a variety of disciplines. Accordingly, here is a photograph of the relationship between computer games, game theory and AI by examining the use of AI-based game theory to support game design in different parts of a computer game. In this study, it is suggested that while linear machine learning used by AI deals with one-dimensional elements to a great extent by its nature, the real power of AI can actually be revealed by its application of game theory and its various aspects.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.17336/igusbd.927479en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOyun Teorisien_US
dc.subjectBilgisayar Oyunlarıen_US
dc.subjectYapay Zekâen_US
dc.subjectMakine Öğrenmesien_US
dc.subjectNash Dengesien_US
dc.subjectGame Theoryen_US
dc.subjectComputer Gamesen_US
dc.subjectArtificial Intelligenceen_US
dc.subjectMachine Learningen_US
dc.subjectNash Equilibriumen_US
dc.titleOyun Teorisi Perspektifinden Bilgisayar Oyunlarında Yapay Zekâ Kullanımı Üzerine Bir Değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeAn Evaluation on the Use of Artificial Intelligence in Computer Games from Perspective of the Game Theoryen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-2691-7517en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage422en_US
dc.identifier.endpage441en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster