Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürşen, Aylin Ecem
dc.date.accessioned2024-05-19T14:25:31Z
dc.date.available2024-05-19T14:25:31Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7383
dc.description.abstractThis study aims to present a review for understanding the changing definition of luxury consumption. The ‘new’ luxury concept is shaped by democratization, globalization, sustainability, and meeting luxury with non-western societies. Although the first footsteps of new luxury began to be heard in the early 2000s, studies on this subject started to increase after 2010. This review focuses on 129 studies carried out in 2010- 2021 to explain new luxury concept. It was concluded that ‘attainable luxury’, ‘creatable luxury’, ‘sustainable luxury’ and ‘rental (shareable) luxury’ can be components of new luxury. Accordingly, a framework was created, and adjacent keywords were presented with references. Finally, a research agenda for this ‘new’ luxury trend was presented. In contrast to the current many literature reviews on luxury treating the issue as a conservative and classical concept, this study focuses on the ‘new luxury’ and its potential horizons.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı değişen lüks tüketimin tanımını anlamak için bir inceleme sunmaktır. 'Yeni' lüks kavramı, demokratikleşme, küreselleşme, sürdürülebilirlik ve lüksün batılı olmayan toplumlarla buluşmasıyla şekillenmektedir. Yeni lüksün ilk ayak sesleri 2000'li yılların başında duyulmaya başlasa da bu konudaki çalışmalar 2010'dan sonra artmaya başlamıştır. Bu literatür özeti, yeni lüks kavramını açıklamak için 2010- 2021 yıllarında yapılan 129 çalışmaya odaklanmaktadır. Çalışma sonucunda 'ulaşılabilir lüks', 'yaratılabilir lüks', 'sürdürülebilir lüks' ve 'kiralık (paylaşılabilir) lüksün yeni lüksün bileşenleri olabileceği sonucuna varılmıştır. Buna göre bir çerçeve oluşturulmuş ve ilişkili anahtar kelimeler referanslarla sunulmuştur. Son olarak, söz konusu 'yeni' lüks için bir araştırma ajandası sunulmuştur. Konuyu muhafazakâr ve klasik bir kavram olarak ele alan mevcut birçok literatür incelemesinin aksine, bu çalışma 'yeni lüks' ve onun potansiyel ufuklarına odaklanmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.17336/igusbd.1104383en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectConsumer Behavioren_US
dc.subjectLuxuryen_US
dc.subjectLuxury Consumptionen_US
dc.subjectLuxury Marketingen_US
dc.subjectNew Luxuryen_US
dc.subjectTüketici Davranışıen_US
dc.subjectLüksen_US
dc.subjectLüks Tüketimen_US
dc.subjectLüks Pazarlamaen_US
dc.subjectYeni Lüksen_US
dc.title‘New’ Luxury or Off-Canon Luxury: A Compendium for the Changing Definition of Classical Luxuryen_US
dc.title.alternative'Yeni' Lüks veya Kanon-Dışı Lüks: Klasik Lüksün Değişen Tanımı İçin Bir Özeten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-3126-1644en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage240en_US
dc.identifier.endpage263en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster